tuji Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Skal kjøpe ny vogn til toåringen. Vil at den skal være lett, og at den skal kunne brukes til en evt. ny baby senere. Vil også helst ha en trehjuling. Tenkte egentlig å kjøpe Quinny Freestyle 3xl, men den er for kort og tung. Hvilken er best av Teutonia-sittevognene?
Cathie Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Nå vet jeg ikke så mye om de, men syns å huske at Y2K vogna er veldig tung?? Eller var det en gammel modell/versjon av den? Her er i alle fall størrelse og vektoversikt...
Litt Lost Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Y2K kan ikke legges helt flat, i alle fall ikke den vi hadde, tror ikke det har endret seg. Dermed kan den ikke brukes til en helt nyfødt om du hadde tenkt det. Jeg ville heller gått for Teutonia Spirit S3 som er trehjuling med sving på forhjulet slik at du slipper bruke krefter på å svinge. Vognen kan snus begge veier, det kan ikke Y2K som bare er forovervendt. Vi sluttet vel å bruke vogn da jenten var rundt 2 - 2,5 år gammel. Pakket den helt bort før hun var 3 år. Kanskje en lettere og billigere trille kan være tingen for dere?
momo Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Må bare si at jeg elsker y2 k vogna. Er noen år siden nå, men det var min favoritt vogn. Har sett utrolig mange med myk bag i y2k, så det er nok ikke noe problem.
tuji Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2006 Ja, de sa i butikken at man kunne ha softbag i den, så det må vel være mulig. Jeg fant denne annonsen på finn.no. Er dette en vanlig y2k-sittevogn med softbag? Eller er det noen forskjell? Hvis det er den samme, lønner det seg jo å kjøpe denne. Vognen jeg så i butikken kostet 4000 uten softbag, og her følger det med bag + alle trekk som trengs. Synes dere dette ser ut som et lurt kjøp?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Jeg ville ikke kjøpt noen av Teutoniavognene når barnet er så stort. De er tunge!! Hadde heller gått for en lettere 3-hjuling med svingbart forhjul. Vi byttet ut Teutoniaen med One Tree Hill da datteren vår var nesten 2 år, og har aldri angret. Den er en drøm å trille i forhold til Teutonia-droget . Det finnes mange 3-hjulinger med svingbart forhjul nå, og man må ikke ut med så mye penger som f.eks. for en One Tree Hill lenger heller.
tuji Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Jeg synes y2k er lett, jeg! Men nå er jeg vant til et monster av en Trollvogn... Hvilken OTH ville du kjøpt? Har sett litt på bilder av OTH sportsvogn, og synes den ser litt pinglete ut. Den skal brukes til å sove i også. Hvordan går det? Endret 16. juni 2006 av tuji
Cathie Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 De gamle teutonia'ene var tunge! De nye er betydelig lettere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå