Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Jeg får alltid så vondt i nakken når jeg tar sit-ups. Hvorfor? Hva er det jeg gjør feil? Har noen forslag til andre effektive mageøvelser?
Krista83 Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Det kan virke som du løfter deg med nakken og ikke magen... Slapp av i nakken..
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg gjør samme feilen som deg ofte... og jeg synes det hjelper å begynne med sit ups til siden for du kjenner lettere at det er magemusklene du skal bruke og ikke nakken når du skrår.. Ellers synes jeg det hjelper å bare ligge å stramme magemusklene før jeg begynner, stram - hold - og slipp. Da kommer jeg litt inn i det på en måte.
Caramia Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Du forklarer ikke hvordan du tar sit-ups, men jeg brukte også å få vondt i nakken før. Det som er viktig med sit-ups er at du ikke har hendene bak hodet (hold de heller ved siden av hodet), for da trekker du ofte hodet med opp, og belaster derfor nakken. Ellers er det en god regel at du alltid skal se opp i taket mens du tar sit-ups, da får nakken en mindre belastende posisjon. Og man må heller ikke ligge for mykt. Håper dette kan hjelpe deg.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Du løfter nakken! fest deg et punkt i taket når du ligger på gulvet, rett opp i forhold til øynene, det punktet skal du aldri miste. Se på det hele tida, da tvinger du deg til å ikke løfte nakken. Hold henda bak øra eller bare løst ved øra, ikke bruk de til å løfte med. løft med magen og pass på at korsryggen hele tiden berører gulvet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå