Gjest mia26 Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 er det noen av dere som kun har -1 som bruker linser hver dag? jeg syns jeg ser for dårlig til å gå uten og for godt til å bruke linser hver dag. dyrt osv... noen andre som er enig/uenig?
Gjest Gamle Alex Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde -0.75 når begynte med linser for mange år siden. Nå er jeg på -1,75
Gjest mia26 Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 ok. liker ikke å gå med briller, men jeg bruker de når jeg kjører og ser på tv. ligger akkurat på grensen syns jeg. andre som bruker linser hver dag med -1 eller mindre?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Ja, jeg gjør det og jeg er forsåvidt enig med deg. Jeg ser at jeg trenger linser/briller for å f.eks. kjøre eller se på tv, men jeg kan ikke bruke det foran pc'n. Da får jeg fort vondt i øynene. Jeg bruker ikke linser hver dag. Jeg bruker dem på jobb og om jeg ellers skal noe spesielt. Daller jeg bare rundt hjemme, går jeg uten. Skal jeg bare ut en liten tur i bilen tar jeg brillene. Jeg må ha briller/linser når jeg kjører, men jeg kaster ikke bort et helt nytt linsepar om jeg f.eks. bare skal en tur på butikken. jeg er minus 1 på begge øynene.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Da jeg fikk briller var jeg -1 på begge øynene, og fikk tips fra optikeren om at jeg bare skulle bruke brillene i situasjoner der det var nødvendig, som tv-titting, kino, forelesninger osv. Siden jeg ikke hadde dårligere syn enn jeg hadde var det ikke noe problem å fungere uten briller ellers. Når du bare har så lite nærsynthet kunne det kanskje være en ide å enten bare bruke linsene på dager der du vet du har behov for å se skarpt (forelesninger, kino), og ellers gå uten? Eventuelt bytte til briller og bruke dem kun ved slike anledninger? Nå har jeg -3 på begge øyner og ser ingenting klart på lenger enn 30 cm avstand hvis jeg ikke har linser/briller på.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Jeg skal bli dermatolog, har ikke sprøyteskrekk og har blodtype null. Men jeg bare gidder ikke gi blod. Om jeg ligger på operasjonsbordet, så er det ingen som ser om jeg har gitt blod eller ikke. Hvorfor faen skal jeg gi blod? Hva har jeg igjen for det? ← Jeg bruker - 1. Bruker som regel linser, har briller og. Trives ikke uten! Bilkjøring uten linser el. briller gjør jeg ikke lenger, selv om jeg ikke ser så dårlig at jeg må bruke briller for å kjøre bil. Trives for tiden best med fargede månedslinser (har mange farger å velge mellom). Ja, - 1 er absolutt nok til at du trenger å bruke synskorreksjon daglig. P.S. Jeg bestiller fargede månedslinser på nettet (Ikke fra norsk nettbutikk, det er for dyrt..), og det er faktsik billig! Tror jeg bruker ca. kr. 600,- i året eller noe. D.S.
Gjest Meg over Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Hvor i alle dager kom det sitatet fra??? Det hadde ikke noe her å gjøre, beklager!
Gjest mia26 Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 takk for svar! sitter foran skjermen på jobb, og da er det ubehagelig med linser i lengden. har alltid brillene i veska da, sånn i tilfelle. bør vel ta en tur til optiker snart også, kan jo være synet har forverra seg.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Jeg har -0.5 og -0.75 og litt skeve hornhinner. Trenger brillene mine for å si det sånn.. Skal skaffe meg linser i tillegg. Trenger man briller, trenger man linser, for å si det sånn...
razmatazz Skrevet 18. juni 2006 #10 Skrevet 18. juni 2006 Jeg har -1.5. Bruker briller til hverdags, og linser hvis jeg skal noe spesielt (trene, ut på byen, hvis jeg vil se litt finere ut osv). Fungerer bra for meg. Kjøper pakker med engangslinser på nett (ca 300 kr for 45 par), som holder ganske lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå