Gjest liv Skrevet 15. desember 2002 #1 Skrevet 15. desember 2002 Hei.. Min svoger på 18 år har akkurat blitt pappa og vil kalle hans nye sønn carlos. La meg legge til at vi er helnorske og det er han og hans samboer og. Det er jo bevist at navnet er alt og folk med utenlandske navn blr forskjellsbehandlet både på leiemarkedet og jobbmarkedet. Blir litt fortvilet.. De eier jo ikke sans for å se fremtiden!
Gjest liv Skrevet 15. desember 2002 #2 Skrevet 15. desember 2002 Hadde dere blitt sure om deres bror/søster hadde sagt rett ut at de ikke synes det er et passende navn? Foreslo at de kanskje burde legge det som mellomnavn om de absolutt ville ha de med! André Carlos for eks. Da blir det liksom ikke så ille!
Gjest motorrypa Skrevet 15. desember 2002 #3 Skrevet 15. desember 2002 jeg vil gjerne kalle ungen min for embla hvis det blir en jente. da jeg fortalte det til minsøster, så syntes hun rett å slett at det var helt vanvittig. syntes at det var rett å slett galskap. jeg ble ikke sur. vi har jo alle rett til å mene det vi vil. å vi har jo forskjellig smak når det gjelder navn også. men jeg synes jo at hun har valgt noen grusomme navn til sine barn, men det er jo ikke av betydning va jeg synes egentlig. så det får vel bli opp til hver enkelt. antar jeg
Gjest Duchess Skrevet 15. desember 2002 #4 Skrevet 15. desember 2002 Hva man vil kalle barnet sitt er kun opp til foreldrene, og noe ingen andre har noe med.
Nala Skrevet 15. desember 2002 #5 Skrevet 15. desember 2002 Er enig med Duchess her. Er foreldrene alene som bestemmer hva barnet skal hete. Og de trenger egentlig ikke få høre at andre synes navnet er teit, upassende etc. Jeg kjenner flere som har gitt barna sine navn jeg ikke kan fatte og begripe at de valgte, men sier jeg det til dem? Nei.
Jen Skrevet 16. desember 2002 #6 Skrevet 16. desember 2002 Synes de må få bestemme navn selv. Moren min holdt på å le seg ihel når jeg sa hva jeg har tenkt på som navn til vårt neste barn, og det var ikke akkurat den reaksjonen jeg ville ha. Ble nok litt fornærmet , for jeg synes at om man ikke liker et navn kan man være stille. Det er smak og behag og man kan ikke prøve å overstyre foreldrene der. Men min erfaring er at uansett hvor merkelig et navn høres ut blir det naturlig når barnet har hatt det en liten stund. Da kunne man aldri tenke seg at det skulle hete noe annent.
Ann Forup Skrevet 16. desember 2002 #7 Skrevet 16. desember 2002 carlos er da en pænt navn, og hvad ander siger kan da være det samme, der findes mange helnorske børn med udlandske navn og indvandre med norske navne så jeg kan ikke se der er noget problem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå