Gjest Tanita Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Da jeg har så dårlig råd men vil ordne håret mitt, ser det ut til at jeg må gjøre det selv. Så jeg tenkte å kjøpe hjemmestriping eller bleking. Noen gode råd? Jeg har stripet håret før, men syns ikke det varte så lenge. Blonde striper. Fortell alle deres DO's & DON'T's.
Gjest Thalassa Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 ikke ha stripene i for lenge.. det har jeg gjort siden jeg har brunt hår, og det endte med at det så ut som jeg hadde begynt å få grått hår istedet.. måtte farge alt tilbake til brunt igjen.
Gjest Tanita Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Åh..! Grått hår skal ikke jeg ha så da får jeg vel bare følge pakkeanvisningen?
Gjest Thalassa Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 det var det jeg gjorde.. men kanskje jeg overvurderte mørkheten på håret mitt også da..
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Min erfaring er at det er veldig kjekt å få hjelp. Da er det lettere å plukke ut håret du vil stripe, og lettere å få blekemiddelet jevnt utover håret. Også er det mye hyggeligere. :-) Jeg har selv klart å lage for ujevn tykkelse på striper da jeg bleket selv (lagde noen alt for brede), det var ikke pent. Og om du skal ha striper bak er det veldig vanskelig å plukke opp håret, og få håret som ligger "riktig" ift hvor du vil ha stripen (Også så det ser jevnt og pent ut).
Krista83 Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Jeg fikk gule striper da jeg stripet håret hjemme sist, sldri mer! Pass deg for det, jeg satt over tiden, men likevell så burde jeg sitte lenger...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Jeg kan bare snakke for meg selv og hver gang jeg har forsøkt striping/bleking hjemme, så har det endt i fiasko. oransjegult og flekkete fordelt.....så det kosta dyrt å ordne det hos frisøren. Vil bare advare deg mot hjemmeprosjekt....
Gjest baby-E Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 om du har farget håret fra før, anbefaller jeg avfarging først. Du må passe på så du har de i lenge nok. Dette kan du sjekke med å ta en Q-tips og ta bort litt farge fra et sted, etter at du har sittet en stund. Også som nevn over her; hjelp av noen.
Gjest diorgirly Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har stripet håret mange ganger selv og blir sjelden misfornøyd. Jeg lar alltid blekinga virke det lengste den kan virke i håret(som regel 45 min.), eller noen ganger enda noen minutter til alt etter hvordan stripene ser ut. Det er lurt å "skrape" vekk blekinga på en stripe slik at du kan se hvordan den er, og om du er fornøyd. Stripene kan se kjempefine ut når du har blekinga i håret, mens når du vasker det ut er de kanskje gule :/ Jeg synes det er enklest, og at resultatet blir best når jeg bruker hette til stripene. Det er vanskelig å få til stripene jevnt og fint, spesielt bak, om man ikke har noen til å hjelpe seg med slike striper med pensel. Sist jeg stripet håret mitt kjøpte jeg den nye "duo color" til poly blonde, med lyse striper og mørke striper(mocca) i samme pakke, og det ble veldig fint synes jeg! Lagde liv i håret. Har fra før masse lyse striper i håret, så håret var ganske lyst i utgangspunktet. Lykke til
*Dolly* Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Jeg sier bare en ting, IKKE GJØR DET! Jeg bleket håret mitt hjemme og det ble heelt ødelagt, og det resulterte i at jeg ikke har hår lenger.
Malia Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 hehe, du skremmer jo jenta fra sans og samling.. hvis du er nøye med tiden og sjekke hvordan fargen blir går det nok bra, men kan hende at en trenger noen forsøk for å øve seg så det blir så bra som man ønsker, husk man lærer av sine feil
Gjest Yzma Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 Første gangen jeg gjorde det gikk det helt fint, også stripa jeg det en gang i forrige uke noe som ikke gikk så bra:P. Ble mer gult enn naturlig:P Har ikke råd akkurat nå til å ta en tur til frisøren så heldigvis så det mye bedre ut da jeg fikk ordna håret litt annerledes enn som jeg hadde når jeg tok i stripene. Veldig viktig som de andre her sier at du ikke må sitte for lenge med det (så lenge du ikke ønsker noen gule og noen ekstremt lyse/nesten hvite striper) Husker ikke hva den fargen jeg brukte heter men kosta ihvertfall rundt 100-lappen (fra cubus)
lillesky Skrevet 15. juni 2006 #14 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har gjort mye rart med håret mitt, og hatt diverse mindre gode resultater. Men med striping har det alltid blitt bra! Hvis du har tykt hår, anbefaler jeg deg ikke å bruke den hetta som følger med. Bruk gjerne aluminiumsfolie, slik de bruker hos frisøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå