ceciliek Skrevet 19. mars 2002 #1 Del Skrevet 19. mars 2002 Håper at det er noen som vet litt om det juridiske bak det å skifte navn! Jeg skal ta mannen min sitt etternavn. Det ejg lurer på er hva jeg gjør med bank- og kreditt kort, samt førerkort og pass, må disse rettes opp med en gang? Eller kan jeg bruke vielses attesten som tillegs identifikasjon i en overgansperiode? Vi skal på bryllupsreise umiddelbart etter bryllupet, jeg får jo ikke endret navnet i passet før det, kan jeg i så fall bestille biletter i mitt gamle navn? Vil det være ulovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
turnips Skrevet 19. mars 2002 #2 Del Skrevet 19. mars 2002 Alle myndigheter godtar en overgangsperiode da man har skiftet navn. Man kan jo ikke beynne å endre bankkort osv før bryllupet, så bare ta det etterhvert når dere er tilbake fra reisen. Vi har bestilt bryllupsreise i mitt gamle navn. Det som er hovedsaken er at navnet på reiseattesten/billetten overensstemmer med passet dit. Det er ingen som spør deg om du har skiftet navn hvis det står det samme navnet på alle papirer. Det tar jo litt tid også for folkeregistret å endre navnet dit.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 19. mars 2002 #3 Del Skrevet 19. mars 2002 Du må bruke vielsesattesten din som bevis for å kunne skifte navn i pass ol. så det får du ikke gjort før bryllupet uansett. Jeg snakket med de på passkontoret i Oslo, og der sa de at så lenge jeg bestiller billetten i samme navn som står i passet vil man ikke møte noen problemer. Alt det andre papirarbeidet kommer jeg til å ta når vi kommer hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå