Gå til innhold

Hvordan viser du at du er glad i partneren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til alle kvinner som leser dette,

Dere som er i et langvarig forhold- varighet mer enn ett år- hvordan viser dere at dere er glad i partneren deres? Hva gjør dere for ham? Her er noen av av tingene jeg lurer på:

1. Kjøper dere blomster eller uventede presanger?

2. Tar dere initiativ til kyssing/ kos

3. Tar dere initiativ til sex?

4. Sier dere fine ting til partneren, skryter/roser ham?

5. Lager dere koselige situasjoner- måltider osv?

6. Gir dere massasje?

7. Er dere med på sex, selv om dere ikke har lyst i utgangspunktet

8. osv...

Jeg blir veldig glad om dere også skriver hvor lenge dere har vært sammen :) .

Hilsen kule and.

Endret av CoolDuckie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper ikke blomster eller uventede gaver, men jeg viser at jeg er glad i ham på mange, mange måter.

Om jeg tar initiativ til kyssing og kos? Bare ca 3 ganger... i timen... minst.

Initiativ til sex? Joda, det og av og til. Hvem av oss som har startet det er vi ofte ikke helt enig om, men er det så viktig da?

Jeg forteller ham mange ganger daglig at jeg elsker ham, det er vel fint å si? Jeg sier han er snill, søt, deilig, sexy, det beste som har hendt meg, etc. Fordi jeg MENER det.

Jeg lager "romantisk middag" sånn på "spesielle dager", eller fordi jeg har lyst på en "skikkelig søndagsmiddag". I hverdagen blir det ofte kjapp og enkel mat, men han blir veldig glad når jeg foreslår at "i helga kan vi lage potetball", som er det beste han vet...

Massasje? Nja, jo, jeg har en samboer som tidvis spiller bedriftsfotball, med tilhørende stive og ømme legger og lår. Jeg masserer når han ber om det ja. Men sånn "kosemassasje" gir jeg ikke spesielt ofte. Mest fordi han ikke vil, når jeg tilbyr meg, han foretrekker heller å massere meg.

Når det kommer til å "være med på sex" så vil jeg si det avhenger av hvorfor jeg ikke har lyst.

Rett og slett... jeg gjør mange ting forå vise min samboer at jeg er glad i ham. I all hovedsak så SIER jeg det, og viser det ved atjeg rett og slett ER det, og det som vier ham at jeg er glad i ham er ikke gaver, mat eller sex, men kjærligehten som ligger i at jeg krabber inn i armkroken hans om kvelden, at jeg benytter rødt lys på overgangsfeltet til å kysse ham og si at jeg elsker ham, at jeg avslutter enhver mail (og jeg sender flere mailer daglig) med "elsker deg vennen" eller *klem* etc. Og at jeg tross alt velger å leve livet mitt sammen med ham. Det er vel DET som viser ham at jeg elsker ham.

Gjest LilSweetie
Skrevet (endret)

Jeg synes det er veldig viktig å vise at man er glad i partneren sin! Det er viktig å føle seg elsket og satt pris på, i hverdage, og også etter tid.

Jeg er ikke så flink til å kjøpe uventede presanger, men har lyst til å bli bedre på det. Blir nemlig kjempeglad hvis jeg får det!

Jeg tar masse intiativ til kyssing og kosing, og også til sex. Nærhet er viktig, ikke bare sex men også den rolige kosingen der man kan kjenne varmen og kjærligheten fra den andre.

Og å si fine ting er også veldig viktig! Både konkrete ting, hvis han har gjort noe bra, og "unconditional" (glemte hva det het på norsk....), som at jeg er glad i ham, synes han er et fint menneske++

Jeg synes ikke at å bli med på sex når man ikke vil er å vise at man er glad i noen... Tror det heller vil ødelegge sexlivet; hvis jeg har sex og synes det er kjipt har jeg ikke lyst til å ha sex på lang tid. Men hvis vi ikke har sex en kveld har jeg kanskje lyst på det en og to og tre ganger dagen etter :sjarmor:

Endret av LilSweetie
Skrevet (endret)

Dere som er i et langvarig forhold- varighet mer enn ett år- hvordan viser dere at dere er glad i partneren deres? Hva gjør dere for ham? Her er noen av av tingene jeg lurer på:

6. Gir dere massasje?

8. osv...

Hilsen kule and.

Vil si ja til samtlige punkter ovenfor. Cluet synes jeg da - er å også sette pris på hverandre og -for- hverandre ikke bare på "jubileumsdager" men også de "grå og kjedelige hverdagene".

forleden dag kom mannen min hjem med den digre buketten med gerberas (som han vet jeg er veldig glad i) Jeg spurte litt paff "næmmen...hvorfor det da???" og fikk til svar "fordi jeg elsker deg så høyt - det er så godt å komme hjem til deg - du er alltid positiv og smilende og du er verdens beste kone og mor"

Kødder dere jeg smelta?? Kan LOOVE at det ble mye pkt nr 3 den dagen ja *hirr-hirr* :sjarmor:

Endret av Scorpina
Skrevet

Jeg synes ikke at å bli med på sex når man ikke vil er å vise at man er glad i noen... Tror det heller vil ødelegge sexlivet; hvis jeg har sex og synes det er kjipt har jeg ikke lyst til å ha sex på lang tid.

Ja, å "bli med" når amn virkelig ikke vil, det er ikke noe greit. Men når jeg sier at det avhenger av grunnen, så er det rett og slett det at jeg av og til, som nå nylig, opplevde at for meg var sex noe av det fjerneste jeg kunne tenke meg. Jeg hadde ikke noe MOT det, jeg hadde bare ikke lyst. Jeg tenkte ikke i de baner engang. (Jeg var i sorg. Jeg ER i sorg) Men skal vi avstå fra sex i et par tre måender da, fordi jeg er i sorg? Når jeg tross alt vet at om man HAR sex, så får man mer LYST på sex også. Og, det er jo ikke det at jeg ikke VIL, bare det at tanken var så fjern at det ikke falt meg inn at vi kunne gjøre det engang... Så hans opprinnelige fremstøt ble møtt med fraværende undring. Men, jeg tenkte meg om, kom på at det jo tross alt er godt, at jeg ville ha godt av det, at det kanskje var nettopp det jeg trengte, selv om jeg i utgangspunktet ikke eide sexlyst.

Å gjøre det når man ikke vil er feil. Men av og til har man godt av det, en vet det bare ikke selv. Og å ikke ha sex i det hele tatt på noen måneder gir ikke økt sexlyst, behovet bare forsvinner på et vis. Man kan få opp sexlysta rett og slett ved å HA sex, ifølge forskerene, og det stemmer for meg i alle fall.

Så ja, da hadde jeg sex selv om jeg egentlig ikke hadde lyst. Og det gjorde jeg vel ikke bare fordi jeg er glad i ham, men fordi det var en logisk ting å gjøre egentlig. Og dessuten, han "fortjente" det jo.

Gjest Gjest
Skrevet
Initiativ til sex? Joda, det og av og til. Hvem av oss som har startet det er vi ofte ikke helt enig om, men er det så viktig da?

Nei, det er ikke så viktig så lenge det over tid jevner seg tålelig ut. Dersom det over tid er slik at det er kun den ene som tar initiativ, kan dette være en belastning. Den som tar initiativ kan føle det slik at den andre ikke har lyst, eller at en selv føler seg masete når man må "be om" sex.

Gjest Gjest
Skrevet

En sjelden gang. Han er vanskelig å kjøpe ting til, og økonomien min er på overlevelsesnivå, så blir det vanskelig å gjøre slikt.

Ja.

Ja.

Ja.

Er jeg som lager nesten all maten her, så ja. Blir og ofte til at jeg lager mat som han LIKER, og som jeg egentlig bare synes er grei nok.

6. Gir dere massasje?

Sjelden, han er ikke i ro lenge nok.

Var det før pga depresjon, men nå virker det som om jeg enten har lyst når vi starter, eller får det ganske kjapt. Er aldri med på sex når jeg OVERHODET ikke vil.

Jeg blir veldig glad om dere også skriver hvor lenge dere har vært sammen .

Har vært samen i 3 år, om jeg ikke husker helt feil (det var en glidende overgang + at jeg har et stort sort hull i hukommelsen pga sykdom)

Skrevet

Jeg blir veldig glad om dere også skriver hvor lenge dere har vært sammen  .

Har vært samen i 3 år, om jeg ikke husker helt feil (det var en glidende overgang + at jeg har et stort sort hull i hukommelsen pga sykdom)

Takk for svar- håper det ordner seg for deg?

Grunnen til at jeg spør om disse tingene er at jeg har vært sammen med min kjære nå i over 13 år (er i midten av 30-åra). Jeg vet jo derfor egentlig veldig lite om hvordan ulike relasjoner kan være, og i samlivsspalter osv. er slike ting i forbløffende grad lite konkretisert. Siden jeg selv er såpass "uerfaren" med kvinner og ulike relasjoner, lurer jeg jo på hvordan dere kvinner tar dere av den dere er glad i. Må si jeg finner svarene interessante, selv om de jo kanskje ikke er representative(?).

Hilsen Kule And

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for svar- håper det ordner seg for deg?

Grunnen til at jeg spør om disse tingene er at jeg har vært sammen med min kjære nå i over 13 år (er i midten av 30-åra). Jeg vet jo derfor egentlig veldig lite om hvordan ulike relasjoner kan være, og i samlivsspalter osv. er slike ting i forbløffende grad lite konkretisert. Siden jeg selv er såpass "uerfaren" med kvinner og ulike relasjoner, lurer jeg jo på hvordan dere kvinner tar dere av den dere er glad i. Må si jeg finner svarene interessante, selv om de jo kanskje ikke er representative(?).

Hilsen Kule And

Det går på sett og vis bra, når bare punkt en (min økonomi) ordner seg litt mer, så går dette som på skinner :)

Skrevet

Kjøper sjelden blomster, men det er egentlig fordi han ikke er interessert i blomster. Er heller ikke kjempebegeistret for blomster selv (hva er vitsen, de dør etter noen dager, det er millioner av andre og bedre gaver man kan få for samme pris), men andre gaver kjøper jeg gjerne. Det kan være alt fra en bok eller noe annet han har lyst på til å svippe innom butikken på veien hjem og kjøpe en plate av yndlingssjokoladen hans.

Ja, hele tiden. Vi er veldig kosete og kysser/kliner rett som det er.

Ja, når jeg har lyst på sex lar jeg det ikke forbigå i stillhet.

Flere ganger om dagen.

Ja, jeg lager gjerne romantiske middager eller baker kaker til ham (høres ut som den husmoren nå :ler:). Vi gjør alt fra å gå turer sammen til "daffekvelder" i sofaen med en film og snop, og vi elsker å spille spill sammen, eller bare sitte og prate og kose i timesvis om alt fra barndomsminner til framtidsønsker. Eller vi plutselig, på en helt vanlig tirsdag, finner ut at vi skal gå ut og spise.

6. Gir dere massasje?

Ja, det hender, men han er nok flinkere enn meg der.

Nei, og det synes jeg ikke noen skal gjøre. Man skal ikke tvinge seg selv til sex, det skal være en positiv opplevelse for begge.

8. osv...

I lang tid laget jeg fantastiske lunsjer til ham hver dag (laget dem om kvelden og la dem i kjøleskap til neste dag). Synes det var utrolig hyggelig å gjøre det for ham (jeg elsker å lage mat) og han satte veldig pris på det, og fikk daglige misunnelige blikk og kommentarer fra kollegaer.

Vi har vært sammen i 7 år, bodd sammen i 6 av disse og gifter oss neste år.

Skrevet (endret)
1. Kjøper dere blomster eller uventede presanger? JA

2. Tar dere initiativ til kyssing/ kos JA

3. Tar dere initiativ til sex? TJA

4. Sier dere fine ting til partneren, skryter/roser ham?MYE

5. Lager dere koselige situasjoner- måltider osv?JA

6. Gir dere massasje?NEI

7. Er dere med på sex, selv om dere ikke har lyst i utgangspunktet JADA

8. osv...PLENTY :ler:

Men poenget er faktisk å gjøre ting for han som gleder han. Jeg er veldig flink til å fortelle han at jeg syns han er så pen og kjekk og alt det der, men han setter faktisk mer pris på at jeg smør et par brødskiver uten at han har spurt om det. Blomster bryr han seg heller ikke om, men at jeg tar initiativet til sex derimot... ;) Det gjelder å finne ut hva kjæresten setter pris på for at det skal glede vedkommende! :)

Glemte å si at vi har vært gift i to år og kjærester i 5. Har to barn under 2 år.

Endret av la Flaca
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan vel svare ja på alle punktene du listet opp. Jeg har ikke så god råd, så gavene er ikke så store, men selv synes jeg at små, koselige ting som overrasker kan være flotte, og de kommer godt an hos ham også. F.eks. smuglet jeg et koselig kort og noen sjokoladebiter ned i matpakken hans sist uke.

Hva han ellers pleier å sette pris på: en liten e-post i løpet av dagen med en koselig melding, pizza til middag når han ikke forventer det, forslag om å gå ut og spille biljard midt i uka, massere ham litt, ligge og kose litt lenger enn man egentlig har tid til om morgenen...

Skrevet

Samboeren og jeg har vært sammen i litt over to år nå, og er flinke til å vise at vi er glade i hverandre. Vi kysser og klemmer ofte, og sier at vi elsker hverandre. :hjerter:

Jeg prøver å rose han når han gjør noe bra, og overrasker med en god middag eller yndlings bilbladet :reise:

Gjest Tanita
Skrevet (endret)

1. Kjøper dere blomster eller uventede presanger? ja

2. Tar dere initiativ til kyssing/ kos ja

3. Tar dere initiativ til sex? ja

4. Sier dere fine ting til partneren, skryter/roser ham? jo, når han fortjener det.

5. Lager dere koselige situasjoner- måltider osv? jeg lager alltid mat han liker.

6. Gir dere massasje? jeg gir ikke så ofte, han klager på at han får for lite!

7. Er dere med på sex, selv om dere ikke har lyst i utgangspunktet Det har hendt...

8. osv...

Jeg blir veldig glad om dere også skriver hvor lenge dere har vært sammen  :) .

Hilsen kule and.

Og min viser det nesten hver dag på den ene eller andre måten. Han gjør alt for at jeg skal være glad. Eller, han prøver hardt nå iallefall. ;)

Endret av Tanita
Gjest lumina
Skrevet

Ja, det skjer rett som det er..

2. Tar dere initiativ til kyssing/ kos?

Åja, myyye kos fra meg :)

Ja!!

Mange ganger for dagen

Jepp

6. Gir dere massasje?

Ja det skjer ganske ofte det.. iallefall to-tre ganger i uka

Mja.. Om jeg i utgangspunktet ikke har lyst, men vet at jeg kan få lyst når vi setter igang, så gjerne det. Men har jeg VIRKELIG IKKE LYST, så nei.

Vi har vært sammen i mellom 3 1/2 og 4 år :)

Gjest d'Arc
Skrevet

Innimellom

Ja.

Ja.

Ja.

Ja, men ikke hver dag.

6. Gir dere massasje?

Ofte nok.

Nei!

8. osv.

Jeg sier at jeg er glad i han såklart.

Jeg blir veldig glad om dere også skriver hvor lenge dere har vært sammen .

1 år.

Skrevet

Jeg glemte visst å få med hvor lenge vi har vært sammen. Det er 5 år neste uke.

Skrevet
Jeg kan vel svare ja på alle punktene du listet opp. Jeg har ikke så god råd, så gavene er ikke så store, men selv synes jeg at små, koselige ting som overrasker kan være flotte, og de kommer godt an hos ham også. F.eks. smuglet jeg et koselig kort og noen sjokoladebiter ned i matpakken hans sist uke.

Takk for svar. Dette var veldig søtt. Jeg hadde nok blitt rørt om det hadde skjedd meg :) .

Kule And

Skrevet

Takk til alle som har svart, var koselig å lese, men deprimerende på andre måter. La meg forklare med å svare på mine egne spørsmål.

Jeg kjøper blomster til kona innimellom, ellers pleier jeg f.eks å kjøpe et skikkelig "dameblad" til henne når hun er nedfor osv. Ellers kjøper jeg stort sett presanger til jul/bursdag, eller når jeg har reist. Kona har i løpet av våre 13 kanskje gjort lignende 3-4 ganger til sammen, så det er jo ikke så ofte.

Kona gir meg vel en klem en gang i uka, utenom en obligatorisk hadetklem om morgenen. Det kommer an på hvordan relasjonen er. Jeg er ikke så mye bedre selv, men liker nok bedre å kysse :)

Det har hendt at kona har gjort det, men da veldig indirekte. Hun sier hun er sjenert.

Kona gir meg i praksis aldri ros eller skryt. Jeg roser henne minst et par ganger i uka for ulike ting. (uten at det er for å "få" noe i retur :) ). Hun sier hun synes det er flaut å rose og ikke klarer å gjøre det.

Hun gjør aldri det. Kanskje fordi jeg står for all matlaging i huset og er den som lager slike situasjoner også? Men hun er flink å lage mat, så jeg synes jo hun kunne ta mer ansvar for å lage hyggelige situasjoner.

6. Gir dere massasje?

Hun masserer aldri meg, men jeg masserer henne når hun har lyst.

Hun ville kanskje det, men jeg ligger alltid unna dersom jeg merker hun ikke er hypp :). Jeg er alltid med på sex, men det har ikke vært noe problem med for store krav akkurat.

8. osv.

Tja, jeg trener mye og har hjulpet henne med treningsprogram og laget lunsj til henne osv (f.eks strimlet kylling med parmesan og asparges osv..). Dette fordi hun selv vil trene, ikke fordi jeg har sagt hun ser ut som hun trenger det :).

Det slår meg hvor forskjellige dere kvinner er når det gjelder dette med å vise positive følelser. Jeg hadde en mistanke om at jeg levde i et forhold som var temmelig vakumlignende, men det var faktisk en vekker å lese svarene deres. Jeg må jo tenke gjennom om jeg selv er skyld i at jeg har det som jeg har det. Tror vel egentlig at det meste er ting jeg kan leve med, men det tapper faktisk selvrespekt å ha en partner som aldri gir ros eller skryt :tristbla: . Heldigvis er ungene mine flinke til å gi ros :).

Får ta det dere skriver som inspirasjon til å bli mer oppfinnsom selv.

Kule And

Gjest Gjest
Skrevet
Må si jeg finner svarene interessante, selv om de jo kanskje ikke er representative(?).

Hilsen Kule And

De er neppe representative...

Spørsmål som dette har en tendens til å bli besvart av dem som kun har positive svar å gi, og det hele blir ganske så rosenrødt.

:dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...