Sahara Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Lurer på hva dere pleier å gjøre, farge det hjemme eller velge kanskje det tryggeste, en tur til frisøren. Jeg har pleid å dra til frisøren, men siste to gangene har jeg farget det selv. Synes resultatet har blitt vel så bra, og funnet en farge jeg virkelig trives med. (bruker Garnier) Og den største fordelen er jo prisen. Det er dyrt hos frisør, ikke holder det spesielt mye lenger heller. Så hva er egentlig ulempen med å gjøre det selv, sliter det mer på håret?
Arkana Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Det er ingen ulempe med å farge håret hjemme (så fremt man er fornøyd med resultatet da, og min erfaring er at det blir like bra hjemme). Hårfargene de bruker hos frisøren er fulle av kjemikalier de også og sliter like mye på håret. Skal du ha noe som ikke inneholder kjemikalier eller sliter på håret bør du prøve Henna. Det liker jeg godt og fargen er permanent (= man slipper å farge så ofte). Eneste minus er at det er litt mer grisete enn vanlige kjøpefargemidler (men det venner man seg fort til og lærer å gjøre det mindre grisete), og så lukter det gjørme av håret noen dager.
Sun Mei Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Det er rett og slett pga. alt griset på badet om man gjør det selv at jeg farger håret hos frisøren
Sahara Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2006 Det er rett og slett pga. alt griset på badet om man gjør det selv at jeg farger håret hos frisøren ← Det griseriet på badet synes jeg er verdt de hundrelappene jeg sparer på å gjøre det selv! Dessuten, blir ikke såå grisete da.
Sun Mei Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Det griseriet på badet synes jeg er verdt de hundrelappene jeg sparer på å gjøre det selv! Dessuten, blir ikke såå grisete da. ← Og jeg synes det er verdt det å få andre til å gjøre det for deg
Krista83 Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Jeg går til frisøren ettersom jeg har hatt noen uhell med farging hjemme og det orker jeg ikke flere ganger. Gå rundt med gult eller grønt hår er ikke så festelig. Da jeg hadde mørkt hår gikk det fint, men nå har jeg lyst og tar ikke sjansen...
Gjest -eline- Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har farget håret hjemme nå i mange år, rett og slett pga dårlig økonomi, det har gått greit, men det er litt knotete å få etterveksten til å bli samme farge som resten. Jeg er da egentlig "kommuneblond" og har for tiden mørke brunt hår. Jeg gleder meg til å endelig kunne gå til frisøren og være sikker på å få et godt resultat, for jeg begynner å bli litt lei av at etterveksten min er en annen farge enn resten. En annen ting er at med mindre man tilføler striper selv så blir gjerne hjemmefarget hår veldig "ensfarget" og lite naturlig. Som påpekt er også mørkere farger enklere enn lyse, og skal du ta avfarging/bleking av hår: gjør det hos frisør... Det blir gjerne ikke så mye dyrere når man tenker på alle pakkene med hårfarge som det må til for å rette opp den knall orange-fargen
mocci Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Jeg bleker håret mitt hjemme, har gjort det i flere år og min frisør kommenterer hvor fin lysblond farge jeg har Men mitt hår er veldig lett å bleke og å få jevn farge over det hele, dette fordi håret mitt er tynt. Jeg har også et bra utgangspunkt for blondering med min kommunegrå/musegrå opprinnelige hårfarge (wouldnt be caught dead in that) :hår: For mitt hår så funker det best med de blonde fargene fra schwarzkopf.
Sahara Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har farget håret hjemme nå i mange år, rett og slett pga dårlig økonomi, det har gått greit, men det er litt knotete å få etterveksten til å bli samme farge som resten. Jeg er da egentlig "kommuneblond" og har for tiden mørke brunt hår. Jeg gleder meg til å endelig kunne gå til frisøren og være sikker på å få et godt resultat, for jeg begynner å bli litt lei av at etterveksten min er en annen farge enn resten. En annen ting er at med mindre man tilføler striper selv så blir gjerne hjemmefarget hår veldig "ensfarget" og lite naturlig. Som påpekt er også mørkere farger enklere enn lyse, og skal du ta avfarging/bleking av hår: gjør det hos frisør... Det blir gjerne ikke så mye dyrere når man tenker på alle pakkene med hårfarge som det må til for å rette opp den knall orange-fargen ← Jeg tok avfarging hjemme, fordi jeg skulle farge det i en lysere farge enn jeg hadde. Fy søren, så stygt det ble med en gang! Så ut som et misslykka forsøk på hjemmebleking. Men etter at jeg fikk farget det med den fargen jeg ville ha, ble det bra!
Gjest Tanita Skrevet 16. juni 2006 #10 Skrevet 16. juni 2006 Jeg vurderer å stripe det hjemme for å spare penger. Men syns det er vanskelig å få det til jevnt selv. Likevel, ikke alltid hatt så bra resultater til frisøren heller - ujevnt osv.
Gjest Thalassa Skrevet 16. juni 2006 #11 Skrevet 16. juni 2006 jeg farger året hjemme selv, men for å få best mulig resultat bruker jeg to flasker og får en annen til å smøre det inn.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #12 Skrevet 16. juni 2006 jeg farger året hjemme selv, men for å få best mulig resultat bruker jeg to flasker og får en annen til å smøre det inn. ← Samme her. Jeg farger bare litt lysere den fargen jeg opprinnelig har. Jeg vil ikke anbefale for mye eksperimentering hjemme, foreksempel når en blondine farger håret rødt, så sort, så blond igjen...
Sahara Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2006 Samme her. Jeg farger bare litt lysere den fargen jeg opprinnelig har. Jeg vil ikke anbefale for mye eksperimentering hjemme, foreksempel når en blondine farger håret rødt, så sort, så blond igjen... ← Nei, for mye eksperimentering kan nok ende med katastrofe! Det letteste er å finne en farge som ikke er så langt fra sin egen naturlige, så er ikke etterveksten så stort problem. Ser mange som har så stygg ettervekst, særlig blonde som egentlig er ganske mørke..
Pilar Skrevet 16. juni 2006 #14 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Hårfargene de bruker hos frisøren er fulle av kjemikalier de også og sliter like mye på håret. ← Det er tull. Hårfargene de selger og jobber med hos frisøren er mildere enn de man får kjøpt ellers og sliter mindre på håret. Jeg farger alltid håret selv og er fornøyd med det. Endret 16. juni 2006 av Pilar
Saeria Skrevet 17. juni 2006 #15 Skrevet 17. juni 2006 Jeg går til frisøren fordi jeg tør ikke å risikere å ødelegge håret mitt med hjemmefarge en eneste gang til. Har nemlig prøvd selv hjemme og det har gått bra flere ganger, men en dag ble håret mitt helt ødelagt og jeg måtte til frisøren for å ordne opp i skaden, dvs. jeg måtte klippe det kort. Jeg kler overhodet IKKE kort hår! Ja, det var ganske traumatisk å miste det lange fine håret pga. et hjemmefargingsprosjekt.
Cata Skrevet 17. juni 2006 #16 Skrevet 17. juni 2006 Jeg farger hjemme, ja. Men holder meg til de mørke fargene. Har ganske kort hår så jeg regner ikke med å kunne stelle i stand de store katastrofene. Skal jeg ha inn lyse striper så får imidlertid frisøren ta jobben. Vil helst ikke ende opp med grønne eller oransje striper.
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2006 #17 Skrevet 17. juni 2006 Så lenge jeg bare farger håret svart, og det er relativt kort, farger jeg det selv, og det er frisøren helt enig i. Jeg hadde lyst til å skifte farge her for en stund siden, men da sa faktisk frisøren at jeg ville angre, og at jeg heller burde fortsette med svart hår. Men med en gang jeg skal ha noe annet; striper, fargeeffekter eller skifte av farge, går jeg til frisøren. Jeg skjønner ikke at folk tør lysne håret selv, det er så mange ting som kan gå galt.
Sahara Skrevet 17. juni 2006 Forfatter #18 Skrevet 17. juni 2006 Hvis jeg skal gjøre en drastisk forandring går nok også jeg til frisøren. Trives bra med den fargen jeg har nå, men man vet jo aldri.. Forandring fryder!
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #19 Skrevet 17. juni 2006 farger håret selv, har alltid gjort det etter en fadese hos frisøren (dyrt og slett ikke det jeg ville ha). nå for tiden lysfarger jeg det, og det blir kjempebra. har kommuneblondt hår i utgangspunktet, så det er lett å farge lyst. og med litt trening blir det ikke søl, kanskje litt i nakken og på skuldrene, men aldri rundt på badet, og så lenge man er oppmerksom på sølet er det lett å få bort. er enig i at hvis man har mørkere hår bør man ikke tukle med bleking etc uten å ha litt peiling og en farge i bakhånd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå