Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Forsøker å få til noe arbeider på badet mitt, uten å måtte totalrenovere det. Dette viser seg ¨bli vanskelig. Jeg tror jeg har ringt 10 stk men ingen ringer opp igjen eller har tid til å komme. De er alle svært negative når jeg sier at jeg ikke skal totalrenovere hele badet, selv om de hele tiden presiserer at det har de iallefall ikke ledig tid for før i november. Alt er vist vanskelig. Er det slik det er? Har de så mye å gjøre at de kan oppføre seg akkurat slik de vil? Den siste i dag opplevde jeg som fryktelig nedlatende i tillegg..Hadde jeg oppført meg på samme måte jeg er blitt møtt på, så hadde jeg i min statlige jobb blitt sparket for lenge siden......
Gjest HB Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Det er (dessverre for deg) svært gode tider for rørlegger om dagen, så det er vanskelig selv for store entreprenører å få pris. Har du prøvd å gå via rørleggerbutikkene (Comfort etc.)? Lykke til! Hilsen Lille meg
Gjest gjest1 Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Det var nettopp en artikkel om det i Aftenposten eller noe, om at hvis du bor i Oslo kunne det være enklere å få tak i rørlegger hvis du kontaktet firmaer i Akershus. Da må du kanskje betale litt mer da, siden de tar seg betalt for reisen også (tid, bensin, kilometer, slitasje, tissepause, røykepause, fylle bensin, sjekke olje, risikotillegg, hater- Oslofolktillegg, vri- om- bilnøkkelentillegg, osv). Situasjonen du beskriver er nok veldig vanlig i dag. Vi fikk til slutt tak i en bekjent av en bekjent. Han har vært presis og flink i det minste, selv om han er stiv i pris. Så det kan sikkert være lurt å forhøre seg rundt hos bekjente også.
Gjest Yepp! Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Polakker, jenta mi - polakker!!! Om det er jobber som du ikke har behov for spesialgodkjeninger eller papirer på, er det ett godt svar: polakker. De kommer presis, blakker de ikke, uten tissepausetillegg, pustetillegg osv. Positive folk, som jobber fra de kommer til de går. Har flotte erfaringer selv, og har ikke ett vondt ord å komme med om dem og jobben de gjør. De er avhengige av et godt rykte = mer jobb, så oppfordringen er herved gitt!! De norske er svindyre,arrogante og mye trash - selv om det for all del er mange flotte folk der også. For min del, har norske håndverkere priset seg ut for lenge siden, så lenge det er ikke jobber med behov for dokumentasjon jeg trenger. Hva med en slik løsning: Få inn en rørlegger til det nødvendigste rørarbeid/tilkobling etc.. og bruk polakker eller andre til det andre - lønner seg!! Gudd løkk!!! Det er ikke tillatt å oppfordre til å bryte norsk lov, så fjernet deler av teksten. Arwen (mod) Endret 17. juni 2006 av Arwen
Titti72 Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Da må du kanskje betale litt mer da, siden de tar seg betalt for reisen også (tid, bensin, kilometer, slitasje, tissepause, røykepause, fylle bensin, sjekke olje, risikotillegg, hater- Oslofolktillegg, vri- om- bilnøkkelentillegg, osv). ← *fnis* der traff du spikeren på hodet. Snakket med en rørlegger i dag fra Mysen nemlig... De er avhengige av et godt rykte = mer jobb, så oppfordringen er herved gitt!! De norske er svindyre,arrogante og mye trash - selv om det for all del er mange flotte folk der også. For min del, har norske håndverkere priset seg ut for lenge siden, så lenge det er ikke jobber med behov for dokumentasjon jeg trenger. Hva med en slik løsning: Få inn en rørlegger til det nødvendigste rørarbeid/tilkobling etc.. og bruk polakker eller andre til det andre - lønner seg!! Gudd løkk!!! ← Du har satt deg inn i et regnskap hos håndtverkere ser jeg. Pga polakker så har alle måttet senke prisene sine. Og råtne epler finner du i nordmenn akuratt som hos polakkene.
Lillebi Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Ja, det er vanskelig å få avtalt arbeid med håndverkere før til høsten. Nå er det ferieavvikling, og så har de gjerne allerede booket oppdrag som de skal sette i gang med etter ferien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå