Gå til innhold

Holder en av dere dere edru, når dere har vært på

Anbefalte innlegg

Skrevet

fest, og har hatt barnevakt som skal sendes hjem?

Eller drikker dere begge, og legger dere brisne med ungen i huset?

Hva er normalt?

Her går vi gjerne på fest og drikker litt begge to, men ikke mye, og sender barnevakten hjem når vi kommer hjem. Selv om vi ikke er fulle, sover man vell litt tyngre.

Er dette noe de fleste gjør, eller er en av foreldrene edru?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør som dere. Men det har jo hendt at vi har vært brisne begge to. Ungene våre sover godt, og er ikke av de som våkner tidlig.

Men etter å ha drukket sover jeg faktisk dårligere enn ellers. :ler:

Gjest Gjest_småbarnsmor_*
Skrevet

Barnevakt når vi er på fest! Ungene har lagt seg før vi kommer hjem! Vil ikke håndtere barna når jeg er brisen og vil ikke at de skal se at jeg er brisen. Vi avtaler hvem av oss som kan "drikke mest" slik at i allefall en av oss ikke er fullesyke når vi står opp om morgenen

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger ikke å tenke på det, jeg drikker ikke alkohol.

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen av oss pleier å drikke oss fulle. Vi drikker noen glass, men neste morgen er vi aldri dårlige. Derfor er det ikke noe problem.

Skrevet

Det jeg egentlgi tenkte på var om en holdt seg edru i tilfelle barnet skulle bli sykt i løpet av natten, eller våknet og måtte tas opp.

Gjest Gjest
Skrevet

Til Jens Når jeg ikke drikker alkohol holder jeg meg ganske edru. Tilfelle barna skulle bli syke i løpe av natten.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Vist vi absolutt en sjelden gang må drikke alkohol begge to, pleier mine to å sove over hos besteforeldre. funker greit det.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde den reglen at en av oss skulle være i kjørbar stand så lenge barna var i samme hus som oss. (i tilfelle sykdom, skader osv)

Om vi skulle drikke begge to, så lå barna over hos besteforeldrene.

Vi opplevde at denne regelen passet veldig godt for oss.

(Med ett "øre-, og mage-barn" og en "kruppunge" så kunne det komme akutt-tilfeller med jevne mellomrom. Spesielt på vinteren)

Skrevet

Hvis vi skal drikke begge to så sover barna hos besteforeldre, eller at min søster som ofte er barnevakt sover på gjesterommet. Hun kan da ta seg av jenta vår hvis det skulle oppstå noe på natta...

Hvis barnevakten reiser hjem igjen om kvelden holder en av oss seg edru.

Skrevet

Dersom vi begge drikker, har vi barnevakt hele natten. Ellers holder den ene seg rimelig edru. Det bare blir sånn etter at vi begge hadde nytt en øl og vannet forsvant en kveld (og da trengte vi vann desperat pga. sterilisering av utstyr til pumping og flasker, førstemann var veldig liten). Det satte en støkk i oss at ingen av oss kunne kjøre - og naboen hadde også drukket - og svigermor...

Skrevet

Vi tar jo et glass vin på kveldene hjemme begge to, så nei, vi er ikke i kjørbar stand alltid når barna sover, men har lege i nabohuset, så skulle det bli riktig ille så kunne vel han sett til barna for så å rekvirere en ambulanse eller no...

Har vi barnevakt som sendes hjem, drikker begge, men en av oss holder seg såpass edru at den kan ta barna på morgen etter.

Skrevet

Skal vi begge drikke så sover hun hos besteforeldrene sine.

Skrevet

Vi drikker gjerne begge to, men er såklart i stand til å ta oss av situasjoner som måtte oppstå. Kjørbar stand tar vi ikke så tungt, da vi fikk barn lenge før vi i det hele tatt hadde bil, og klarte oss likevel.

Skrevet

Vi har aldri hatt barnevakt som skal sendes hjem,han er som regel hos besteforeldre og vi drikker begge to

Skrevet

Vi pleier ikke ha barnevakt hjemme når vi skal ut, da er barna på overnatting enten hos sin far eller besteforeldre.

Vi tar oss gjerne en øl om kvelden når barna er hjemme, men ikke noe mer.

Skrevet
Vi drikker gjerne begge to, men er såklart i stand til å ta oss av situasjoner som måtte oppstå. Kjørbar stand tar vi ikke så tungt, da vi fikk barn lenge før vi i det hele tatt hadde bil, og klarte oss likevel.

Signerer denne. Bare at vi enda ikke har bil da. ;)
Skrevet

Skal vi begge drikke, sover snuppa ein anna plass. Har ikkje besteforeldre mulighet til å ha snuppa på overnatting, held ein av oss seg rimelig edru. Synast ikkje noko om å komme heim og begge er godt påvirka, og skal passe på ein liten.

No er jo eg gravid, så det blir egentlig lenge til det blir ein problemstilling for oss igjen.

Skrevet

De få gangene vi går ut, så er min søster her hele natten.

Skrevet

De gangene vi drikker begge to er ungene hos besteforeldrene. Men om vi hadde hatt barnevakt hjemme hos oss hadde vi nok passet på at den ene var tilnærmet edru ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...