Gjest Ungjente Skrevet 15. desember 2002 #1 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg startet på p-pillen Yasmin for en 13 dager siden, utenom mensperioden. Valgte å starte da, siden jeg akkurat var ferdig med mens - og jeg hadde fått meg en elsker - og vi begge fant denne beskyttelsen riktig. Det jeg har lest for en god stund siden, var at man kunne begynne p-pillen utenom mens, bare at man da må vente 14 dager før man er "sikker". Jeg møtte en ny mann i helgen, og i går gikk det litt hett for seg - vi hadde sex, og han kom inni meg. Altså 12 dager etter jeg hadde startet med pillen. Dette er altså 2 dager før jeg er sikker. Nå har jeg ikke apotek innenfor rekkevidde, og lurer på hvor lenge etterpå man kan ta angrepillen. Og kan den ha virkninger for min videre bruk av p-pillen? Jeg kommer jo til å fortsette med pillen, fordi jeg fortsatt har denne elskeren. Kan dette ha invirkning på en eventuel gravidtest? Tror dere det er nødvendig med angrepillen, eller skal jeg satse på at de 12 dagene er sikker? Litt fomlete forklart, men håper dere skjønner tegninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica Skrevet 15. desember 2002 #2 Del Skrevet 15. desember 2002 Har også lest (og erfart) at pillen er sikker etter 14 dager (om man ikke begynner mens dag 1), men vil tro at en dag fra eller til ikke spiller så stor rolle. Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Men det kan selvsagt hende jeg tar feil? For sikkerhets skyld burde du tatt angrepillen, men mange reagerer dårlig på dette - eks oppkast m.m. Og om man kaster opp mens man tar p-piller, kan effekten avvike. Jeg tror den kan taes senest 72 timer etter samleie - noen som kan bekrefte? Hvorvidt gravidtester virker når man går på pillen, vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #3 Del Skrevet 15. desember 2002 angrepiller må tas SENEST 72 timer etter samleie, men så fort som mulig, effekten reduseres for hver time som går (og er uansett ikke over omkring 50% trur jeg. Altså, om du egentlig ble gravid er det 50% sjangs for at egget ikke fester seg grunnet denne pillen, men altså 50% for at du fortsatt er det... eller, mulig sikekrheten var noe høyere, men.. det er ikke en bra prevansjonsmetode, for å si det slik. P-piller påvirker IKKE graviditetstester, men en slik kan du uansett ikke ta på et par uker.. Cb anbefaler 19 dager etter da du trur du kan ha blitt gravid, for oss som går på p-piller og altså egentlig ikke skal ha EL og sånn... Håper det gikk bra. Men husk at kondomer finnes da!!! Det er dumt å ta en slik risiko! Kunne dere ikke brukt kondomer de første dagene, så du var sikker på at dette var trygt? (Beroligende for meg nå at jeg har en samboer som fra første dag passet på at dette var trygt (ja, han mente nå at de små pillene vel ikke kunne overvinne hans "sterke soldater" så små som de pillene var... etter halvannet år stoler han på dem nå Men han ville aldri tatt sjangsen på noe så usikekrt som det du beskriver i alle fall.. og det er jeg glad for ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 15. desember 2002 #4 Del Skrevet 15. desember 2002 Jeg har tatt angrepillen en gang. Det er to tabeletter hvorav den første skal tas så fort som mulig etter samleiet og jeg tror det var senest innen to døgn. Den andre pillen tas 12 timer etter den første (tror jeg). Jeg ble ikke syk av den, bare litt småkvalm og uggen (men det kan like godt være fordi jeg hadde havna i den situasjon at jeg måtte ta den... skal ikke være nødvendig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. desember 2002 #5 Del Skrevet 16. desember 2002 P-pilla er sikker etter 7 dagar dersom du tar den utanom mens. Før var vanleg prosedyre 14 dagar, men no seier helsesøstrene 7. Så du kan nok vere trygg! Angrepilla bør tas rett etter samleiet, jp tidlegare jo betre. Men den er ikkje heilt sikker, så viss du er usikker er det best å vere forsiktig.. Men no kan du ialle fall vere trygg! Kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 17. desember 2002 #6 Del Skrevet 17. desember 2002 Angrepiller funker etter 72 timer. Etter det jeg vet... :oops: - Miamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2002 #7 Del Skrevet 18. desember 2002 Inntil 72 timar, meiner du. Men, angrepilla er slettes ikkje sikker! Men sjølsagt betre enn ingenting då.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå