Netten Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 Sitter og holder på med takkekortlisten og er livredd for å glemme noen! Jeg tenker da på alle involverte utenom de vi har fått gave fra (frisør, blomsterbutikk etc.) Noen som har en fin oversikt/liste?
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Vi sendte til: alle vi fikk gave av - naturligvis... frisøren min de som sydde inn kjolen, samme plass som han leide smokingen blomsterdama... Skrev på en takk for hjelpen til alle som var med å hjalp på dagen og på forhånd - f.eks ei venninne som hjalp med borddekking takket jeg for det... gadd ikke gi til kokk, servitører o.l. heller ikke barberene der hvor han var på selve dagen... Kunne kanskje ha gjort det - men tror ikke de tenke rpå at de ikke har fått....
Boogie Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Vi skal gi til de som har gitt oss gave, frisør, sydame, og til de som ikke har gitt oss en gave, men som har gjort noe for oss for at dagen ble så perfekt som den ble!!!
Netten Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2006 Vi kommer nok heller ikke til å sende til hans frisør... Nå har jeg laget en foreløpig liste: Brudesalong Fiolinist i kirken (kusinen til forlover) Pianist i kirken (venninne av meg) Blomsterbutikk Gullsmed (vi fikk ringene spesiallagd etter eget design) Sjåfør Makeupsalong/frisør Toastmaster og spillemann Hudpleiesalong Catering? Glemt noe nå?
Kristin S Skrevet 16. juni 2006 #5 Skrevet 16. juni 2006 Ser egentlig ikke poenget i å drive å sende takkekort til alle mulige. De en har fått gaver av er jo greit. Men sånn som frisør, sminkør, blomsterbutikken osv. En betaler faktisk for at de skal gjøre det..Men, men...en gjør jo som en vil. Men for min del tar det litt av.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Vi har kun tenkt å sende ut til de vi får gaver og hilsninger av. Litt enig i innlegget over, at man faktisk betaler en formue for det meste som har med brudeting å gjøre. Eksempelvis kostet det å sette opp håret flere steder jeg sjekket i Oslo opp til dobbelt så mye hvis man var brud, enn hva det hadde kostet å få satt det opp til fest. I Brudesalongen har jeg fått kjempegod service før jeg kjøpte kjolen, men etter at kjolen var kjøpt, har de vært helt håpløse. Servicen forsvant som dugg for solen, og ansiktene som var smørblide da jeg prøvde kjoler hos dem, har jeg aldri sett igjen. MEN; De som har bidratt uten å ta seg betalt, de får takkekort. Og om mulig en flaske god vin.
Pasha Skrevet 16. juni 2006 #7 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Utenom de vi får gave fra tenker jeg at vi sender til: Kirken (sjømannskirke) Gullsmeden vår De som sydde kjolen Der vi kjøpte dressen (disse tre i tyrkia) Muligens til restauranten i Usa (kommer ann på hvordan det blir der)' Hotellet i usa (muligens) De som hjelper til under middagen her hjemme i Norge også måtte vi love å sende takkekort (dvs bilde) til hotellet vårt i tyrkia. (de skulle vel helst ha et bilde hver de som jobber der,, men sender nok bare et til hotellet) Endret 16. juni 2006 av IdaH
Lemona Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Ser egentlig ikke poenget i å drive å sende takkekort til alle mulige. De en har fått gaver av er jo greit. Men sånn som frisør, sminkør, blomsterbutikken osv. En betaler faktisk for at de skal gjøre det..Men, men...en gjør jo som en vil. Men for min del tar det litt av. ← Enig med deg. Jeg ville tenkt litt på hvem som hadde lyst til å ha bilde av meg stående også jeg. Blir kanskje litt annerledes hvis man bor på et mindre sted og f.eks. kjenner frisøren, kokken osv. men hvis jeg jobbet i et yrke hvor jeg bidro til bryllup tror jeg ikke ville vært så interessert i bilder av masse ukjente mennesker....
Kara W Skrevet 16. juni 2006 #9 Skrevet 16. juni 2006 Jeg ville sendt til alle som hjalp til med å gjøre dagen fantastisk. Legger sminkøren sminken din, akkurat som hun har fått betalt for, så trenger hun nok ikke takkekort, men hadde hun lagt den slik at du aldri har følt deg penere, og har klart å få den store kvisen midt i pannen til å forsvinne, og har til og med fått akkurat den formen på øyenbrynene som du har strevd så lenge med og aldri fått til selv, så synes jeg hun fortjener et takkekort. Et takkekort er for å takke noen fordi de har gjort noe spesielt,, ikke fordi de har gjort jobben sin. Som andre nevner, jobber man med bryllup, så blir man kanskje litt lei av å få takkekort hver uke fra folk man ellers ikke hadde noe med.
Xania Skrevet 17. juni 2006 #10 Skrevet 17. juni 2006 Ser egentlig ikke poenget i å drive å sende takkekort til alle mulige. De en har fått gaver av er jo greit. Men sånn som frisør, sminkør, blomsterbutikken osv. En betaler faktisk for at de skal gjøre det..Men, men...en gjør jo som en vil. Men for min del tar det litt av. ← Må si meg enig med Kristin S. Brudesalong, frisør, blomsterdekoratør osv gjør jo bare jobben sin. Har du fått supergod service må du gjerne takke for det, men tror absolutt ikke det er forventet.
Gjest Totlå Skrevet 17. juni 2006 #11 Skrevet 17. juni 2006 Vi vil sende takkekort til alle vi har fått gave fra. Pluss muligens frisøren min. Men vi har fått en gave fra jobben hans, der ca 25 personer har gått sammen om en stor gave. Ville dere sendt ett kort til hver av dem, eller et samle takkekort?
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #12 Skrevet 17. juni 2006 Blomsterbutikkene setter ihvertfall veldig pris på å få det. Er ikke alltid man rekker å ta bilde av buketten før den hentes, og da er det greit å få et takkekort man kan henge opp. Mange nye bruder henter inspirasjon fra tidligere bruder.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #13 Skrevet 17. juni 2006 Til deg som lurte på gaven fra jobben: selvfølgelig sender du ETT kort til avdelingen. Jeg ville blitt paff om jeg fikk et eget kort til alle som jeg er med på å gi gaver til (fødsler, bryllup osv).. Det jeg har gjort er å sende elektronisk takkekort (mail med takkekort-bilde i) - og da har jeg droppet et i papirutgave. Da er du iallefall sikker på at alle mottar takken.
evilla Skrevet 17. juni 2006 #14 Skrevet 17. juni 2006 Jeg er også veldig enig med de over som sier at de ikke ville sendt til de du betaler for tjenestene. Vi betaler da jammen meg nok for sånne ting. Ville heller sendt et takkekort og kanskje kjøpt en liten gave til de som stiller opp frivillig og hjelper til. En liten vri på diskusjonen, hva gir en til foreldre som stiller mye opp, og som også er med å betaler? De fortjener hvertfall en KJEMPETAKK og en veldig fin gave syns jeg, men hva? Noen forslag?
Annie Skrevet 17. juni 2006 #15 Skrevet 17. juni 2006 Ser egentlig ikke poenget i å drive å sende takkekort til alle mulige. De en har fått gaver av er jo greit. Men sånn som frisør, sminkør, blomsterbutikken osv. En betaler faktisk for at de skal gjøre det..Men, men...en gjør jo som en vil. Men for min del tar det litt av. ← Dette er jeg enig i!
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #16 Skrevet 17. juni 2006 Min mor fikk langt fler takkekort fra brudepar på åttitallet enn i dag...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #17 Skrevet 19. juni 2006 Enig med deg. Jeg ville tenkt litt på hvem som hadde lyst til å ha bilde av meg stående også jeg. Blir kanskje litt annerledes hvis man bor på et mindre sted og f.eks. kjenner frisøren, kokken osv. men hvis jeg jobbet i et yrke hvor jeg bidro til bryllup tror jeg ikke ville vært så interessert i bilder av masse ukjente mennesker.... ← Et takkekort er for å takke noen fordi de har gjort noe spesielt,, ikke fordi de har gjort jobben sin. Som andre nevner, jobber man med bryllup, så blir man kanskje litt lei av å få takkekort hver uke fra folk man ellers ikke hadde noe med. ← Enig med dere. Synes det blir for dumt og ikke minst selvsentrert å drive å sende ut bilder av seg selv på denne måten. En ting er at du selv anser det som den viktigste dagen i ditt liv, men frisøren din, brudesalongen og gullsmeden bryr seg faktisk ikke om det. De har bare gjort jobben sin.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #18 Skrevet 23. juni 2006 Det er mange frisører som gjerne har egne tavler med takkekort fra bruder der de på en måte får vist frem at de har mange kunder, og hvilke frisyrer de lager... Det er et kvalitets-stempel for mange, så jeg kommer til å sende til min frisør, de gir ganske mye av seg selv i en slik prosess de også. Hudpleieren (jeg er det selv) tror jeg ville synes det var utrolig arti å få takkekort om hun har lagt makeup og stellt litt ekstra for bruden i forkant.
Netten Skrevet 2. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 2. juli 2006 Vi kommer nok heller ikke til å sende til hans frisør... Nå har jeg laget en foreløpig liste: Brudesalong Fiolinist i kirken (kusinen til forlover) Pianist i kirken (venninne av meg) Blomsterbutikk Gullsmed (vi fikk ringene spesiallagd etter eget design) Sjåfør Makeupsalong/frisør Toastmaster og spillemann Hudpleiesalong Catering? Glemt noe nå? ← Har vært på bryllupsreise, så har ikke fått fulgt med på tråden og svarene før nå. Jeg kommer nok til å beholde den opprinnelige listen min over, men dropper cateringselskapet. Både fiolinist, pianist, sjåfør og toastmaster/spillemann er venner/bekjente som har stilt opp for oss, derfor får de kort. Brudesalongen fikk vi gave av i tillegg til super service, så dermed får de kort. Blomsterdamen ville veldig gjerne ha bilde av oss, samme med makeupartist/frisør. Dette for å vise frem arbeidene de har gjort, som nevnt over. I tillegg fikk jeg fantastisk god service der! Så har vi hun utrolig søte hudpleieren som har gjort så mye for meg de siste månedene. Og når det gjelder gullsmeden så driver hun for seg selv og spesiallagde ringene til oss, så hun fortjener også en stor takk. Klarer ikke utelukke noen av dem jeg. Enig med dere. Synes det blir for dumt og ikke minst selvsentrert å drive å sende ut bilder av seg selv på denne måten. En ting er at du selv anser det som den viktigste dagen i ditt liv, men frisøren din, brudesalongen og gullsmeden bryr seg faktisk ikke om det. De har bare gjort jobben sin. ← Selvsentrert? Ehh.... vil ikke si det akkurat! Som nevnt over vil nettopp frisør, makeupartist og blomsterbutikk gjerne vise frem de arbeidene de har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå