Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Etter mange gode råd fra dere :klappe: , så har jeg bestemt meg for et skrin eller kanskje 2 :) fra Chanel. Det blir enten one shoten gold rush eller spices. Jeg er veldig usikker på hvilken som vil passe meg best. Jeg sikler mest på den gold rushen da :) elle melle ........

Jeg har en ganske rødlig ansiktsfarge til tider pga eksem og jeg kan helle ikke bruke foundation av samme grunn. Jeg har blå øyne og lysblondt hår.

Pga min ansiktsfarge så er jeg usikker på hvorvidt jeg kan bruke øyenskygger som korall, kopper, gull o.l??? Det ser utrolig lekkert ut på blondiner i utgangspunktet men da har de ikke den røde huden min heller.., kanskje disse fargene vil forsterke min noe røde ansiktsfarge??.... :tristbla:

Håper på gode råd! :tommel:

Mocci

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til øyeskygger med rødt/oransje i seg til hud som har en rødtone, for det er lett at det blir seende "forgrått" ut og mindre fresht. Men det lureste er kanskje å bli prøvesminket med de aktuelle fargene?

Spices-kvartetten er forresten mer rosa/aprikos enn egentlig gull/bronse, synes jeg.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg synes sånne farger er kjempefine til blondiner, hvert fall!

Vet ikke helt med ansiktshuden din....kanskje du får prøve på parfymeriet?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ei venninne som har samme farger som deg: lyst hår, blå øyne og litt rødlig hud. Hun kler veldig godt grå og lyseblå øyenskygger, kanskje du kan prøve det og se om det passer deg også? :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Den du snakker om er i varme toner. Det kan tenkes du kler kalde bedre? Det gjør hvertfall ei jeg kjenner med rosa hudtone og platinablondt hår..

Hvilken nyanse har du på håret? Gulaktig? askeblond?

Skrevet

Min hårfarge er vel mer i retning av platina :) ja jeg har hørt tidligere at jeg kler kalde nyanser.......men blå øyenskygge har jeg aldri prøvd..., jeg bruker for det meste bruntoner som skal fremheve den blå øyenfargen...Hvordan brukes en blå øyenskygge da........får noen gufs fra 80 tallet........urk!! :D

Gjest Gjesta
Skrevet

Forresten så kan det være fint å fremheve blåfargen med gull/ kobber/ korall. Men sørg for at det passer til hudfargen. Selv kler jeg de fargene veldig godt, men har en annen nyanse på huden enn deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Lancome har nydelige isblå øyenskygger, passer fint til oss blondiner.

Skrevet

Jeg er blond (gulaktig) med lys hud, og jeg synes gullskygge fungerer veldig bra på meg. Kobber er derimot grusomt. Gull fremhever blå øyne veldig fint synes jeg. :)

Gjest Gjest
Skrevet

YSL har en kjempefin lyseblå monoøyenskygge som er så lys at den nesten er "hvit-blå". Ombre solo nr 5 er det. Chanel har en fin og holdbar grå øyenskygge som heter 12 Tatou. Verdt å kikke litt nærmere på! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er blond og bruker Spices...

Men også en fra CD som er veldig fin, husker ikke nr, men har skrevet det i en annen tråd her om det samme. Tror det er 030 eller 070

Gjest Gjest
Skrevet

Også har jo chanel ombre d'eau øyenskyggene sine som har nydelige farger! Jeg har ikke prøvd de på, men har bestillt meg en i fargen bay fra SN :)

Skrevet

Det jeg alltid har hørt er at hvis man er rødlig i huden bør man styre unna alle rød/rosa-lignende farger. De rett og slett bare fremhever rosafargen. Men du trenger ikke å unngå bruntonene helt... F.eks. kan bruntoner og bronse nøytralisere rødtonene!

Og selv om folk anbefaler blå skygge til øynene er ikke dette det beste for blå øyne. Poenget er jo å fremheve øynene! For å si det sånn da, hvis du putter blått på blått så fremhever du ikke akkurat blåfargen, du blander den bare inn med en annen... Skjønner? Bruk heller forkjellige bruntoner, du kommer til å få knallblå øyne! Bare prøv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...