Gjest Chantal Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Etter å ha lest noen innlegg her og møtt folk i det virkelige liv som mener det jeg vil si, så syns jeg det er svært få som faktisk liker eksen til kjæresten/samboeren sin. Hva er grunnen til det? Folk skriver og sier at hun er slem, hun er bitch, hun er ond, kald, osv. Hvordan kan man mene noe så sterkt om en person som man som regel bare har fått informasjon om? Mange av dere har sikkert møtt eksen til kjæresten/samboeren deres, men allikevel har dere mest sannsynlig bare fått høre en side av saken. Og noen positive trekk må en eks ha hatt siden deres kjæreste eller samboer har vært sammen med henne. Er det rett og slett reddsel og sjalusi som er årsaken til dette "hatet", eller er man usikker på seg selv og forholdet? Føler dere at hun lurer som en fare i bakgrunnen? Jeg opplever også at det ofte dreier seg om bare èn eks, og ikke alle, men det er mulig at kjæresten/samboeren deres bare har hatt en eks selvfølgelig. Selvfølgelig finnes det slike slemme og onde ekser, men at det forekommer så mye som det jeg opplever, det tviler jeg på.
Amalie_85 Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Sant nok. Jeg tror vi mennesker er veldig flink til å snakke om det negative og ikke så flink til å snakke om det positive. Men jeg tror mange føler det slik kanskje fordi x faktisk er misstenksom til den nye og hakker derfor på denne personen. Da blir det jo bare negativt. Min x er sammen med ei super flott jente nå hvertfall. Men de har jeg jo ikke noe med å gjøre så jeg nevner aldri noe om dem egentlig.....
Gjest LilSweetie Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 For å forsvare seg selv eller for å få seg selv til å føle seg bedre.... ...eller fordi eksen kanskje er sjalu på det nye forholdet, og derfor bare viser sine negative sider når "den nye" ser ham/henne
Arkana Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Jeg tror det har med usikkerhet og dårlig selvtillit å gjøre. Kanskje litt for å forsikre seg selv om at eksen virkelig er ute av bildet og at det er deg han vil ha, da er det trygt å innbille seg at eksen var en forferdelig hurpe. De fleste er jo også noen andres ekser, hvis du snakker stygt om din manns eks er nok sannsynligheten stor for at andre kvinner går rundt og snakker stygt om deg som sin manns eks. Ikke så hyggelig å tenke på hvilken ond og kald bitch du selv er i andres øyne.
Gjest Chantal Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Jeg tror det har med usikkerhet og dårlig selvtillit å gjøre. Kanskje litt for å forsikre seg selv om at eksen virkelig er ute av bildet og at det er deg han vil ha, da er det trygt å innbille seg at eksen var en forferdelig hurpe. De fleste er jo også noen andres ekser, hvis du snakker stygt om din manns eks er nok sannsynligheten stor for at andre kvinner går rundt og snakker stygt om deg som sin manns eks. Ikke så hyggelig å tenke på hvilken ond og kald bitch du selv er i andres øyne. ← Jeg er enig med deg. Jeg tror det ofte har med dårlig selvtillit å gjøre, og ikke minst...usikkerhet i forholdet. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har snakket dårlig om en kjærestes eks. Det fordi jeg misliker det så sterkt når jeg hører andre gjør det, og fordi jeg ikke kan vite noe så lenge jeg ikke har kjent denne eksen en stund. For meg blir det egentlig bare dumt å høre på. Når folk setter seg i en slik possisjon så synker de virkelig i mine øyne. Jeg vet, jeg vet... det er tilfeller hvor en eks virkelig er fæl, men som sagt, jeg nekter å tro at det gjelder i såpass mange tilfeller. Og jadda, jeg er nok en fæl og slem eks jeg også. Hadde i grunn ikke forventet meg noe annet.
Arkana Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Jeg vet, jeg vet... det er tilfeller hvor en eks virkelig er fæl, men som sagt, jeg nekter å tro at det gjelder i såpass mange tilfeller. ← Helt enig. De aller fleste mennesker er faktisk normale og hyggelige. Jeg nekter å tro at så mange virkelig har så fæle ekser som enkelte nye kjærester innbiller seg.
Titti72 Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har vært på jentetur med min samboers x. Hun er en utrolig varm og raus person. Jeg kjenner en anne av xens, hennes begravelse gikk jeg i, og jeg ba henne inn på kaffe hver gang jeg måtte henne (1 gang pr. år). Men min x sin nye kone er et hespetre. Min samboer som er det rundeste mennesket på jord har sagt at hun fortjener all den dritt hun får. Hun er noe av det mest ondskapsfulle mennesket jeg har møtt. Hun er ond mot min datter og mot min x. Han har faktisk blitt slem han også etter noen år med henne.
Gjest Chantal Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har vært på jentetur med min samboers x. Hun er en utrolig varm og raus person. Jeg kjenner en anne av xens, hennes begravelse gikk jeg i, og jeg ba henne inn på kaffe hver gang jeg måtte henne (1 gang pr. år). ← Sånt ser jeg på som veldig "stor" ting. At man klarer å være venn med en kjærestes eks.
Titti72 Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Sånt ser jeg på som veldig "stor" ting. At man klarer å være venn med en kjærestes eks. ← Hun er så flott den dama at alt annet er umulig. Jeg har ingen telefonkontakt med henne til vanlig, men hun er ofte på besøk hos felles venninde så da treffes vi der. Jeg syns ikke det har vært vanskelig overhode. Faktisk så er de 2 jentene de sambo har hatt lengst forhold til. Og hun andre som er død kjente jeg selv til i min barndom/tenårene.
Gjest Gjest_blondie_* Skrevet 16. juni 2006 #10 Skrevet 16. juni 2006 Jeg er helt enig med deg trådstarter. jeg leser også drit mange innlegg her inne b.l.a i fra mange jenter som HAAAATER eksen til samboeren sin. hvor lavmål er ikke det egentlig? også sitter noen brukere her og legger ut i det vide og det brede om hvor fæl denne dama er. ei dame de selv sier dem aldri har møtt. HALLO?? du kan ikke mene noe om en person du aldri har møtt!! våkn opp. jeg er også venninne med eksen til sambo. og ja hun er pen, vakker og alt. til og med snill. det gjør meg ingenting for jeg har god nok selvtillit og nok tro på mitt samboerskal til å vite at det er meg han vil ha!!!
Gjest -eline- Skrevet 16. juni 2006 #11 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Har truffet kjærestens x etpar ganger og hun er en kjempekoselig jente. Det er jo en grunn til at de var sammen i mange år, så dårlig smak har han jo ikke Vi bo på forskjellige steder og har egentlig ikke så mye til felles (bortsett fra kjæresten ), så vi vil nok aldri bli "bestevenner", men det er vel heller ikke meningen. De har jo et godt forhold seg i mellom og når vi treffes så er jo det koselig ..så nei, jeg skjønner ikke dette naget alle føler til en x. Selvsagt er det enkelt å forkusere på de negative sidene til xn når det er over, men hvorfor den nåværende må snakke stygt om en person de strengt tatt ikke kjenner (i de fleste tilfeller) skjønner jeg ikke. Endret 16. juni 2006 av -eline-
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #12 Skrevet 16. juni 2006 Jeg er sikker på at i de tilfellene hvor vi har behov for å høre eller si negative ting om eksen til kjæresten er det fordi vi selv er usikre. Det blir selvsagt noe annet i de tilfellene hvor man må ha kontakt pga barn og den ene rett ut spolerer samvær og sånne ting, men ellers synes jeg det ville vært et dårligere tegn om samboern min brukte energi på å rakke ned på ekser på min oppfordring, enn at han (og jeg) er ferdige med dem...
Gjest Tanita Skrevet 16. juni 2006 #14 Skrevet 16. juni 2006 Eksen til min lurte han bare, ifølge han. Hun hadde han bare som en midlertidig kjæreste til hun sa at hun ikke kunne ha et serøst forhold til han fordi hun måtte gifte seg med en med samme religion (buddhisme tror jeg) som henne. Jeg liker ikke henne, fordi idag, etter at vi har vært sammen i over ett år, fortsatt driver og ringer han. Og hun har egen kjæreste.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #15 Skrevet 16. juni 2006 Jeg misliker ingen av eksene hans (som utgjør det svimlende tallet to), men jeg er på mange måter “sjalu” på de. Jeg vet de begge betydde utrolig mye for han, og jeg tror ærlig talt ikke jeg betyr like mye for han som det de gjorde. Ikke at han var mer glad i de, men de hadde en helt annen mulighet til å være en støtte for han en det jeg har. Så for meg er det der det ligger, at de betydd noe for han som jeg aldri kan konkurrere med. De som personer har jeg INGENTING i mot.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2006 #16 Skrevet 16. juni 2006 Grunnen til at jeg ikke liker kjæresten min sin eks er fordi jeg så selv hvordan hun behandlet ham da meg og kjæresten bare var bestevenner. Han gråt og var fortvilet over behandlingen, hun hadde ham rundt lillefingeren og rotet med andre gutter stadig vekk. Fortalte det gjerne også, bare for å se om han ble lei seg. Men det jeg pleier å si om henne når noen spør er: "Hun er helt nydelig, ei utrolig flott jente å se på, rett og slett kjempeflott. Men hun er desverre kald og kontrollerende.." Synes jeg har belegg for å si sånn da
Dina Skrevet 16. juni 2006 #17 Skrevet 16. juni 2006 Jeg tror det har med usikkerhet og dårlig selvtillit å gjøre. Kanskje litt for å forsikre seg selv om at eksen virkelig er ute av bildet og at det er deg han vil ha, da er det trygt å innbille seg at eksen var en forferdelig hurpe. De fleste er jo også noen andres ekser, hvis du snakker stygt om din manns eks er nok sannsynligheten stor for at andre kvinner går rundt og snakker stygt om deg som sin manns eks. Ikke så hyggelig å tenke på hvilken ond og kald bitch du selv er i andres øyne. ← Helt enig med Arkana!
Gjest Chantal Skrevet 16. juni 2006 #18 Skrevet 16. juni 2006 Grunnen til at jeg ikke liker kjæresten min sin eks er fordi jeg så selv hvordan hun behandlet ham da meg og kjæresten bare var bestevenner. Han gråt og var fortvilet over behandlingen, hun hadde ham rundt lillefingeren og rotet med andre gutter stadig vekk. Fortalte det gjerne også, bare for å se om han ble lei seg. Men det jeg pleier å si om henne når noen spør er: "Hun er helt nydelig, ei utrolig flott jente å se på, rett og slett kjempeflott. Men hun er desverre kald og kontrollerende.." Synes jeg har belegg for å si sånn da ← Noe av poenget mitt er at mange har hørt bare èn side av saken da.
Gjest Chantal Skrevet 16. juni 2006 #19 Skrevet 16. juni 2006 Jeg liker ikke henne, fordi idag, etter at vi har vært sammen i over ett år, fortsatt driver og ringer han. Og hun har egen kjæreste. ← Er det god nok grunn til å ikke like eksen til kjæresten din da? Tenk hvis en annen dame indirekte eller direkte hadde nektet meg å ringe eksen min. Da hadde jeg faktisk blitt veldig lei meg. Jeg er tross alt glad i han selv om vi ikke er sammen lenger og ikke kommer til å bli det.
Gjest Tanita Skrevet 16. juni 2006 #20 Skrevet 16. juni 2006 Enig! Min samboers eks før det igjen, hadde vært utro osv osv og behandlet han så dårlig. Så kom det frem etter å ha snakket med en venninne av henne, at ja - hun var utro men det var for å ta igjen utroskapen hans! Så, han hadde vært utro først. Han forteller den dag idag om det der og hvor mye det ødela for han og at han aldri var utro, men han vet ikke at jeg vet det jeg vet så jeg bare tier og tenker mitt... Man må høre flere sider for å være sikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå