Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har benyttet seg av Ikeas servicepakke for plukking og hjemkøring av varer?

I så fall - hvordan fungerte det? Kom ALT til avtalt tid? Var varene like hele? Hva syntes du generelt om tilbudet i forhold til prisen?

Vi skal kjøpe kjøkken på Ikea, og lurer på å benytte oss av denne serviceløsningen...

En ting til: Er det noen som har gått og plukket kjøkken på egenhånd? Var det i så fall en stor og tidskrevende jobb?

Ikea servicepakke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På billingstad er det sånn at når du har bestemt deg for antall skrog og dører så får du en lapp som du beteler i kassa og henter på fjernlagret deres.

Når du kommer dit, så er det som regel ganske kort ventetid og så kommer varene på en tralle som du triller ut til bilen.

Dette forutsetter at det er lagervare du bestiller.

Skrevet

Vet ikke helt hordan det fungerer... Men vi bestillte sånn tilpasset benkeplate fra IKEA, og den kom en uke for sent :frustrert:

Det var veldig irriterende!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt kjøkken fra Ikea (som vi skal ha på vaskerommet, faktisk) og angret veldig på at vi ikke brykte den servicen, da vi sprang hyllimellom for å plukke alle dører, hylleplater, skrog, skruer, håndtak, bein, plater, kum, kran og så videre, og minst like mye da vi skulle slepe alt gjennom butikken, legge alt opp på kassabåndet, laste opp igjen i vognene og slepe det ut i bilen. Vi har lært at vi bruker den servicen hvis det blir akutellt igjen en annen gang.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei .

Hadde bare lyst å fortelle om min positive opplevelse med Ikea Service.

Jeg bestillte meg nytt kjøkken for noen uker siden. Fordi jeg skulle ha alt levert på døra, ble kjøkkenet bestilt fra Sverige. Fikk levering 4 uker frem i tid. Dagen før levering, skjønner jeg at jeg har bestilt ett feil skap, og ringer for å høre hvordan jeg lettest kan bytte det. Bestillingslista blir lest opp, og det viser seg at alle skap har feil mål. :overrasket: ( det skyldes mest sannsynlig at jeg hadde laget to kjøkken utkast, og da det ble bestilt hadde de tatt feil utkast. )

Samme kveld står posten utenfor med kjøkkenet. Jeg forklarer at jeg ikke kan betale det og heller ikke ta imot det.

Samme dag tar jeg kontakt med Ikea. Forklarer problemet. De sjekker om de har varene på lager, det har de. De ordner med plukking og transport, og neste dag står mitt komplette - og riktige kjøkken i stua - og det faktisk en dag før jeg opprinnelig skulle hatt varene.

Det de ikke hadde på lager, fikk jeg levert på døra innen en uke.

Kjempeservice... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Har ikke brukt dette selv, men vet andre somhar det. De har vært kjempefornøyd med servicen spesielt på reklamasjoner og kontakten med Ikea underveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...