Gå til innhold

Riskoker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer på en ting, dere som har riskoke. Jeg bruker min ganske ofte, men risen brenner seg fast nesten hver gang. Skjer dette hos dere også? Det er ikke noe krise, det går jo vekk med en gang nesten, men jeg trodde liksom ikke risen skulle sette seg fast i disse. Hvordan er det med dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Nei, det skjer aldri med min. Bruker du nok vann?

Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, det har aldri skjedd med min riskoker. Risen blir alltid lett og luftig.

Enten må det være for lite vann, eller så må det være en feil på selve riskokeren (for sterk varme)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja jeg bruker nok vann, men allikevel så blir det et brunt lag i bunnen på den, det løsner ganske lett etter at jeg har latt det stå litt vann i den. For sterk varme?? Jeg bare setter i kontakten og trykker nned en kanpp, så jeg kan ikke velge varme selv.

Gjest Landra
Skrevet

Hei!

Dette skjer ikke med min riskoker, men prøv å ha litt olje når du lager ris neste gang. Lykke til!

Skrevet

Dette skjer av og til for meg også, og da er det vannet det står på. Jeg tar bittelitt mer vann enn nødvendig når jeg husker, så er problemet borte! Og risen er like fin fordet :P

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke hatt det problemet. Her i huset bruker vi ca. "et fingerledd" med vann over risen i riskokeren, og da blir det alltid bra.

Skrevet

Jeg har opplevd det de gangene riskokeren har stått lenge på vedlikeholdesvarme før jeg har servert; dvs de gangene planleggingen har gått litt dårlig :rodme:

Kan det være at du ikke serverer risen rett etter at den er ferdig... :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har opplevd det de gangene riskokeren har stått lenge på vedlikeholdesvarme før jeg har servert; dvs de gangene planleggingen har gått litt dårlig :rodme: 

Kan det være at du ikke serverer risen rett etter at den er ferdig... :sjenert:

Det skjer ikke hos meg selv om risen har stått lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...