Gå til innhold

Har pus netopp født?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har en stund vist at pus venter små, å for ca 1 time siden kom hun tilbake etter å ha vært på tur noen dager på egenhånd. Vi bor på landet med flere uthus og fjøs i nærheten, å hun har nok vært på et av de stedene.

Når hun kom ista så bar bakpatiet tydelig preg av at hun hadde født.

Det virker som om det nylig har skjedd siden det kom bloddråpe på gulvet, og at hun har litt hjulbent gange.

Noe som fikk meg til å lure på om hun har abortert er at hun kom inn, spiste og la seg til å sove. Jeg trodde hun ville være hos ungene så mye som mulig til å begynne med.

Vi må selvsagt følge etter henne når hun vil ut igjen for å se om hun har noen unger ett eller annet sted.

Er det noen som har litt mer erfaring enn meg på dette området?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Følg etter henne når hun går ut. Ikke uvanløig at katter føder ute. Så kan du hente hjem katten og ungen når du finner ut hvor hun har dem.

Skrevet
Følg etter henne når hun går ut. Ikke uvanløig at katter føder ute. Så kan du hente hjem katten og ungen når du finner ut hvor hun har dem.

Ja det er vel det eneste vi kan gjøre nå :)

Jeg går å verker etter at pus vil gå tilbake til ungene sine, er jo litt nysjerrig da :ler:

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Har det skjedd noe enda?

Skrevet

Vi fant et lite nurk ute på grusen ikveld.

Stakkars liten, den hadde nok ligget der noen timer, og var kald og den peip.

Vi fikk den inn, laget en eske til mor og barn.

Det tok litt tid før mor ville ligge i esken, imellomtiden måtte vi bare prøve å få varme i det stakkars lille nurket.

Når den lille begynte å pipe etter at den kom inn la mor seg i esken, og vi hjalp den lille som sleit litt med å finne pupp.

Nurket fikk mat og varme av mor, å nå ligger de begge å sover.

Vi var veldig urolig for den lille etter at den hadde ligget lenge ute uten mat og blitt kald, og vi vet ikke om det går bra med den selv om det ser bra ut nå da.

Det er bare flaks at ikke andre dyr har funnet den, eller at den har blitt tråkket på eller kjørt på. Så det er kanskje meningen at den skal leve siden den har klart en sånn tøff start.

Skrevet
Bare en?

Ja, det er hva vi har funnet.

Har vært over hele gården idag og nabogården, men fant bare den ene på grusen.

Håper ikke det er flere som ligger å fryser ute. Men vi har lett og lett idag, så da får vi satse på at det ikke er flere, men vi holder selvsagt øyne og ører åpne.

Gjest TS igjen
Skrevet
Bare en?

Har tatt bilder av nurket og maila over til noen som "kjenner" pusen vår og som har greie på katter.

De sa at kattungen så stor og fullvokst ut, og mor er en ganske liten katt så det var mulig at hun bare hadde fått 1 unge.

Gjest gjest1
Skrevet

Så bra dere fant iallfall :) Skal du gjøre som Fairy nå og legge ut bilder av hvor søt den er? Håper det!

Skrevet
Så bra dere fant iallfall :) Skal du gjøre som Fairy nå og legge ut bilder av hvor søt den er? Håper det!

Oi det har ikke jeg fått med meg. Hvor har Fairy lagt bildene a? :rosasmil:

Gjest Gjest
Skrevet
Oi det har ikke jeg fått med meg. Hvor har Fairy lagt bildene a?  :rosasmil:

HER :)

Skrevet

En liten oppdatering her.

Datteren og jeg var på korpstur i helgen, og på lørdag ringte samboer og fortalte at det var kommet 2 kattunger til :)

Vi har holdt pus inne etter fødselen, så de 2 siste ble heldigvis født inne.

Pus er nå mer omsorgsfull overfor sine barn, og ligger hos de så å si hele tiden.

Hun begynner nok å bli mer vant i sin nye rolle :)

Hunden vår synes også dette er spennende, og er nysjerrig, så han har fått sett kattungene på avstand. Han er så morsom når han får se på de. Står helt rolig og bare ser. Han skjønner nok at han skal være forsiktig, for vanligvis ville han gått helt bort til de for å snuse.

Når mor fødte de 2 siste, så tok hun med seg den første å flyttet den, så nå ligger alle sammen bak/ under et møbel. Dette synes vi er en veldig upraktisk plass, og de har ikke annet underlag enn gulvet, så nå skal jeg prøve å flytte de tilbake til esken vi lagde til.

Gjest gjest1
Skrevet

Bildeeeer :grine:

Så bra det går fint med dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...