Gå til innhold

barnevakt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor gammel bør en vere før en kan passe en baby på 6 måneder som ligger og tar en lur mens mammaen er en kjapp en i butikken (max 1/2 time)

Er moden 9 åring for lita?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Ja, det synes jeg. En 9 åring har ikke moden nok til å kunne reagere hvis det skulle skje en ulykke. Jeg synes det er for mye ansvar for en 9 åring

Skrevet

Nja det spørs hvor flink hun er, men en halvtime burde vel gå greit.

Vi har ei passepike på ti år som har henne i en time en gang i uka.

Men de er bare i lekeparken, rett ved siden av huset, og hun er veldig flink med jenta vår. Vi har en klar avtale på at hun ikke skal gå lengre enn lekeparken.

Jeg har ei vennine som har lillebroren sin til barnevakt, og han er ni år. Han kan sitte hele kvelden med jenta på 9mndr, men da såver hun jo, og det har gått helt fint.

Men vi har ei på 15 som sitter om kvelden.

Skrevet
Jeg har ei vennine som har lillebroren sin til barnevakt, og han er ni år. Han kan sitte hele kvelden med jenta på 9mndr, men da såver hun jo, og det har gått helt fint.

En 9 åring som har ansvaret for en baby en hel kveld???? :overrasket: ¨

Gjest Gjest
Skrevet

Her er det snakk om max en halv time mens babyen sover, hjemme hos dere....

Jeg ville ha tatt sjansen så fremt jeg hadde visst at dette var en ansvarsbevisst 9-åring, men da ville jeg også ha vært 100% sikker på at jeg kom tilbake innen de 30 minuttene var omme!

Skrevet

Vil vel tro at en halv time vil gå greit, om butikken ikke er altfor langt borte:) Og om det skulle være noe så kan h*n ringe til deg...

Skrevet
En 9 åring som har ansvaret for en baby en hel kveld????  :overrasket: ¨

Ja.. Jeg hadde ikke latt en niåring sittet en hel kveld, men det gjør hun så, det kan jeg ikke akkurat blande meg inn i..

Gjest Gjest
Skrevet

Ser det er delte meninger.

9 åringen er hans storesøster og ei lita "reservemamma" som er kjempeflink med han.

Får tenke litt til på om jeg tør. Hadde jo vert herligt å slippe å alltid ha med den lille i butikken.

Skrevet

For meg kommer dette litt an på situasjonen rundt. Hvor lang tid tar det deg å komme hjem dersom hun ringer deg hvis noe går galt? Er det evt naboer i umiddelbar nærhet som hun kan henvende seg til?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke latt en 9åring passe barnet mitt. Jeg ville igrunn ikke latt noen passe barnet mitt. Kommer til å være altfor overbeskyttende hvis jeg får barn...

Men husker at jeg selv var ute å trillet sønnen til en kompis av mamma da jeg var 9år, og babyen var 8-9 mnd. Og da jeg var 12 ble jeg fast barnepike for et par. Og det gikk veldig fint...

Så unge folk kan vel ta vare på et lite barn. Kommer veldig ann på personen da, men jeg tror ikke jeg ville latt noen yngre enn 16 år (første klasse på vgs altså) passe barnet mitt. Ville heller satset på tanter, onkler og noen av venninnene mine.

Men jeg har ikke barn, skepsisen min er kanskje litt ekstrem... Det er vel egentlig bare du som vet om jenta kan passe barnet ditt. Vanskelig for folk her å svare i hvert fall, for vi kjenner henne ikke.

Hun er sikkert en kjempeflink jente som er stolt over å få passe barnet, og vil derfor gjøre alt riktig og passe på at barnet har det bra.

Gjest Miloine
Skrevet

Det skulle jeg tro går bra dersom du ikke er langt unna og både du og 9 åringen er utstyrt med telefon.

Men en forutsetning er at babyen din er mett og sover når du går!, og alle forhåndsregler er vel talte!

Du kjenner jo barnet ditt best (barnevakten) og vet vel selv om hun er ansvarsbevisst eller ei! Hadde det vært en nabo av deg på 9 år ville jeg rådet deg til ikke å gjøre det.

Skrevet

Min jente fikk trille lillegutt da hun var 7 år gammel. Hun er nå 9 år. Og passer på han lenge ute, uten vognen. Han er 3 år snart. Selv satt jeg mye barnevakt for min nevø da jeg var 9 år.

Jeg syns ikke 9 år er for ungt. Men du må jo se barnet an. Om hun klarer dette og hvordan hun er ellers ang ansvar.

Skrevet
En 9 åring som har ansvaret for en baby en hel kveld????  :overrasket: ¨

Selv var jeg 10-11 år da jeg passet nevøen min i to netter. Alene.

Gikk toppers. Men jeg ville aldri latt mitt barn sitte barnevakt sånn alene, nei.

Gjest Gjesta
Skrevet

Datteren min kunne godt ha passet en baby i en halvtime da hun var ni. Men jeg syns det med telefonmulighet er viktig.

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg ville ALDRI latt en 9 åring ha ansvaret for min 9 mnd gamle baby!!

Skrevet
Hvor gammel bør en vere før en kan passe en baby på 6 måneder som ligger og tar en lur mens mammaen er en kjapp en i butikken (max 1/2 time)

Er  moden 9 åring for lita?

Det synes jeg hoeres helt greit ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...