Marlena Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Nå skal min datter slutte i barnehagen og jeg tenkte derfor å kjøpe en ting til avdelingen.....tenkte det er bedre enn blomster/sjokolade til de ansatte. Men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe....en haug med forskjellige leker som f.eks barbier, bøker puslespill etc samlet i en stor gave eske eller e n stor ting som f.eks dukkevogn, stelleområde til dukker etc..... Hva synes dere og har dere evt andre forslag??
liv Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Se litt på avdelingen, hva er det de trenger? Er vognene slitt så hvorfor ikke kjøpe en vogn? er det mange slitte bøker så hvorfor ikke kjøpe det?
ashera Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Vi kjøpte en flott fotball til avdelingen, da den gamle var i filler.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #4 Skrevet 16. juni 2006 Nå skal min datter slutte i barnehagen og jeg tenkte derfor å kjøpe en ting til avdelingen.....tenkte det er bedre enn blomster/sjokolade til de ansatte. Men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe....en haug med forskjellige leker som f.eks barbier, bøker puslespill etc samlet i en stor gave eske eller e n stor ting som f.eks dukkevogn, stelleområde til dukker etc..... Hva synes dere og har dere evt andre forslag?? ← Jeg har alltid kjøpt en flaske vin til hver av de voksne ved enden av barnehageåret, og så har jeg kjøpt en leke eller noe annet til avdelingen. Når den eldste sluttet i barnehagen sin så kjøpte jeg bestikk til alle de ansatte i barnehagen, det de hadde var over 20 år gammelt. Avdelingen fikk mange puslespill fordi de hadde en del ødelagte av det. De ansatte fikk en rødvin og to rødvinsglass hver. Nå skal den yngste kjøpe gave til avdelingen sin. Det har vært et par episoder med saks der i år så jeg har kjøpt barnesakser til alle barna. De voksne får te med tilbehør da noen av dem ikke drikker vin.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Hei siste gjest ... Jeg begynner gjerne å jobbe i barnehagen der dine barn går! Så mye som du gir! .. Men den te-ideen synes jeg er god. Jeg jobber selv i barnehage og hadde blitt veldig glad for det. Hvis du skal kjøpe noe til barnehagen ikke kjøp Barbie dokker! Jeg har aldri vært borti en barnehage med Barbie dokker. Barnehager prøver vel å ha pedagogiske leker, og Barbie kommer ikke inn under denne kategorien. I tillegg finnes det mange foreldre som ikke tillater at barna leker med Barbie (ok, vi har to foreldrepar i barnehagen jeg jobber som ikke tillater dette). De vil ikke at barna skal få et bilde av at kvinnekroppen ser ut som Barbie sin. Sånt må man respektere. Ellers er jeg enig med de over, se på avdelingen. Hør med barnet ditt om det er noe de savner.. Kanskje noen sånne plastikk dyr (enten vanslige katt, hund, hest ku) eller mer eksotiske som tiger, løve, kengeru etc. Kanskje de trenger en bondegår dyra kan bo i?.. Eller puslespill? En stor papirrull med stativ som kan skrus opp på veggen sånn at de kan tegne/male på lange ark. Eller hva men mange hoppetau eller hoppestrikker til å ha ute? Kanskje noen legomenn? Eller et legebyggesett? Kanskje et fly eller en lego bil?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Hei siste gjest ... Jeg begynner gjerne å jobbe i barnehagen der dine barn går! Så mye som du gir! .. Men den te-ideen synes jeg er god. Jeg jobber selv i barnehage og hadde blitt veldig glad for det. ← Jeg setter såpass pris på de ansatte i barnehagen og den jobben de gjør at det bare skulle mangle :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå