Gå til innhold

Tørr hud

Basementart

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med tørr og nuppete hud, da særlig om vinteren.

Det nytter ikke uansett hvor mye jeg smører meg med diverse body lotioner eller skrubber meg med skrubbekremer. Problemet ser ikke ut til å forsvinne.

Noen forslag?

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mange andre er jeg plaget med litt eksem om vinteren. Tørr hud og litt kviseaktige nupper. Hvis det er det som er problemet hjelper ikke fete kremer.

Hvis det er det som er ditt problem anbefales å prøve med en grosalve først, hvis ikke det nytter har de en reseptfri kortisonsalve på apoteket. Den virker etter et par dagers smøring i mitt tilfelle.

Ikke alle fete kremer er OK. Les på innholdet og se at de ikke inneholder mineraloljer, svært mange gjør det. Mineraloljer har ingen likhet med vårt naturlige hudfett, og virker uttørrende over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For å forebygge tørr hud så bruk dusjsåpe med olje eller den Lactasyd (?) Om man har veldig tørr hud så er det tegn på mangel av fettsyrer, da kan du forebygge ved å kjøpe en slags olje som du skal drikke en t skje av hver dag, husker ikke helt hva den heter, men den er å fåes kjøpt på helsekost og du kan bare spørre etter noe som innehlder fettsyrer.

A Creme og locobase er bra kremer, men veldig fete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oljer og fett består av fett syrer, det er det som er fett.

Noen fettsyrer er umettede, noen enkelt umettede og noen er mettede.

De fleste oljer og fetter består av en blanding av ulike typer av dem.

En syrefriolje er en mineralolje, d.vs. ikke fett og ikke egnet hverken for huden eller som mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg har også slitt med nuppete og tørr hud i mange år. Om vinteren...på bena, først og fremst. Har forsøkt det meste av kremer og kurer...både skikkelig dyre og billige...men har til dags dato bare funnet én body-lotion som gir resultater. Den er litt fet, men den virker. I tillegg er den billig og finnes overalt. Vaselin intensiv care...for tørr hud. Gidder du å smøre hver dag, så hjelper den. Helt sant! Bruker du en hampvott eller noe tilsvarende i tillegg, så ser du resultater raskere. Mulig det ikke virker på alle, men for meg har den vært en velsignelse! :)

Lykke til!

Julekoz fra June.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...