nynne Skrevet 11. juni 2007 #21 Skrevet 11. juni 2007 smurte jeg meg med datteren min sin solkrem (med fysisk solfilter) og eksemen ble værre enn værst . ja, sånne solkremer gjør det da bare værre, de legger seg jo bare utenpå huden og det blir nok for tett... derfor ville jeg helelr ikke hatt for tykke og tette klær heller, - la huden få puste. siden du har på lårene, kanskje skjørt feks?
Gjest Pax Skrevet 11. juni 2007 #22 Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ja, jeg har et råd som funker kjempebra - hold deg unna sola i et par - tre dager, smør med hydrokortison. Det er ingen annen lindring. Fortesetter du å sole deg blir det bare verre. Saltvann kan og hjelpe litt, hvis man tåler at det svir. Endret 11. juni 2007 av Pax
Swishi ;) Skrevet 23. mai 2012 #23 Skrevet 23. mai 2012 Det er en del ulike meninger her ser jeg. Jeg har aldri hatt soleksem før, men fikk det for ca 2 år siden det samme året som jeg brukte PIZ BUIN. Jeg har brukt den siden da pga den herlige duften, men har nå dette året begynt å tenke at solkremen kan skyldes soleksemen. Jeg har derfor hatt noen dager uten solkremen og det viser seg at jeg ikke får noe eksem i det hele tatt. I dag smurte jeg på brystet og på armene bare for å teste og resultatet av dette var at jeg fikk soleksem nøyaktig på disse stedene. Dette tyder i stor grad på at det kan skyldes PIZ BUIN. Når det er sagt er det vesentlig å nevne at det IKKE gjelder solkremen som er en del av allergiserien som det snakkes så varmt om her. Denne gangen skal jeg prøve en annen solkrem som ikke inneholder parfyme. Jeg har lest at kosmetikk er en av de store årsakene til soleksem. Et råd er å styre unna kremer som inneholder parfyme, men utenom det må man bare prøve seg fram siden det sannsynligvis kommer av ulike årsaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå