Gjest i.i Skrevet 16. juni 2006 #1 Skrevet 16. juni 2006 Velger å være anonym nå for jeg vet enkelte kjente er her inne. Jeg har et barn i barnehage, der har hun gått i 3,5 år og trives som bare det. Det har sjelden eller aldri vært noe krøll med noe. Hun er nok rimelig normal både når det kommer til å krangle med andre unger og annet. I går ville en av de ansatte snakke med meg. Det gjaldt noe min datter hadde gjort mot en annen unge i går. Det er greit, det hun gjorde skulle hun ikke gjøre og det har vi snakket om hjemme også. Men så kommer det som gjør meg så frustrert. Mammaen til denne andre ungen mener mitt barn har lært hennes barn mange stygge ord. Men hvilke ord det er det hadde hun ikke sagt. Men skylden hadde helt klart min datter. At det er over 50 andre unger i den barnehagen spiller visst ingen rolle. Og så er det alltid min datters feil om de to ungene krangler. Jeg har snakket med min datter og hun sier at noen ganger har hun startet og andre ganger har den andre startet. En ting jeg kan si om min datter er at hun er dønn ærlig på slike ting. Hun sier alltid fra om hun har startet, dette vet jeg. Er bare så frustrert og sint for at en mor skal ødelegge så mye. Kunne kanskje tenkt seg om og at det er 18 andre barn på avdelingen og 44 til i barnehagen. Det er ikke bare de to der.
Annie Skrevet 16. juni 2006 #2 Skrevet 16. juni 2006 Har opplevd noe ala det samme med min datter og moren til ei i klassen hennes. Enkelte utser barn som syndebukker uansett og er umulige å snu. Syns veldig synd på både deg og datteren din og ikke minst datteren til denne moren som antakelig får puter sydd under armene av moren sin. Det fører aldri noe godt med seg.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har også observert noen slike mødre, som alltid legger skylda på andres barn. Det er nok verst for barnet deres - som ikke lærer å ta ansvar for egne feil og handlinger. Men jeg skjønner at du blir sint på din datters vegne. Bare pass på å fortsette å vise at du setter pris på at HUN er ærlig og tør ta skyld når hun har begynt.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Takk for svar. Nå har jeg roet meg litt, og snakket med personalet i stad. I dag var situasjonen annerledes, i dag var det min datter som hadde fått en kopp i hodet. Men nå hadde de vært litt obs på avdelingen og fulgt med, så de så at det ikke var min datter som begynte denne gangen. Jeg er kjempeglad for at mine barn er ærlige, og det håper jeg de fortsetter med. Jeg oppmuntrer i alle fall til det
Leanne Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Det er jo altid noen foreldre som mener at alt deres barn er rett, perfekt og helt fantastisk. Deres barn gjør aldri noe feil... I slike situasjoner er det veldig synd på barnet som ikke lærer å ta ansvar for egne handlinger og vil jo ikke skjønne hva som er rett og galt, da de aldri gjør noe galt i foreldrenes øyne...
Gjest Embla s Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Uff, skjønner godt du blir frustrert! Og man kan jo lure på hvordan det går med barn som har foreldre som er så utrolig blinde for sine egne unger... Hvis dette er et økende problem kan du jo vurdere å få til en samtale om temaet sammen med den andre mamman og noen fra personalet i barnehagen? Kanskje de kan hjelpe dere å rydde litt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå