Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg og min samboer har over flere år hatt et glass hvor vi har samlet kronestykker vi ikke vil dra på i lommeboka. Nå har det samlet seg opp ganske masse...

Hva gjør vi med disse? Er det noe sted man kan veksle inn disse i sedler? Kommer jo aldri til å bruke flere hundre kroner i kronestykker :forvirret:

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Mange banker har telleautomat, som også veksler eventuelt du kan sette pengene rett inn på konto, bare med å dra kortet.

Skrevet

Tellemaskiner. Gjør akkurat det samme selv.

Tenke og jeg skulle få kjære med på det. Så kan vi spare oss opp til noe vi har lyst på

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi har gjort det. Nå har vi ca 2.000 på glass, som vi skal få vekslet inn.

Eneste problem er at de fleste banker kun veksler for deg dersom de kan sette det inn på kontoen din, ergo må du gå til egen bank. Irriterende!!

Skrevet

Jeg gjør det samme; samler opp kronestykker og femti-øringer. Med jevne mellomrom tømmer jeg. Går i banken min (Nordea) og de har en maskin som du bare putter kortet ditt i og så tømmer pengene i en boks. Penger rett inn på konto!

Skrevet

Jeg samler også, men har ikke orka å veksle inn ennå. Har kronestykkene på en lang tråd(!) og femti-øringene liggende i en boks.

Gjest Catwoman
Skrevet

Vi har en sparebøsse som vi putter mynter på når det blir mye i pengeboka. Der er det både tjuere, tiere, femmere, kroner og femtiøringer. Synes det er moro å tømme de i tellemaskinen i banken for der kan du følge summen etterhvert som den teller - spesielt når det er mye mer penger der enn jeg tror da.

Skrevet

posten veksler for deg uten at du er kunde tror jeg, men det er mulig de tar ett gebyr for å gi ut pengene eller sette inn på konto som ikke er hos dem.

Skrevet

Samler på småpenger selv, kjekt å ha liggende. Når jeg har fylt opp noen kaffeglass går jeg i banken og hiver det i tellemaskinen, får en lapp og setter det inn i banken.

Skrevet

Vil tro alle banker tar gebyr om du ikke setter pengene på konto hos dem.

Vi pleide å spare penger på et glass, men sambo ble så flinkt til å "stjele" fra glasset så jeg sluttet å legge på...

Skrevet

Det er vanlig med 50 eller 100 kroner i gebyr hvis man ikke er kunde i banken. Så det lønner seg absolutt å gå i egen bank.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis dere bor i Oslo f.eks. så bruk de i bomringen...

Gjest Gjest
Skrevet

Har dere barn så kan dere træ de på en snor i passende beløp.

Vips så har dere bursdagsgaver når barna skal i selskap :)

Skrevet
posten veksler for deg uten at du er kunde tror jeg, men det er mulig de tar ett gebyr for å gi ut pengene eller sette inn på konto som ikke er hos dem.

Sist jeg vekslet på posten var det ca 50 kr i gebyr :overrasket: Jeg er kunde der, så det var ikke noe problem for meg. Og når jeg svarte at jeg var kunde kunne jeg få pengene uten at de gikk via kontoen. For du kan sette de inn og ta dem ut rett etter hverandre.

Skrevet

I min bank (Sparebank1) har de tellemaskin som kundene benytter selv. Du må sette inn kortet ditt for identifikasjon, men kan velge å sette inn pengene på hvilken som helst konto - også i annen bank.

Jeg betaler aldri noe gebyr for dette.

Vi samler også mynter på en stor krukke og det er et stort øyeblikk når pengene veksles inn en gang i året. Tok oss en utenlandstur for pengene i fjor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...