stikkelsbær Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Man skal visst putte kontaktlinsene i før man sminker seg... Og det kan jeg da leve med Men jeg blir litt nysgjerrig - noen som vet hvorfor det er sånn? Spiller det noen rolle for linsene om man har sminket seg først?
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 jeg bytter ofte linser etter at jeg har sminket meg til byturer, for da har jeg griset de sånn til at jeg må ta på nye
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Eneste er vel at det er større sjanse for smuss på øyet hvis man har mye sminke. Jeg må alltid ta på linsene før sminka, ellers drar linsa med seg så mye rart, og det sviiiiiir! Og renner. Det har hendt at jeg har måttet sminke meg på nytt etter å ha tatt linser på etter sminking
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Jeg gjør det fordi hvis jeg er uheldig og feks putter på linsa feil vei, eller får hår i mellom, så begynner øynene mine å renne, og da er sminken også på tur avgårde. Helst tar jeg på linsene minst en halvtime før jeg sminker meg, for å være sikker på at de sitter bra. Endret 15. juni 2006 av Varg-Menja
Gjest StockDama Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Gjør det samme som damen over, linser først, hvis øynene bestemmer seg for å være vrange og det begynner å renne tårer, da risikerer man å ødlegge sminken.
Gjest Espera Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Jeg for min del bruker linser fordi jeg SER dårlig, og synes det er OK å kunne se hva jeg gjør når jeg sminker meg! Derfor linser først...
Gjest gjest1 Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Jeg for min del bruker linser fordi jeg SER dårlig, og synes det er OK å kunne se hva jeg gjør når jeg sminker meg! Derfor linser først... ← Enig med deg
Nemmera Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Gjør det samme som damen over, linser først, hvis øynene bestemmer seg for å være vrange og det begynner å renne tårer, da risikerer man å ødlegge sminken. ← Jeg også Og ser man så dårlig at man ikke kan sminke seg så er det jo opplagt hvorfor
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Jeg tok på sminke før linser idag, noe jeg angrer skikkelig på nå. Den ene linsen fikk et sminkekorn på innsiden, vred seg og falt ut nå, så nå sitter jeg her med utgnidd mascara i hele fjeset og briller istedet. Heretter; alltid linser før sminke!
Gjest Catwoman Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 Jeg for min del bruker linser fordi jeg SER dårlig, og synes det er OK å kunne se hva jeg gjør når jeg sminker meg! Derfor linser først... ← skulle til å si det samme. Nå pleier jeg ikke å sminke meg så ofte. Men resultatte kunne blitt interresant hvis jeg hadde gjort det uten linser. Er egentlig ,mer nysgjerrig på hvordna de som kun bruker briller klarer å sminke seg jeg, de må jo naturlig nok gjøre det uten briller.
Gjest gjest1 Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Er egentlig ,mer nysgjerrig på hvordna de som kun bruker briller klarer å sminke seg jeg, de må jo naturlig nok gjøre det uten briller. ← Det lurer jeg og på, som nærsynt er det knapt plas til maskarakosten mellom øyet og speilet hvis jeg skal se hva jeg driver med uten linser.
lillesky Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Er egentlig ,mer nysgjerrig på hvordna de som kun bruker briller klarer å sminke seg jeg, de må jo naturlig nok gjøre det uten briller. ← Står nærme nok speilet.
Arkana Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 Det lurer jeg og på, som nærsynt er det knapt plas til maskarakosten mellom øyet og speilet hvis jeg skal se hva jeg driver med uten linser. ← Mamma har -10 på begge øyne (rimelig nærsynt ja) og bruker briller, hun har ingen problemer med å sminke seg. Men hun bruker et lite håndholdt speil, kanskje litt enklere enn å stå bøyd over vasken på badet for å kunne stå nært nok speilet.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Jeg fikk mine første linser hos optiker i dag, og spurte om sminke. Hans svar: sminke er et av de beste medier å dyrke bakterier i (!!!!!). Hvis du har sminket deg først, er det større mulighet for å dra med seg sminke inn på øyet når linsene settes på, og dermed større mulighet for bakterieinfeksjon på øyet. I tillegg nevnte han også argumentet med at tårene kan komme når linsene settes på:-)
Gjest loren Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 svarer som et par andre jeg...Jeg har -8 og -9,5 på øynene mine, det er da enten å ta på seg linsene først, eller stå INNI speilet =P
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #16 Skrevet 6. november 2006 Grunnen optikere sier man skal ta linsene på først er at det er lett å dra med seg sminke, med allslags bakterier og skit, inn på øynene hvis man har sminke på først. De andre grunnene er at tårer får ting til å renne, og at man lettere ser hva man driver med. Jeg har -9 i nærsynthet på begge øynene, og før jeg begynte med linser klarte jeg da alltids å sminke meg fordetom. Jeg bruker atlltid håndholdt speil, ellers har jeg ikke sjangs. Får ofte en del mascara på speilet da, men det er jo bare å tørke av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå