Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For å oppklare først og fremst. Jeg er født i Iran og i "gamle" dager så likte dem å kjøpe nye bursdags datoer til ungene sine! Altså at på pass og slikt så ble det skrevet andre dato enn det da man blir egentlig født!

For kanskje 5-6 år siden fikk jeg vite at jeg ble født 8 mars. Men egentlig så hadde jeg trodd at jeg har burdag 9 paril. Så jeg ble kjempe forvirret og jeg som er så inne i disse horoskop og slikt, så jeg skjønte jo ikke engang hvordan jeg kunne være en fisk og ikke vær.

Men i ettertid så sier moren min at hun ikke er sikker på hva tid jeg har bursdag! :frustrert:

Og da hun var i Iran så sa hun at hun var på sykehuset der jeg ble født og da sa dem at jeg hadde blitt født 1 april.

Men så igår når jeg snakket med tanten min, så sa hun at moren min hadde bare kommet med en hvit løgn for at jeg skulle slutte å mase!

Så nå sitter jeg her og ikke vet engang hva tid jeg er født. Men jeg vet sånn ca 14-21 dager i til å fra 9 april. Men det jeg mest sur på er hvordan i alle dager kan moren min glemme hva tid jeg ble født! :tristbla:

Jaja jeg skjønner pokker heller ikke, hva var vitsen i å bytte på bursdagdatoen min for! :overrasket:

Altså det var pga skole greier dem bytta på mitt. I Iran så gjelder det før og etter 21 mars (første vårdag) Men pokker heller jeg begynte på skolen da jeg var 4-5 år. Så hva var vitsen sier jeg bare! :frustrert:

Moren min skal komme på besøk på søndag her.. tror jeg skal ta en skikkelig prat med henne. Utrolig billig gjort av henne!

Endret av Azi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mange land er de ikke så opptatte av hvilken dat ei heller hvilket år man blir født

Skrevet

Jaja men nå bor jeg i ett land der vi faktisk bryr oss om dato. Jeg bryr meg ihvertfall om hva tid jeg er født. Men men ikke vet jeg om hvor vanskelig det er å finne sånt. Ikke har jeg penger til å bruke på det heller.

Men det er skikkelig irriterende å ikke vite hva tid man har bursdag. Alt var så mye bedre da jeg trodde jeg var født 9 april! *sukk*

Gjest Bellatrix
Skrevet

Er det ikke noe folkeregister eller noe å sjekke opp i da?

Gjest Gjest1
Skrevet

Men kan du ikke bestemme deg for å feire dagen 9. april eller den dagen du har fødselsdag ihht folkeregisteret her? Har det egentlig så mye å si?

Skrevet

Skjønner godt at du er irritert på mamman din jeg! Hadde blitt ganske sur sjøl hvis mamma hadde glømt hvilken dag hu fødte meg.... :tristbla:

Skrevet

Vi feirer kun 9 april. Holdt på en stund å feire 8 mars også. Men det føltes så feil, dessuten så viste kanskje 2-3 stk om det.

Det føles helt feil å ikke vite hva tid man er født og de plassene jeg skal spå meg med all info med dato og klokkeslett. Jeg må bare melde pass for jeg har ingenting. Og jeg har så lyst å bli spådd sånt. Det er tungt å ikke kunne gjøre det når man har så stor tro på slikt i fra før.

Det føles så rart å ikke vite noe som føles helt naturlig for en ennen å vite.

Greit nok at dette plager meg ikke så mye som det gjorde i begynnelsen. Men tanken er der hele tida.

Og jeg skal aldri glemme barna mine sine bursdag. Greit nok klokkeslett har jeg problemer med huske når det gjelder nr 2 og nr 3. Men jeg husker nå datoen og det skulle faktisk bare mangle!

Sier ikke at moren min er dårlig mor for hun ikke husket dagen min. Men det er utrolig rart for meg at hun kan bare glemme noe så viktig!

Skrevet

AAaaa!!

Jeg hadde blitt totalt forvirra. Spesielt siden jeg passer så godt til stjerne tegnet mitt jeg og.

Men kanskje nå du kan feire to bursdager?? :P

Skrevet

Hehe ja kanskje det ja! :P

Gjest splæsj
Skrevet
I mange land er de ikke så opptatte av hvilken dat ei heller hvilket år man blir født

Da kan jo trådstarter lyve litt på årstallet også (bli "yngre") :sjarmor:

Skrevet

Det har jeg gjort lenge nå da! Jeg har stoppet nå lenge på 19. SÅ jeg sier jeg er 19 +. Kanskje om 5-6 år jeg blir 20. Trossalt det var ifjor jeg gikk i fra 17 til 19! :ler:

Gjest Miloine
Skrevet

Herlighet! Skjønner deg godt jeg at du vil vite når du er født!

Ikke først og fremst fordi du så gjerne vil bli spådd og lese riktig horoskap, men rent generelt.

Moren din må jo vite dette!

Skrevet

Må jo være helt merkelig å plutselig få vite noe sånt. Da blir jo alt feil plutselig.

Skrevet

Man kunne ikke tro sånt er viktig før man sitter midt i det selv da. Jeg synes nå at det er kjempe rart og føles helt TOTALT feil å ikke vite min egen bursdag!

Skrevet

Skjønner kjempe godt at du vbil vite det.

Jeg bryr meg ikke en dritt om horoskoper og tror ikke på spåing etc i det hele tatt . men å plutselig få vite at ingen vet når jeg er født hadde jsg syns var skikkelig kjipt :klemmer:

Er det ingen rimelige måter du kan få sjekket m noe folkeregister/sykehus etc?

Skrevet

Folkeregistere har den 9 April da. Og sykehuset, tror jeg kommer til å bli alt for dyrt. Må få se om hvis en dag jeg reiser der og kanskje jeg klarer å finne det ut. Nå har jeg ikke bodd der i 22 år. Så jeg aner rett og slett ikke hvordan ting og tang fungerer engang!

Skal snakke med moren min når hun kommer her imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...