Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #1 Del Skrevet 15. desember 2002 Har etterhvert fått ganske mange mailer i innboksen min på hotmail. Og jeg har lyst å ta vare på en del av disse. Men hvordan kan jeg få lagret de over på diskett? Må jeg åpne en og en ...og så kopiere den teksten ...og så lime de inn i tekstbehanddlingsprogrammet en og en ...det vil jo kunne ta hele kvelden. Noen andre måter? Skal til å slette nemilg ..men har mange jeg vil redde først. Lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #2 Del Skrevet 15. desember 2002 Har du ikke en annen adresse da? Feks i Outlook. Du kan videresende mailene til denne adressen og så lagre dem i outlook. I verste fall kan du opprette en ny adresse, legge inn kontoen i Outlook eller Outlook Express og videresende dem dit. Da får du lagret dem og kan slette på hotmail-kontoen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 15. desember 2002 #3 Del Skrevet 15. desember 2002 Ettersom at du har en vanlig internettoppkobling, gitt det faktum at du er på nett, så kan du gjøre følgende: Åpne hver enkelt mail du har inne på hotmailen. Da vil du få se funksjoner som "answer", og "forward". Det som i denne sammenhengen er interessant for deg, er "forward".... du klikker denne, og tjobing! ---- du får opp en mulighet til å sende mailen videre. Det gjør du. Du mailer den til din online.no - eller broadpark.o - adresse...eller hva for slags adresse du enn måtte ha....den adressen som gjør at mailene dine kommer inn på maskinen din. Når de er der, kan du gjøre hva du vil med dem; lagre dem eller skrive dem ut for å lage papirhatter om så er. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #4 Del Skrevet 15. desember 2002 Kan ikke hotmail-kontoen legges inn i outlook også? (og hvorfor er det i så fall ikke gjort= webmail er fint på ferie, men slitsomt resten av året!) Vel, ja, du har fått svar på hva du kan gjøre. videresende dem til en konto i et mail-program (eventuelt legg DENNE kontoen inn i mail-program om mulig, og vederesend til deg selv, rett og slett. Det er nok teknisk mulig det også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #5 Del Skrevet 15. desember 2002 Ja men hva oppnår jeg ved å sende de til outlook kontoen? Jeg driver jo og sletter der også for at det ikke skal fylles opp. Det er snakk om ganske mange mailer ....kan jeg bare rett og slett lagre de på outlook? Vil helst ha de på en diskett jeg ...så i tilfelle maskinhavari så mister jeg de ikke.... Flere råd? Lille meg 2 som er i det masete hjørnet i dag *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #6 Del Skrevet 15. desember 2002 Det går helt fint å legge inn en hotmailkonto i Outlook. Men jeg gidder ikke å gjøre det pga all junk-en som kommer. Har en online.no-konto som jeg bruker privat (til bank, famile og venner) og 2-3 hotmailkontoer. 1 brukes til private ting (kan hente opp på jobb , hjemme eller hvor jeg vil), de to andre er spesielt for f.eks KG og andre ting, når jeg må registere meg med adresse på web-sider o.l. Så det beste er nok å ha en fast, skikkelig adresse som man kan videresende til. Når man har et internettabbonenment følger det som regel med en mail-adresse også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #7 Del Skrevet 15. desember 2002 lille meg... i et fornuftig e-mailprogram skal du kunne lagre mailene relativt enkelt (uten å måtte kopiere telst altså, bare velge mailen og trykk "fil" -> "lagre som" eller tilsvarende.) Derfor en fordel å få mailene inn i et program i stedet for å foreta lagringen fra webmail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #8 Del Skrevet 15. desember 2002 Det er mulig at du kan legge din hotmailkonto inn i outlook og lese inn mailene, så kan du slette kontoen i Outlook etterpå. Vet ikke om åpnede mailer leses inn da... Men du kan jo prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 15. desember 2002 #9 Del Skrevet 15. desember 2002 I Outlook har jeg egne mapper til mail jeg vil ta vare på. Høyreklikk på mailen, og velg "flytt til mappe..". Har du ingen slike mapper velger du "ny mappe", lager et navn til den og klikker ok. Så er det bare å flytte mailen dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #10 Del Skrevet 15. desember 2002 Bare å legge inn kontoen, sende de aktuelle mailene fra denne adressen, TIL denne adressen, lagre dem, og slette kontoen fra outlook vel? Siden åpnede mailer somregel ikke kopieres inn. Litt ekstra stress selvsagt, i forhodl til oss som har de mailadressene der vi mottar mail vi vil bevare lagt inn i et mailprogram fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #11 Del Skrevet 15. desember 2002 hjeeeelp ...jeg fallt av i svingen langt der bak jeg ...... :o Trøste og børe meg ....får nok sette meg ned og lese grundig gjennom alle svarene en gang til før jeg begynner på noe flytting og kopiering.....er det meg som er helt på bærtur her eller ? Er ikke dette litt vanskelig å få til? uansett takker jeg for all responsen :-) Skal som sagt lese svarene på nytt , og prøve etterpå ...(hvis jeg tør da *ler*) lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #12 Del Skrevet 15. desember 2002 Ja, det ble mange svar her.. , men det er faktisk veldig enkelt! Regner med at du hat Outlook (evt Express) på maskinen din..? Begynn med å åpne programmet. Hvis det er første ganger du bruker programmet og det ikke er lagt til kontoer fra før kommer du muligens rett inn i en veiviser. Hvis du ikke får opp denne veiviseren kan du jo si ifra, så får du hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #13 Del Skrevet 15. desember 2002 joda jeg har outlook express som hoved mailadresse ....og så har jeg to hotmail kontoer utenom....men hvordan jeg får mailene fra hotmailadressen og til outlook det har jeg ikke helt klart for meg ... lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #14 Del Skrevet 15. desember 2002 åpne mailen i hotmail.kontoen. trykk på "videresend" elelr "forward" som det sikkert heter. skriv din adresse som er i outlook inn som adressen du vil videresende til, og trykk på "send" ikke så vanskelig det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #15 Del Skrevet 15. desember 2002 Skal prøve å forklare... Gå inn i Outlook Express. Velg VERKTØY og KONTOER. Klikk på knappen "Legg til" og velg "E-post" Skriv navnet du vil skal vises ved utgående mail.. klikk NESTE Skriv inn hotmailadresse... klikk NESTE (Tror at e-post-server o.l. kommer opp automatisk da.) Klikk NESTE Nå får du beskjed om å skrive inn adresse og passord. Klikk NESTE og FULLFØR Da skal det være i orden og du kan hente inn e-post. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. desember 2002 #16 Del Skrevet 15. desember 2002 Lea: det er for å legge til hotmail-adressa i outlook ja. Jeg tolka det som at hun bare ville overføre enkelte mailer fra hotmail til outlook-adressa si (altså den mailadressa som er registrert i outlook da, hva nå enn det er for en adresse) Derfor anbefalte jeg videresending.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #17 Del Skrevet 15. desember 2002 Ok ...da kan jeg altså lese post til hotmailadressen min på outlook adressen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 15. desember 2002 #18 Del Skrevet 15. desember 2002 Tusen takk Lea - *gir deg en stor klem i ren glede!* Fikk det til jo ...jippi !!! :D lille meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #19 Del Skrevet 15. desember 2002 Så flott da! Se.. det var jo ikke så vanskelig jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 15. desember 2002 #20 Del Skrevet 15. desember 2002 Hvis du vil gå litt videre angående sikkerhetskopier og lagring, så kan du jo eksportere mailen din, etter at du har fått de inn i outlook. Slik at du slipper å lagre en og en.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå