Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikke
Skrevet

Tidligere i uka fikk jeg en hentelapp fra posten om en pakke jeg har bestillt fra utlandet. På hentelappen står det at jeg må betale 54,- i MVA og 85,- for forenklet tollbehandling når jeg henter den på mitt lokale postkontor.

En vennine sa at det var billigere å fortolle selv, så jeg fikk meg brukernavn og passord på toll.no, og har fortollet pakken selv i dag. På bekreftelsen fra toll.no står det at jeg må betale inn MVA beløpet til kontonummeret deres, og sende opplysninger om ekspedisjons-, løpenummer og ankomstnummer til posten før jeg kan hente pakken. Jeg har ikke fått ordnet med det enda.

Spørsmålet mitt er: Hvor lang tid tar det før posten registrerer at jeg har fortollet varen selv, og betalt MVA? Og må jeg allikevel betale noe når jeg henter pakken hos de? For at de har oppbevart pakken eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp - man må betale håndetrings og oppbevaringsgebyr på 85 kroner uansett - like greit å bare la dem ta seg av hele greia :forvirret: Tror det går kjappere da også ...

Gjest Solsikke
Skrevet

Takk for svar! Da vet jeg det til neste gang. Mye styr med dette toll-greiene altså :(

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har gjort det samme, det var et tåpelig tapsprosjekt... Men nå har jeg lært :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...