Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Hvilke klær bruker du på jobb? Casual, rocka, konservativ? Jeg har fått ny jobb og lurer litt på hva jeg bør kle meg i. Jeg skal ha en del kundekontakt i jobben. Jeg har en veldig nøytral klesstil og satser heller på tilbehør. Men hva funker best på jobb? Skjorte å svart dressbukse? Trenger bare å høre litt om hva andre gjør... (og evt hva dere jobber med)
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har hittil vært doktorgradsstudent, men var ferdig for to uker siden. På kontoret kledde jeg meg casual i jeans, gensere, t-skjorter osv, men jeg har alltid passet på å kle meg mer konservativt når jeg har undervist eller holdt foredrag. Nå i høst begynner jeg i forskerstilling, og planen er nok å gjøre noe liknende, selv om jeg nok kommer til å lodde stemningen i miljøet jeg skal være i før jeg kler meg FOR casual.
Gjest 2324 Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Jeg kler meg casual. Jeans og t-skjorter for eksempel. Men jeg har ingen kontakt med kunder, sitter på et kontor sammen men tre andre, og de kler seg også casual. Er det møter eller noe annet spesielt tar jeg gjerne på meg noe litt mer pynta.
Gjest elze ii Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Casual. Jeans eller skjørt med t-skjorte eller genser, sneakers. Jobber i et forskningsmiljø. Tar på litt streitere klær hvis det er en konferanse eller noe sånt.
Lillebi Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Ikke jeans - men olaskjørt er ok. Har en del kundekontakt, og selv om jeans kan være stilig med ok topp/tilbehør, så er det mange steder en uskreven regel at man ikke har på seg det på jobb. Dette har jeg erfart er veldig viktig der man har mye kontakt med kunder. Sitter man mest for seg selv og jobber er det ofte ikke så nøye, men ofte har man møter internt også, og man får litt mer respekt på en måte når man har kledd seg ok. Nå som jeg er gravid fikk jeg ok til å ha på meg jeans (siden utvalget er begrenset når det gjelder mammaklær). Da har jeg gjerne en litt pen overdel til, og ikke joggesko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå