Gå til innhold

3 åring spiller playstation

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_vamp_*
Skrevet

Rett og slett, er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke helt se for meg det. Når selv 4 åringer har problemer med kordinering...

Skrevet (endret)

I fjor var lille snuppa (snart 4 år) en racer på playstation. Eller var det Nintendo 64, tro? I allefall spilte hun spillet Zelda og hun var imponerende flink.

Jeg vet ikke om det er vanlig, men det er ikke umulig at noen unger har talent for slike spill.

Endret av Velvet
Gjest Gjest
Skrevet

For et par år siden var det stort oppslag i VG om en 2 år gammel gutt som spilte playstation mange timer om dagen. :forvirret:

Jeg husker ikke alel detaljene, men jeg husker at han begynte tidlig, så ja, det er absolutt mulig!

Skrevet

Det er vanlig om barnet får spille mye. Mine to eldste spiller litt gamecube og N64 noen kvelder. Og på dagen om været er skikkelig dårlig. Lillegutt på snart 3 år ser på. Ser ut som at han følger med. Han har prøvd, men klarer det ikke så bra.

Mellomste min begynte å spille da hun var 4 år.

Skrevet

2-åringen min har ivhertfall begynt å spille litt dataspill. Et sånt "Lek og lær spill" for barnehagealder. Hun klarer å styre musa bra, og klarer fint de enkleste spillene på egen hånd.

Gjest Gjest_vamp_*
Skrevet

jeg spør fordi min gutt på 3 spiller som bare det, både playstation og Lek og Lær spill. Han sjønner hva han skal gjøre, og kan sitte opptil en halvtime i slengen å spille. Godt å høre at det er ganske vanlig, det er vel ikke akkorat "politisk korrekt" å la så små barn spille tv spill??

Synes jeg hører pekefingrene går her på KK :)

Gjest Gjest
Skrevet
Godt å høre at det er ganske vanlig, det er vel ikke akkorat "politisk korrekt" å la så små barn spille tv spill??

Øh. Du er på KG nå. Hører du noen pekefingre går?

Skrevet
2-åringen min har ivhertfall begynt å spille litt dataspill. Et sånt "Lek og lær spill" for barnehagealder. Hun klarer å styre musa bra, og klarer fint de enkleste spillene på egen hånd.

Dette gjorde eldste min også.

Skrevet
Godt å høre at det er ganske vanlig, det er vel ikke akkorat "politisk korrekt" å la så små barn spille tv spill??

Tv spill kan være skikkelig gøy underholdning det. Vi har spilt masse sammen med barna. Ler og hyler som bare det.

Snakker sammen mens vi spiller også.

Det eneste er at jeg ikke vil at det skal bli så mye spilling at det går ut over real life. Har nemmelig sett eksempler på det. Skremmende.

Skrevet
jeg spør fordi min gutt på 3 spiller som bare det, både playstation og Lek og Lær spill. Han sjønner hva han skal gjøre, og kan sitte opptil en halvtime i slengen å spille. Godt å høre at det er ganske vanlig, det er vel ikke akkorat "politisk korrekt" å la så små barn spille tv spill??

Tror ikke det er så farlig om de spiller litt, så lenge de ikke sitter så lenge om gangen. Det er nok ganske vanlig, de fleste har jo data, PS eller andre spill.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi er skeptiske fordi dette fremdeles er forholdsvis nytt for oss som er voksne i dag.

Begrenser du det slik at han ikke sitter i timevis hver eneste dag og aldri er i kontakt med andre barn, eller får bruke kroppen fysisk, så kan du bekymre deg.

Data- og tv-spill er bare en ny form for underholdning som vi selv ikke var vant med og derfor er usikre på.

Skrevet

Her spiller snuppa playstation, det har hun gjort fra hun var 3 år, hun er og veldig glad i Josefine dataspill.

Hun spiller ofte med pappan sin på playstation, da han er veldig glad i det.

Men vi har begrensninger på det.

Nå når det er sommer spiller hun kanskje 2 timer i måneden, på vinteren blir det max 2 timer i uka.

Synes det er helt greit at de spiller forskjellige barnevennlige spille jeg, de lærer jo mye av det og, men er veldig greit og ha begrensninger på det, for det kan jo bli for mye og.

Skrevet

Har solgt en god del av en type spill som heter sly på jobben, some r til playstation, der prater de jo norsk og de fleste unger skjønner jo det da..

Men hvis dere syntes det og sitte pal foran tv'en og spille er ille så kjøp play 3 til playstation.. Der har man med kamera og må gjøre forskjellige ting for og styre seg selv på skjermen, det kan bli veldig aktivt, men samtidig veldig morro..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg startet å spille da jeg var 3, og jeg elsker det fremdeles. Har ps2 og skal gå til innkjøp av en gc snart.

Gjest Gjesta
Skrevet

Mine fikk ikke spille noe som helst før de begynte på skolen. Jeg syns ikke dataspill eller tv spill er noe for barn under skolealder.

Og å skryte av hvor flinke treåringer er til å spille dataspill eller tv spill blir helt på trynet spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...