Gå til innhold

Hvordan ville du ha blitt sjekket opp...

SW20

Anbefalte innlegg

...dersom du satt i kassa på Rema 1000?

Liker ei jente som jobber der, tenkte å spørre henne ut en dag. Jeg kommer nok bare til å spørre om hun vil bli med på kaffe eller noe en dag, men mens jeg venter på neste gang jeg treffer på henne, så hadde det vært morsomt (og kanskje lærerikt) å vite hvordan dere jenter ville blitt sjekket opp om dere satt der?

Jeg har sommerjobb i butikk selv, så jeg vet hvordan hun har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal det litt til for at noen ser meg i kassa på Rema, men hadde jeg av en eller annen merkelig grunn havnet der hadde en "vanlig" sjekkemåte fungert like greit som noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splæsj

Da jeg jobbet som vekter i en resepsjon, ble jeg ganske lei av folk som ville sjekke meg opp. Så mitt beste sjekkeråd er: Ikke vær på sjekkeren. Eller, dvs. ikke gi inntrykk at du er på sjekkeren, men prat hyggelig med henne, og bli bedre kjent etterhvert. Det krever lengre tid, men om jenta er søt, har hun sikkert blitt invitert på kaffe X antall ganger av kunder, og er temmelig lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet som vekter i en resepsjon, ble jeg ganske lei av folk som ville sjekke meg opp. Så mitt beste sjekkeråd er: Ikke vær på sjekkeren. Eller, dvs. ikke gi inntrykk at du er på sjekkeren, men prat hyggelig med henne, og bli bedre kjent etterhvert. Det krever lengre tid, men om jenta er søt, har hun sikkert blitt invitert på kaffe X antall ganger av kunder, og er temmelig lei.

Kanskje det hadde vært like greit ja :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertesukka i.i.

Enig med det som er sagt her, prat hyggelig med henne, men ikke nevnt ett ord om kaffe e.l.!! (det får komme senere....)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg tror jeg hadde fått angst dersom noen ba meg ut på kaffe. Øl, derimot, på en pub om kvelden, er bedre, og stemningen blir litt løsere ;) Men det kan jo godt henne hun er mer en kaffe-person.

Go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg hadde fått angst dersom noen ba meg ut på kaffe. Øl, derimot, på en pub om kvelden, er bedre, og stemningen blir litt løsere ;)  Men det kan jo godt henne hun er mer en kaffe-person.

Go for it!

Takk :-D Men når jeg spør om noen skal være med på kaffe, så mener jeg ikke det bokstavelig...det er mer som enn innledning til å bare dra med henne et eller annet sted hvor en kan henge og prate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ 1: handle, sleng til slutt på en pakke kondomer på båndet, og be henne så ut på date.

Alternativ 2: be henne ut på date og så sleng en pakke kondomer på båndet. (wohoo, du blir altså med ut?! Ja, forresten: jeg trenger en pakke med kondomer også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Alternativ 1: handle, sleng til slutt på en pakke kondomer på båndet, og be henne så ut på date.

Alternativ 2: be henne ut på date og så sleng en pakke kondomer på båndet. (wohoo, du blir altså med ut?! Ja, forresten: jeg trenger en pakke med kondomer også)

:ler:

Nei, SW20... Enig med G.Sky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splæsj

Har du fått pratet noe mer med henne? Et godt sted å begyne er å være sympatisk ang jobben hennes. "travel i dag?", "du møter vel mange rare folk du som sitter i kassa", osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en (ekstremt kort) periode i dagligvarebutikk, og det søteste jeg opplevde var fyren som kjøpte en sjokolade, og så ga den til meg og sa noe sånt som "tenkte at du hadde lyst på noe godt". :ler:

En annen hang ved spilleautomatene hele dagen i omtrent en måned, og kom innom kassa sånn ca en gang i halvtimen for å kjøpe noe til ca tre kroner. Når vi møttes på en fest en gang senere innrømmet han at han hadde gjort det for at han var interessert..han var mer skummel enn sjarmerende (og hadde sannsynligvis utviklet spillegalskap :ler: ).

Men du kommer sikkert langt med å bare være hyggelig, når man sitter i kassa i dagligvarebutikk blir man etterhvert overveldet hvis folk gidder å si "hei".

Endret av quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke fått pratet noe mer med henne... Hun er bare der sporadisk, og det er grenser for hvor ofte jeg trenger mat også ;)

Hun er ikke så typisk pen som mange vil tenke seg, men hun er utrolig søt og er alltid veldig hyggelig!

De gangene jeg har sitti i kassa synes jeg det er viktig å si klart og tydelig hei til hver kunde, jeg har faktisk blitt irritert flere ganger når kundene ikke har sagt hei tilbake og behandlet meg som en ikke-person. Så da har jeg sagt hei enda høyere og venta med å scanne varene til de har sagt hei tilbake :mrgreen: Hehe...da blir de litt forfjamsa faktisk! Men jeg tror de trenger det...det er jo ekte folk som sitter i kassa, ikke roboter.

En kollega av meg ble faktisk sjekka opp av ei jente som leverte en lapp til ham når han satt i kassa. Hun gikk raskt ut av butikken, og da han åpnet lappen så sto det nummeret hennes. De ble sammen en kort stund, men det varte ikke så lenge da ;)

Jeg får si noe neste gang jeg ser henne, noe lignende det du foreslår, G.Sky. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husker dere den Rema 1000-reklamen om han som bruker en evighet på å sjekke opp en kollega og sier masse uinteressant og bare dummer seg ut? Så til slutt spør han enkelt og greit om hun vil være med på å ta en kaffe en dag. Og det funket :)

Jeg sier ikke at alt er som i reklamene, men siden hun tross alt jobber på Rema går det jo an å satse på at hun er med på den policyen.

Ellers avhenger det faktisk litt av butikkstørrelsen og hvor mye hun jobber. Sitter hun i kassa 8 timer hver dag, i en stor butikk, treffer hun mange kunder, og da legger man ikke så godt merke til hver enkelt uansett hvor hyggelig du er. Hun har nok mange hyggelige kunder ellers også.

Jeg syns heller du bør satse på å skille deg ut, enten ved å spørre direkte eller finne på et eller annet søtt, f.eks en lapp, eller det med sjokoladen var jo bare superkult. Da hadde jeg smeltet ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Rine, jeg må si at jeg alltid har vært en fan av å spørre direkte, men noen ganger kan det skremme folk, andre ganger blir det lite gjennomtenkt fra min side.

Etter denne tråden hvor nesten alle anbefaler meg å gjøre noe annet enn å spørre rett ut, så har jeg begynt å vurdere det ;)

Men hey, jeg kjenner ikke jenta, aner ikke om hun er singel, har sett henne 3-4 ganger, så derfor er det ikke så viktig om det ikke funker.

Ei kinesisk venninne av meg sa at i Kina var det vanlig å overraske jenta med f.eks masse ballonger osv. men det blir absolutt feil for min del (og mange flere med meg)!

Jeg har tro på dette med å skille meg ut, for jeg vet hvordan kundene bare blir en grå masse. Men sjokoladen...tja...den kan jo fungere den. Problemet blir å finne en gang det ikke er folk overalt..hehe. Når det står 10 i kø og den 7de plutselig gir deg en sjokolade, da hadde jeg blitt veldig forfjamsa selv :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest splæsj

Da jeg var 19 jobbet jeg i kassa på Rimi. Pleide ofte å småprate litt med stamkundene om jeg hadde tid. En av stamkundene kom en dag med en stor bukett røde roser. Jeg satt på bakrommet da, hadde lønsj. Sjefen kom innom med rosene og gliste. Blomsterbuketten var jo i og for seg koselig, bortsett fra det lille faktum at kunden var i 50-årene, og jeg var som sagt 19.

Har ikke så veldig mye med TS å gjøre, bare kom til å tenke på det nå.

Endret av G. Sky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Rine, jeg må si at jeg alltid har vært en fan av å spørre direkte, men noen ganger kan det skremme folk, andre ganger blir det lite gjennomtenkt fra min side.

Etter denne tråden hvor nesten alle anbefaler meg å gjøre noe annet enn å spørre rett ut, så har jeg begynt å vurdere det ;)

Men hey, jeg kjenner ikke jenta, aner ikke om hun er singel, har sett henne 3-4 ganger, så derfor er det ikke så viktig om det ikke funker.

Ei kinesisk venninne av meg sa at i Kina var det vanlig å overraske jenta med f.eks masse ballonger osv. men det blir absolutt feil for min del (og mange flere med meg)!

Jeg har tro på dette med å skille meg ut, for jeg vet hvordan kundene bare blir en grå masse. Men sjokoladen...tja...den kan jo fungere den. Problemet blir å finne en gang det ikke er folk overalt..hehe. Når det står 10 i kø og den 7de plutselig gir deg en sjokolade, da hadde jeg blitt veldig forfjamsa selv :mrgreen:

Jeg anbefaler virkelig sjokoladen. Jeg falt totalt for det. Litt originalt og ikke anstrengt og formelt (som f.eks digre rosebuketter). Når du ikke vet om dama er gift trebarnsmor er det veldig smart å ikke gå for hardt "til angrep".

Det må jo nevnes at det funket med "sjokoladegutten", det ble noe mellom oss senere...det tok noen runder innom kassa til da, men jeg ble definivt sjarmert/interessert etter det sjokolade-stuntet (hjalp at han var nydelig også). :sjarmor:

Endret av quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...