Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har lastet ned Mediamonkey til å spille mp3 filene jeg har liggende på pc'en min. Etter at jeg lastet ned Mediamonkey ser jeg at alle filene som før het mp3 fil, nå heter mediamonkeyfil.

Ønsker nå å ha desse filene liggende på en flyttbar disk (er redd for datakræsj, siden pc'en også brukes som spillemaskin for ungene) og kjøpte derfor en sånn "dings" (San disk 512 mb) til dette, men problemet er at den tar altfor lite, rett over 100 filer bare.

Mine spørsmål:

1. Kan det at filene nå er blitt "mediamonkeyfiler" ha noe innvirkning på størrelsen i forhold til mp3?

2. Den "dingsen" var ganske dyr (499,-), burde det ikke vært plass til mer på den? Ser ikke for meg at jeg kan kjøpe så mange sånne...Og har ca. 1000 filer jeg ønsker å lagre.

3. Noen bedre forslag til hvordan jeg kan lagre desse filene tryg i tilfelle datakræsj?? (Ikke cd'er, vil ha de sånn at jeg kan få de inn igjen på pc'en).

Vurderer en ekstra harddisk (utenfor pc). Er dette dyrt? Og hvis jeg legger en ekstra harddisk inn i pc'en, vil desse gå tapt også hvis alt kræsjer og jeg må formatere/bruke gjenoppretting?

Mange spørsmål her, håper jeg får noen seriøse svar.

Prøver å være føre var denne gangen, all tidligere erfaring tilsier at pc'en før eller senere vil kræsje ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
1. Kan det at filene nå er blitt "mediamonkeyfiler" ha noe innvirkning på størrelsen i forhold til mp3?

Nei. Filene har ikke blitt "mediamonkey"-filer (jeg sjekket på hjemmesiden til MediaMonkey, de har ikke noe eget filformat), det er bare det at MP3-filer nå er assosiert med programmet "MediaMonkey" på din PC. Det har ingen betydning for filene som sådan.

2.  Den "dingsen" var ganske dyr (499,-), burde det ikke vært plass til mer på den? Ser ikke for meg at jeg kan kjøpe så mange sånne...Og har ca. 1000 filer jeg ønsker å lagre.

Jo, jeg synes det burde vært plass til mer. Jeg betalte omtrent det samme for en 2Gb-sak, altså fire ganger større enn den du har.

3. Noen bedre forslag til hvordan jeg kan lagre desse filene tryg i tilfelle datakræsj?? (Ikke cd'er, vil ha de sånn at jeg kan få de inn igjen på pc'en).

Vurderer en ekstra harddisk (utenfor pc). Er dette dyrt? Og hvis jeg legger en ekstra harddisk inn i pc'en, vil desse gå tapt også hvis alt kræsjer og jeg må formatere/bruke gjenoppretting?

Ekstern harddisk er en grei løsning. Hvis du må reinstallere operativsystemet på PCen, så bare kobler du fra den eksterne disken først, og plugger den i igjen når alt er reinstallert.

Men når du sier "ikke CD'er" fordi du "vil ha dem slik at du får dem inn igjen på PC'en", tror jeg det foreligger en liten misforståelse. Du kan brenne MP3-filer til CD i data-CD-format i stedet for lyd-CD-format; da får du flere MP3-filer inn på én CD enn du idag får på den minnebrikke-dingsen. Og du kan kopiere dem tilbake til PCen ved å dra dem fra CDen i Windows Utforsker...

Gjest Gjest
Skrevet

Men når du sier "ikke CD'er" fordi du "vil ha dem slik at du får dem inn igjen på PC'en", tror jeg det foreligger en liten misforståelse. Du kan brenne MP3-filer til CD i data-CD-format i stedet for lyd-CD-format; da får du flere MP3-filer inn på én CD enn du idag får på den minnebrikke-dingsen. Og du kan kopiere dem tilbake til PCen ved å dra dem fra CDen i Windows Utforsker...

Tusen takk for svar!

Dette du skriver ovenfor var jeg ikke helt sikker på, men tenkte kanskje at det fantes en slik mulighet. Er det når jeg brenner jeg velger dette da (i data format)?

Og må jeg bruke noen spesielle cd'er? (Hva skal det stå på dem?)

Gjest Gjest
Skrevet

Og ekstern harddisk...

Mener du da en som man legger inn i pc'en, eller mener du en som står fritt for seg selv på gulvet liksom...?

Noen som vet hva en sånn (helt normal størrelse, ikke noe avansert) kan koste??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...