Gjest Fruktkake Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Vi vil gi niesene og nevøene våre en gavepose hver med noe oppi slik at middagen ikke blir helt ulidelig for dem. Hva kan vi ha oppi? Barna er 1 (g), 3(j), 4(g), 5(j), 10(j) og 11(j) år gamle. Vi tenker: - litt smågodt - noen fargeblyanter - en tegneblokk 1-åringen får et lite kosedyr. Ellers? Hva kan vi putte oppi? En liten bil, spesielt til 4-åringen? En liten dukke til 5-åringen? Noen smådyr til 3-åringen? Til de store jentene: noe diddl-greier? Kom med forslag! Dette var noe jeg hadde helt glemt og plutselig kom på nå...
Gjest Fruktkake Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Det ble: Til 1-åringen: Et kosedyr, et kinderegg Til 3-åringen: Kinderegg, smurf, en slikkepinne, noen katter (i plast) Til 4-åringen: Kinderegg, smurf, en slikkepinne, en lekebil Til 5-åringen: Kinderegg, smurf, en slikkepinne, noen katter (i plast) Til 10-åringen og 11-åringen: Kinderegg, smurf, en slikkepinne, en diddl-blyant og diddl-blokk
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 OBS - ikke kinderegg til 1 åringen og kanskje ikke til 3 åringen heller pga små deler....
Missbumblebee Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 OBS - ikke kinderegg til 1 åringen og kanskje ikke til 3 åringen heller pga små deler.... ← Gi heller de minste en kinder-sjokolade.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 OBS - ikke kinderegg til 1 åringen og kanskje ikke til 3 åringen heller pga små deler.... ← Enig, i stedet kan de kanskje heller få to litt større plastikk dyr.. En løve og en elefant eller en gris og en sau?
Gjest 3llie Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Jeg ville droppa kosedyret til 1 åringen. Jeg har selv en 1 åring og en 4 åring, det er definitivt 1 åringen som kjeder seg ved bordet først og et kosedyr vil nok ikke gi så veldig mye ro. Noen plast dyr vil nok falle godt i smak der også. Ellers så er jo fargestifter og en liten tegnebok veldig lurt. Da har de noe å gjøre som ikke lager så mye bråk.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Jeg ville ikke gitt de minste godteri i det hele tatt, iallfall ikke 1-åringen. Mange foreldre ønsker ikke at de små skal begynne med søtsaker når de er så små. Jeg ville heller gitt de/den minste rosiner eller frukt. Og slett ikke kinderegg til ett-åringen.. det er farlig. Ellers var det en god ide til barna!
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Synes det høres ut som en god ide, bortsett fra godteriet til de minste. For det første er kinderegg små deler for det andre.....små barn og sjokolade.....Er ikke sikker på at foreldrene blir strålende glade når de får sjokolade i hele ansiktet og på klærne. Hva med en eske Smurfepastiller til 3 åringen. Til 1 åringen er jeg jammen ikke sikker. Det blir kliss uansett.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 godteri + små barn er ofte lik masse mer energi. Tenk heller en tegneblokk og fargeblyanter...noe de kan sitte å fikle med. Hva med papirduk som de kan tegne på? Tror nok du kan få noen fine tegninger av brudeparet...
kitekatt Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 Går da fint å gi snop til ettåringer så lenge det er avklart med foreldrene Bare husk myke ting som ikke kan settes i halsen, eller feks sjokolade som griser veldig mye. Ellers bør ingen av barna få godteri pga misunnelse. Rosiner er feks. et godt alternativ.
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 Hadde en liten gave til en fire-åring i et selskap for en tid tilbake. Hun fikk et kinderegg og slike bildekort til å leke med. Det ble hun begeistret for og lekte rolig med dette. Hadde også tegnesaker som hun kunne bruke. Men sjokolade kan bli søl, kanskje bedre å finne noe mindre klissete. Kanskje kan du spørre foreldrene hva barna liker? Litt lettere å få dem til å sitte rolig med aktiviteter som de liker.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 Jeg tror ikke Fruktkaka trenger så mange flere forslag. Hun er allerede gift
Wonders Skrevet 23. juni 2006 #15 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Sikkert flere som lurer? Litt is fra kjøkkenet er også fint innimellom en pause. Kjøp en eske med saft is fra Liddl eller noe. Endret 23. juni 2006 av M.P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå