Gjest Hoppegal Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Vi har kjøpt trampoline til ungene, 3,8m i diameter. Så har jeg funnet ut at dette må vel være ypperlig trening for gamla (meg selv) også?? Har prøvehoppet litt og kjenner jo at jeg må bruke disse berømte kjernemusklene. Merker forøvrig at jeg ikke har vært flink til å gjøre knipeøvelsene mine. Spørsmål: Noen som vet hvor god trening dette egentlig er? Er det farlig/uheldig på noen måte, kan man få nedsunket livmor av dette? (Fryyyyktelig dumt spørsmål sikkert ) Er det noen andre som hopper etter leggetid? På trampolinen altså? Hilsen
Gjest 1111 Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Det er veldig god trening fordi du tar i bruk hele kroppen, samtidig som det er skånsomt (om du ikke hopper av trampolinen eller klarer å hoppe på nakken eller noe annet skummelt). Nedsunket livmor får du ikke av trampoline-hopping. Endret 16. juni 2006 av Rhiakath
Trampe Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Hvis du referer til at man får nedtrykk i blæra av å hoppe, så stemmer det. Jeg må alltid inn for å tisse etter tre hopp på trampolina. Men jeg kan ikke tro at det kan påvirke livmora, den ligger jo godt skjult inni der. Mon tro om det kan hjelpe på en fødsel å hoppe? *ringe venninne på overtid*
Frøken Freken Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Noen som vet hvor god trening dette egentlig er? Hilsen ← Jeg har lest et sted at 5 minutters hopping på trampoline tilsvarer 15 minutters jogging. Så det er bare å hoppe i vei. Men uansett hvor mye eller lite trening man får av det, så er det gøy og man merker at man bruker muskler man kanskje ikke har brukt på en stund. Også bli man jo litt anpusten og, og det er en deilig følelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå