Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt å kjøpe ny sofa, og har kikket på Karlanda fra Ikea. Har aldri sett den "live" siden vi bor langt unna nærmeste Ikea. Vi har tenkt å kjøpe en del andre møbler der også, og av erfaring vet jeg at det er ofte de er utsolgt for ditt og datt når vi er der. Så typisk! Siden det ikke er mulig å legge av varer der, lurer vi nå på å bestille full servicepakke fra Ikea, så de frakter alle varene hjem til oss, virker som om det er den eneste muligheten for å være sikker på å få kjøpt alt det vi skal ha uten å måtte kjøre ørten turer dit, og da altså kjøpe sofaen usett.

Ja... lang avhandling for et lite spørsmål ( :ler: ), det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaring med Karlanda sofa (og lenestoler også ja, forresten). Har tenkt å kjøpe dem i beige, også ekstra trekk i mørk grå hvis vi blir lei av de lyse fargene. Men jeg har jo ikke sett disse trekkene i virkeligheten, og er usikker på om de er så fine som de ser ut på bildene... Og er de noe behagelige å sitte i? Lenestolene ser kanskje litt harde ut, men de er fine da! :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel forresten legge ved linker, i tilfelle noen ikke er like inne på navn som det jeg er. ;)

Sofaen

Lenestol

Skrevet (endret)

der kom det ja!!

Endret av Titti72
Skrevet

Sofaen er pen og se på, men hvis jeg ikke husker feil ikke så gode armlener. De er beinharde. Er ikke den sofaen litt vel lav? Tenker for å kunne slappe av i og sitte behagelig. Tror man må sitte ganske rett/pent i denne.

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg har Karlanda 2-seter på jobben! Altså sitter jeg ikke så himla mye i den, men jeg kan bekrefte at den er ganske fin. Synes kanskje putene er bittelitt harde, men jeg har klart å sovne i den! :ler: Vi har det mørkegrå ullstoffet, og det er veldig fint. Ulla har holdt seg bra (men som nevnt er det ikke verdens hardest brukte sofa.)

Gjest Rognebær
Skrevet

Armlenene er harde, ja, min favorittmåte å bruke sofaen på er å ta en av ryggputene og flytte den til armlenene sånn at jeg har ryggen mot armlenet og beina oppi sofaen. Armlenene er for harde til å gjøre det uten å flytte ryggputa.

Gjest -eline-
Skrevet

Kjæresten har Karlanda Sofa i mørke grått ulltrekk (skal byttes til det beige trekket snart). Den er god og sitte i, og etter to års bruk så ser den fremdeles bra ut. Synes ikke putene er veldig harde, kan hende at sofaen vår er mer "innsittet" og derfor mykere enn jobb-sofaen til Rognebær? Armlenene er harde ja, men med litt puter i sofaen så er det ikke noe problem, og sittehøyden er ikke lavere enn andre sofaer.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har to Karlanda lenestoler i grått ullstoff og er veldig fornøyd med dem. Like fine etter fire år, og jeg liker de flate, firkantede armlenene hvor en faktisk kan sette fra seg et fat eller lignende. Synes definitivt den er finest i ullstoff, da dette er strammere enn bomullstoffet som fort ser litt slafsete ut.

Skrevet

Har jo tenkt å ha pynteputer i sofaen, så det er egentlig ikke sånn kjempefarlig om kantene er harde. Også synes jeg det er kjekt med de høye bena, så jeg slipper å dra fram hele sofaen når jeg skal vaske. Det går greit å komme under med en mopp, ja?

Tror jammen meg vi tar sjangsen og bestiller sofaen og stolene jeg.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Ingen problemer å komme under med mopp.

Skrevet

:digge: I en sofa fra IKEA sitter far og denger mor :digge:

Beklager, måtte bare. :sjenert:

*tusler ut av tråden*

Skrevet

Har Karlanda selv, den holder seg fint og det utskiftbare trekket er genialt med unger i huset! Det er også 10 års garanti på stammen. Du kan style den med noen ekstra puter i et kult stoff både for komforten og for å live opp litt.

Er altså fornøyd, men drømmer om den dagen da den kastes ut og erstattes med en Erik Jørgensen eller Søren Lund, da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...