Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Skal i bryllup denne måned. Uten dresskode på invitasjonen- kan mannen ha på mørk blå dress, lys blå skjorte og mørrk blått slips? Det må ikke være hvit skjorte til dress i bryllup liksom?
Boogie Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg ville nok ha tatt hvit skjorte... Vi hadde heller ingen dresskode til vårt bryllup. Men alle kom med hvit skjorte!! Det er jo det typiske festantrekket!!! Men det går jo ann å ringe til noen som kan gi dere svar. Flere som gjorde det til oss iallefall Endret 16. juni 2006 av Maibrud`06
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Jeg synes det hørtes ut som en god ide med mørkeblå dress og slips, og blå skjorte jeg.
Spirito Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Jeg ville valgt hvit skjorte til bryllup. Blå skjorte er greit til konfirmasjoner og slikt.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Har lurt min kjære til å bruke grønn skjorte og grønnstripete skjorte i flere bryllup. Synes den hvite skjorta er litt kjedelig jeg da... Har han blå skjorte og han er pen i den, så bruk det. Høres veldig bra ut
Gjest HB Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Er den lyseblå skjorten ei penskjorte og du vet at det ikke blir et gallabryllup, synes jeg det høres vel så fint ut med lyseblå skjorte som med en hvit. Selv til et bryllup. Hilsen Lille meg
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 Hvis det hadde vært kleskode "mørk dress" foreksempel, så ville jeg valgt hvit skjorte. Men TS skriver jo at det ikke er kleskode? Jeg ville gått for den blå.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Takk for svar, folkens! Delte meninger her tydeligvis, og det er som sagt ingen dresskode til dette bryllupet. Men personlig så er jeg enig at det er mer høytid over en hvit skjorte, og jeg tror kanskje vi går for det istedenfor den blå...
Trampe Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Jeg ville ikke reagert om noen kom med blå - eller grønn eller rød skjorte i vårt bryllup. Folk må da få ha på seg hva de vil? Så lenge de ser noenlunde OK ut? Du kjenner kanskje brudeparet og vet om de er konservative eller ikke? Ville du brydd deg om han du skal i bryllup til kom i blå skjorte i ditt? Kanskje på sida, men jeg skjønner ikke at det skal være så stivt...så lenge skjorta er pen kan den da være blå..
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 16. juni 2006 #10 Skrevet 16. juni 2006 Jeg ville ikke reagert om noen kom med blå - eller grønn eller rød skjorte i vårt bryllup. Folk må da få ha på seg hva de vil? Så lenge de ser noenlunde OK ut? Du kjenner kanskje brudeparet og vet om de er konservative eller ikke? Ville du brydd deg om han du skal i bryllup til kom i blå skjorte i ditt? Kanskje på sida, men jeg skjønner ikke at det skal være så stivt...så lenge skjorta er pen kan den da være blå.. ← Nei, jeg hadde ikke reagert på om han kom i mitt bryllup i blå skjorte (Skal gifte meg 1.juli. Jippi!) Men så har ikke jeg vært i bryllup på mange mange år, og vet ikke hva skikk og bruk er. Derfor lurte jeg. Vi velger nok hvit skjorte fordi det er mer høytid over det.
-Tone- Skrevet 16. juni 2006 #11 Skrevet 16. juni 2006 Jøye meg, det er mye jeg ikke har tenkt på... Hva er galt med blå skjorte? Hvis han kler den farge, og det er ei pynta skjorte, så hvorfor ikke? Har aldri tenkt over at man må ha hvit skjorte i bryllup- sambo har stort sett brukt lys blå, fordi det kler ham veldig godt. Han har heller ikke i utgangspunktet tenkt å bruke hvit skjorte når vi skal gift oss- men når jeg ser svarene her lurer jeg nesten på om han "må" det, for at gjestene ikke skal syns han er "korrekt" nok pyntet! Nei, så lenge man er pyntet, sier nå jeg...
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #12 Skrevet 16. juni 2006 Vi er invitert til bryllup med "mørk dress" og fikk anbefalt skjorter i "dress-butikken" som ikke var hvite... Får håpe folk takler det. jeg syns selv at blå skjorte hørtes veldig fint ut til, jeg, og om det er sommerbrullyp er det ofte fint med litt mer farger, syns jeg.
Lykketrollet Skrevet 16. juni 2006 #13 Skrevet 16. juni 2006 Lys blå skjorte til mørkblå dress og slips er perfekt (syns nå jeg)!
*Emma* Skrevet 16. juni 2006 #14 Skrevet 16. juni 2006 Jeg syns lyseblå skjorte i blå dress hørtes kjempe fint ut. Syns ofte hvit skjorte er kjeeeeedelig. Sålenge det er ei pen-skjorte syns jeg det er helt ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå