Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min satt å snakka sammen i går om diverese, ferier og sønnen hans og sånt. Så plutselig sier han at på enkelte områder er jeg veldig lik x.

Det gjorde så vondt. Det stakk skikkelig i meg. Fordi jeg hører aldri noe positivt om ho. Og når ho sier noe blir alt bare dumt. Så det såra meg skikkelig at han sammenligna meg med ho. Syns han det syns jeg heller at han bare kunne latt vær å si det. Så nå sitter jeg her og har veldig vondt i magen. Jeg sa til han at det syns jeg var unødvendig. Men like vel sitter jeg her og har det vondt ENDA.....

Uff.

Jeg har vel ikke noe spesielt spørsmål til dette. Måtte vel bare få ut litt frustasjon....

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Litt vel unødvendig å si, men.. Du kan jo tenke deg at det må ha vært noen positive sider med x-en. Men er ikke riktig å sammenligne.

Syns du skal si til han at du faktisk ble litt såret av den kommentaren, så skal du se at han mente det sikkert ikke på en negativ måte :)

:klem:

Skrevet

Takk. Jeg tror nok ikke han mente noe vondt med det. Men det traff meg skikkelig. Særlig når jeg ikke liker dama selv heller......

Så blir du sammenlignet med noe du ikke liker. Det som slo meg akkurat da var hvorfor han var sammen med meg nå da.....

Jeg vet jo at vi ikke er samme person. Men man får tanker som ikke er lett å styre unna

Gjest Chantal
Skrevet

Man skal vel ikke sammenligne ekser og kjærester. I hvertfall ikke foran dine øyne.

Så, det var ikke noe særlig sjakktrekk.

Men som nevnt over her kan det jo være at han mente at du minnet om henne på en positiv måte. Det må vel være litt bedre å tenke på enn at du er som han mener sin eks er? :)

Skrevet

Jo men jeg vil ikke ha det positive fra ho heller. Jeg er jo ikke ho.

Teit :frustrert:

Og han mente sikkert ikke noe vondt med det. Men det gjør vondt....

Gjest Gjest
Skrevet

X-en sa jeg var totalt forskjellig fra hans nye dame. Å vite at han nå etter 15 år heller vil være sammen med en som er helt ulik meg på alle måter får meg til å lure på om han likte noe ved meg i det hele tatt. Jeg har mange gode egenskaper, så hvis hun er så forskjellig fra meg, hva er hennes positive ting?

Er det positive ting dere er like på, så er jo det bra.

Skrevet

Sant nok. Men det var da litt unødvendig å si det syns jeg. Han sier aldri noe positivt om ho.....

Gjest Gjest
Skrevet

i hvilken forbindelse sa han at du minnet om henne, da?

Skrevet

Vi snakket om ferie og sønnen. Hvordan ting skal tilpasset og sånt. Jeg husker ikke hva jeg sa da han komenterte med sitt utsagn. Men jeg spurte jo hva han mente. Men han klarte ikke å forklare det så jeg forsto. Eller han prøvde jo nesten heller ikke. Var noe om synspunkter og noe. Og han er jo alltid irritert over hvordan ho tenker. Så jeg ser for meg at det ikke var positivt selv om jeg ikke vet.

Skrevet

Vel, hun har nok endel positive sider hun også, han har tross alt vært sammen med henne og det hadde han ikke vært om hun hadde hatt noen positive sider også. Når man gjør det slutt og noen går fra å være kjæreste til å være eks, så setter man gjerne fokus på det negative og det er overhodet ikke unormalt. Det betyr ikke at han mente at du ligner på henne på en negativ måte; det var nok ment positivt.

Som de andre sier her så er det kanskje ikke et sjakktrekk å sammenligne kjæresten sin med eksen, i alle fall ikke for kjærestens ører. Men vi sier da alle ting som vi helst ikke skulle ha sagt i blandt!

Prøv å ikke tenk på det mer, for det er virkelig ikke noe du bør bruke energi på å tenke på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...