Gjest Embla s Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Steller dere ekstra pent med føttene om sommeren? Hva gjør dere? Og; er det noen av dere som tar pedikyr/fotpleie? Jeg har aldri gjort dette i salong før og lurer på hva de gjør og om resultatet er verdt pengene. Mitt sommer-fotstell er: hyppige (annenhver kveld) fotbad med fotsalt og utstrakt bruk av pimpsten og fotkrem og neglelakk. Syns allikevel ikke jeg blir helt fornøyd med resultatet og lurer derfor på hva andre gjør og om jeg ev. burde gått til fotpleie.
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gjør ingen verdens ting annet enn å smøre litt hist og pist, og dessuten lakkerer jeg tåneglene i tøffe farger. Jeg smører føttene når jeg smører leggene, og siden jeg sliter med ekstremt tørr hud på leggene, blir det gjerne flere ganger pr. dag. Mandelolje gir forresten supert med fuktighet.
Gjest Embla s Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Mandelolje gir forresten supert med fuktighet. ← Mandelolje? Hvor kjøper man det? (apotek, parfymeri eller Rimi?) det skal jeg prøve, takk! (men blir det ikke veldig fettete med olje?)
Dru Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gjør faktisk ingenting. Klipper tåneglene etter behov.
Gjest gjest1 Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Har føttene i fotbad med pulvergreier fra Bodyshop. Etterpå filer jeg dem med fotfil.
miss77 Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Mandelolje? Hvor kjøper man det? (apotek, parfymeri eller Rimi?) det skal jeg prøve, takk! (men blir det ikke veldig fettete med olje?) ← Får kjøpt det hos Body Shop ihvertfall. Blir litt fettete, så jeg ville kanskje smurt på rett før leggetid. Har kun brukt det på neglebånd selv, og det funka fint.
Gjest Mireya Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Mandelolje får du veldig billig i innvandrerforretninger, Embla S.
pusla Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gjør ingenting, men ser jo at jeg burde ha gjort noe, så vurderer fotpleie hos salong jeg også.
Gjest baby-E Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 jeg tar et fotbad i ny og ne. Klipper og lakker neglene når det trengs. Dette gjør jeg forøvrig hele året rundt.
Pilar Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Filer, tar fotbad, smører, klipper, lakkerer og oljer.
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Mandelolje? Hvor kjøper man det? (apotek, parfymeri eller Rimi?) det skal jeg prøve, takk! (men blir det ikke veldig fettete med olje?) ← Jeg kjøper hos helsekost. Ca. 80 kroner for 125ml, og jeg bruker den til det meste. Den tar bort vannfast mascara, og er super til å blande i bodylotion osv. Mandelolje er ganske lettflyktig, og det blir ikke fettete eller ekkelt. Den lukter i tillegg ingen verdens ting, i motsetning til jojobaolje (jeg har litt overfølsom luktesans).
Caramia Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 Filer hæl og under stortåa, klipper negler og filer tuppene, lakker negler så de matcher fingerneglene, og smører de av og til inn med Hemp fra Body Shop. For ekstremt tørre føtter har de også spesielle sokker som man har på om natta med en spesiell krem på føttene....men dette er deilig av og til uansett føtter. De blir silkemyke.
silja Skrevet 15. juni 2006 #14 Skrevet 15. juni 2006 nå om somemren prøver jeg å ta meg tid til å file hver gang jeg dusjer, ellers smører jeg føttene når jeg smører resten av kroppen. skulle ghjerne vært en tur til fotpleier ja - det hadde vært deilig det! hvor mye koster det ca for fotpleie + pedikyr?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #15 Skrevet 15. juni 2006 På våren tar jeg en omgang med fotbad/ kremer/ filing osv. Ellers blir det bare neglklipping. (Hvis ikke jeg ser behov for litt mer pleie.)
Gjest Virvel Skrevet 15. juni 2006 #16 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gjør ikke noe annet enn jeg pleier; tørrfiler et par ganger i uken for å fjerne død hud, smører med en god krem hver kveld, filer neglene når det trengs og bruker kanskje litt blank neglelakk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå