Månemann Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Hva er ment med depositums summen som utleierene av rom i kollektiv krever? Er dette penger som jeg får tilbake ved oppsigelse av rommet i kollektivet? De fleste steder må jeg regne med å betale rundt 5000,- i depositum i tilegg til den første månedelige leien. Takker for svar
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Er dette penger som jeg får tilbake ved oppsigelse av rommet i kollektivet? ← ja
Krista83 Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Vil tro det er litt forskjellig hvilken sum som kreves i depositum, her vi leier nå er depositum en måneds leie, andre steder er det kanskje tre... Så har det jo litt med i hvilken by du skal leie også, prisene er svært forskjellige rundt om.
abelille Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Utleier kan kreve inntil 6 måneders leie i depositum, men det vanligste er 1-3 måneder. Depositum SKAL stå på en sperret konto i ditt navn, og det er DU som skal ha renteinntektene. Depositum er en sikkerhet for utleier dekker eventuelle skader og manglende husleiebetaling. Dersom du har betalt for deg og ikke gjort noen skader på leiligheten er det ingen grunn til at du ikke skal få dem igjen når leieforholdet er avsluttet. (Utleier har 14 dager på seg etter avsluttet leieforhold til å fremme krav, så du kan ikke forvente at du får dem den dagen du flytter, selv om de fleste utleiere er greie og gjør det sånn.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå