superlove Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Fristen for å svare på invitasjonen vår gikk ut i dag! Mangler fortsatt svar fra rundt 12 stk. Hvor lang tid skal man vente før man høflig purrer på? Det er ikke noe hast enda, bryllup er ikke før august, men er jo veldig spent selv da Også blir det lettere med eksakte tall i forhold til planlegging av mat osv!
miss77 Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 I utgangspunktet syns jeg jo at folk bør være høfflige nok til å svare innen fristen, men dere har jo fortsatt god tid. Ville drøyd ei uke eller to før jeg slo på tråden. Kan jo unnskylde dere med at de som fikser maten gjerne vil vite ca. antall i litt god tid Skjønner godt at du er spent. Har selv nylig sendt ut invitasjoner. Svarfristen er ikke før den 20. juli, men skulle gjerne hatt svar fra alle dagen etter jeg sendte dem
Kara W Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Som generell regel vill jeg nok sagt uken etter. Så du kan f.eks begynne å purre på onsdag. Men jeg ville sett det litt an på hvor nære de som ikke har svart deg er. Er det noen du vannligvis prater med/ser ganske ofte, så er onsdag en fin dag, men er det f.eks en fetter du ellers bare har kontakt med en gang i året, så ville jeg ventet litt lenger. Ellers så kan man faktisk forvente at folk svarer i tide. Det er uhøffelig av dem å ikke svare i tide, og da er det absolutt ikke uhøffelig av deg å ringe og purre. men gi dem et par ekstra dager for ting kan jo "bli borte i posten".
Boogie Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Så raskt som mulig etter at fristen har godt ut mener jo jeg da. Det er jo en frist pga noe, så hvorfor drøye med å si ifra?? Som regel har folk glemt fristen. Om de kommer eller ikke har de nok allerede funnet svaret på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå