Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #21 Skrevet 15. juni 2006 Her er enda en med en mann som ikke liker å kjøpe klær!! Skal vi starte klubb, eller? Men jeg tror jeg har ekstremvarianten... Dere kommer jo med tips om hva man skal gjøre når han er i butikken, men hvordan få ham inn på en klesbutikk???? Jeg kan ikke spør "skal vi gå og handle", svaret hans sier seg selv. Dersom vi (for en gangs skyld) befinner oss på et kjøpesenter sammmen, nytter det ikke å si "se, her har de mye fint, se den tøffe skjorta, vi går inn her", han sier nei da også. Hvis jeg sier "Jeg går inn her, bli med da vel" sier han "Jeg venter her ute, jeg." Spør jeg om å få lov til å handle for ham, vil han ikke det. Kjøper jeg klær uten å spør, sier han takk og bruker dem ikke. Spør jeg om lov til å rydde litt i skapet hans, nekter han. Kaster jeg noe uten å spør, begynner vi å krangle. (Jeg hadde jo heller ikke likt at han begynte å kaste klærne mine, så jeg skjønner jo det) Vi har vært sammen i to år, og foruten sokker og noen svarte t-skjorter, har han kjøpt en bukse og en collegegenser på Coop Obs disse to årene. Jeg aner ikke hvor han har fått resten av klærne sine fra, men det sier jo litt at han fortsatt går rundt i en genser det står "Lillehammer -94" på... Jeg har prøvd "trikset" med å dra ham med inn på en klesbutikk, (jeg har faktisk klart det, en gang i skuddåret) overtale ham til å prøve noe, og så skryte uhemmet av plagget, fortelle hvor bra han ser ut i det, hvordan det får fram bicepsen eller den fine rumpa hans, han nikker og er enig, og sier at dette er noe han nok kunne ha gått med, men når jeg da spør om vi ikke skal kjøpe det, er svaret "Neeeii, tror ikke det". Så henger han plagget fra seg og strener mot døra. Mission failed. Har også prøvd å ta plagget, mens han er på vei ut døra, og betale for det. Resultat: plagget blir liggende ubrukt.
Solstua Skrevet 15. juni 2006 #22 Skrevet 15. juni 2006 Min kjære kler seg for det meste i klær han trives i, og kjøper klærne sine selv. Kler seg i dress eller en pen bukse og skjorte hvis vi skal ut. Han er vel det vi sier konservativ i stilen sin. Jeg ble forelsket i den han er, med sine klær osv, Hvorfor skal vi endre på dem så snart vi er gifte, samboere eller har vært kjærester en stund? ← Det er jeg helt enig i!! Det er ikke lett å forandre en person - men vel heller ikke så lurt... eller ønskelig...? :rosasmil:
Pastor Knut Skrevet 15. juni 2006 #23 Skrevet 15. juni 2006 (endret) Min mann er nok under gjennomsnittlig interessert i klær. ← Tror det er ganske gjennomsnittlig egentlig :-) Jeg har heldigvis en kone som vet hvordan jeg skal kle meg. All ære til henne! Mvh.Knut. Endret 15. juni 2006 av Pastor Knut
Hu i Svingen Skrevet 15. juni 2006 #24 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har forståelse for menn (og for så vidt også kvinner) som ikke liker å shoppe. Det er trangt, varmt og ganske masete til tider. Det jeg ikke har forståelse for er menn (eller kvinner) som driter i hva de har på seg. Voksne menn må forstå at de av og til MÅ kjøpe seg nye klær. Og da MÅ man prøve klærne på. Shit happens. DD har ingen dårlig klessmak, men han har alt for få klær. Noen ganger har jeg tatt ham med, og vi har handlet til ham sammen. Han får bestemme selv, men det som ikke er greit er når han sier: "Denne er helt O.K. Jeg kan ta den." Da er den nemlig ikke mer enn O.K., og vi (han) prøver videre. Jeg tror han synes selv at det er bedre å slite litt lenger i prøverommet enn å kjøpe en bukse han hater å gå i. Jeg ville aldri, aldri kjøpt klær til ham med mindre det var en gave (eller evt. boksere som er en forbruksvare).
Titti Skrevet 15. juni 2006 #25 Skrevet 15. juni 2006 Kjæresten min liker ikke å handle, syns rett og slett at det er pyton med kjøpesentere..... Men han blir veldig glad for de klærne jeg kjøper til han. Er ikke ute etter å forandre stil på han, kjøper ting jeg tror han vil like. Og skulle jeg se noe jeg lurer på om blir litt dristig, kan jeg heller når jeg kommer hjem fortelle om DEN skjorta feks. og høre hans reaksjon. Syns han den høres kul ut, kan jeg bare dra ut og kjøpe den. Han er faktisk også begynt en sjelden gang og bli med meg på et kjøpesenter. Har da bare fokus på det han vil, klær til meg kan jeg handle uten han. Og det har faktsisk blitt noen klær til han på disse turene og. Vi har felles økonomi, så det går fra samme 'kasse' uansett. Dette funker veldig bra for oss!
Tsjopp Skrevet 16. juni 2006 #26 Skrevet 16. juni 2006 (endret) Huff, å gå i klesbutikker er ett mareritt, spesielt om betjeninga er overhjelpsom. *hutre* Når jeg trenger ei ny bukse (maks 1 gang i året) så går jeg i en butikk og kjøper den første/to første svarte buksene jeg finner som passer greit. Sokker og boksere kjøper jeg overalt hvor de har de merkene jeg liker, matbutikker eller klesbutikker osv. Når det gjelder t-skjorter og gensere kjøper jeg det på internett, veldig behagelig å surfe gjennom store utvalg mens man sitter i godstolen og slipper varmen og alle menneskene og betjeningen som maser ++. -Jeg bryr meg om hvordan jeg kler meg og jeg går kledd akkuratt sånn som jeg synes er stiligst Endret 16. juni 2006 av Tsjopp
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #28 Skrevet 17. juni 2006 Til ts er det sånn at mannen din ikke liker å være i klesbutikker med deg i mer enn 30 minutter ? Ikke ta dette personlig, men mange kvinner drar med seg mennene sine på shopping, og det kan jo ta tid. Selv hater jeg å gå butikker, drar bare dit når jeg har noe å kjøpe, leter til jeg finner det og så er det ut... Gjerne på kveldstid når alle er hjemme og ser på nyheter og legger små barn. Lite folk, lett å parkere, får hjelp i butikkene. Har han prøvd det ? Handle til mannen min - det har jeg aldri gjort. Det blir helt feil, han er jo en voksen, selvstendig person. Men jeg sier fra hvis han ser dårlig ut, og når han ser bra ut. Det funker. Han er ikke spesielt pyntete eller opptatt av klær, men kjøper tidløse plagg når han først handler (er veldig glad i Gant). Av og til klemmer han til med trendy snitt i dresser og bytter ut Levisen med et annet hipt merke. Og det er jo litt gøy å se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå