Gjest Gjest_embla_* Skrevet 15. juni 2006 #1 Skrevet 15. juni 2006 skal omsider male stua....sitter og klarer ikke å bestemme meg for farge. vil ha en lys og varm farge. har sett på disse fra jotun lady: lys antikk, cappucino, visjon, perlegrå, vanilje og lys toscana. har dere noen tips i forhold til disse fargene? har dere andre forslag? stua mi er 45m2 med store vinduer. ser for meg en brun/mørkebrun sofa. (og nye møbler...alt jeg har er syrebeisa furu )
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #2 Skrevet 15. juni 2006 Jeg tror jeg henger meg på her. Jeg sitter med omtrent de samme fargene og klarer ikke bestemme meg. Dvs: Lys Antikk blir det ikke. Den er kald og kjedelig. Du skal forresten ikke gråte over furumøblene dine. Syrebeida furu kan nemlig beises og bli akkurat de mørke møblene de kanskje ønsker deg til den nye sofaen.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har vanilje. Den er kjempefin sammen med hvite lister/dører / og tak
Gjest baby-E Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jeg liker cappucino og lus toscana veldig godt. Tror det kan bli kjempe stilig med en Brun sofa til.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Cappucino er så kald at man må ha på seg boblejakke for å være i rommet. Jeg malte et rom med det, og ble litt satt ut av hvor intens kald den virket,. Malte over med en annen farge (bast) neste dag.
Marie Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 0505 Y30R Fin varm hvit/cremefarge som likevel gir kontrast til hvite lister. Har malt den på hele loftet, tre soverom og ei stue.. blir ikke lei! Fikk faktisk tips om den her inne i en annen "varm hvitfarge" tråd.. Hva skulle man gjort uten KG..
Arwen Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Lys antikk er perfekt i vår nye stue som er stor og har veldig mye naturlig lys. Den var ikke like fin i vår blokkleilighet med lite naturlig lys. Fransk grå er forresten veldig fin. men den står ikke på lista di
Gjest trådstarter embla Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 hva med caffe latte? noen som har prøvd den?
brumma* Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Vi har malt i fargen "Dun" fra Butinox. Den fra Jotun, med samme navn, synes jeg blir for mørk.
Arwen Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 hva med caffe latte? noen som har prøvd den? ← Vet at noen produsenter bruker caffe latte og lys antikk om hverandre på samme farge. Vet også at hvertfall en av produsentene ikke gjør det også. Vanskelig det der...
Gjest gjesta Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Skygge er lysere enn lys Toscana, men nok farge til at den gir en kontrast til det hvite. Den er kremfarget og gir et varmt preg. Lekker mot kirsebærfarget og mørkere treverk. Furu også
Gjest baby-E Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 hva med caffe latte? noen som har prøvd den? ← mamma har den i stuen. Liker den kjempe godt!
Gjest Anerikke Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 Stemmer på vanilje, jeg! Utrolig fin farge, i alle slags lys.
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #15 Skrevet 16. juni 2006 Husk at nøyaktig samme farge kan opptre svært forskjellig etter hvor den er. Retning(når på dagen solen skinner inn), vindustr og lampelys er viktige ting å tenke på.
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #16 Skrevet 16. juni 2006 Har akkurat malt et helt hus innvendig og har prøvd mye forskjellige farger. Caffe latte og vanilje ble det for mye rødt i for min del. Ellers så er jeg veldig enig med Marie at 0505 Y30R er en veldig fin farge. Har den ikke selv men kjenner mange som har den. Nøytral og varm synes jeg den er. Ellers så er det av de fargene jeg har prøvd (det er mange, har vanskelig for å bestemme meg så jeg takker fargehandleren for at de har små prøvebokser), så er det Skygge som jeg ble mest fornøyd med. Ellers så ble jeg også kjempefornøyd med Morgenlys og S1005 Y20R.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå