Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Min mann er nok under gjennomsnittlig interessert i klær. Han er en veldig flott mann som absolutt har utsseendet på sin side. Men han kler seg kjedelig, triste farger, har utvaskede klær og går igjen i dem. Han er absolutt renslig og vasker klærne så ofte som nødvendig, han har bare ikke så mye klær, og mye av det er likt. Når han har funnet noe han liker, kjøper han gjerne det samme neste gang. Kleshandelen strekker seg til max to ganger i året, og da handler han en bukse nøyaktig lik den han nettopp har kastet, eller han handler en 3 pk med sokker. Klarer jeg å få ham til å kjøpe noe litt pent, blir det liggende i skapet ubrukt. Jeg skulle så veldig gjerne ønske at han kledde seg litt "freshere". Han er en voksen mann og jeg ønsker jo ikke å se ham i noe ultramoderne eller fjortisaktig, det holder i bøttevis om han bare kunne kjøpe noe nytt innimellom. Det trenger ikke å være noe JEG liker, det viktige er jo at HAN føler seg komfortabel i det. Jeg har ingen formening om hva slags klær han bør kle seg i, hva slags stil osv. Jeg kunne jo ha handlet for ham, men jeg vil ikke havne i den fella, jeg synes det er for dumt at kona handler klær for mannen på fast basis. Min mann får hetta av å være i en klesbutikk mer enn 30 minutt, og gir tydelig utrykk for at han rett og slett synes det er uutholdelig kjedelig å kikke på klær.

Så jenter, har dere noen tips?

Jeg vil bare så gjerne at min mann skal ta seg så godt ut som han kan, siden han er en sånn flott mann!

Gjest d'Arc
Skrevet (endret)
Jeg vil bare så gjerne at min mann skal ta seg så godt ut som han kan, siden han er en sånn flott mann!

Si det til han?

Endret av d'Arc
Gjest Embla s
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor ikke du kan handle for ham all tid du bryr deg mer om klærne hans enn han selv gjør? Du kan jo prøve å oppmuntre han til å handle seg klær, men vil han ikke så vil han ikke. Slik jeg ser det har du valget mellom å godta det eller reise ut og handle til ham selv. Det er vel ikke den verste fella man kan gå i? ;)

Skrevet

Ah - - my man!

Han handler klær oftere enn meg, jeg holder meg stort sett til januarsalgene - annenhvert år. Det tar utrolig lang tid å slite ut klær av god kvalitet.

Hva kan du gjøre? Prate med han om det, og dra han med på "riktige" butikker. Mye bra kan kjøpes på 30 minutt, det er da plenty tid.

Gjest Gjest
Skrevet

Sånn er min mann og. Når til og med boxerne hans er i ferd med å dette av kroppen på ham, så tar jeg bare Visakortet hans og sier "nå drar jeg og shopper litt klær til deg jeg!" Og så får jeg et fraværende "hmmmm..... ja jøss...kos deg" tilbake. Jeg bare bytter ut plaggene i skapet hans, og han legger pokker ikke merke til det engang han... :ler:

Skrevet (endret)

Det verste er når kjedene eller produsentene forandre på kolleksjonene. Jeg holdt på å få panikk da jeg fikk for meg at Dovre hadde slutta å lage Dovre Classic boksere. Heldigvis har jeg 3 eksemplarer av favorittbuksa, en Marlboro Classic-modell fra 1998. Og de varer evig :D spesielt med litt lapping.

Endret av Cognizance
Skrevet

Min kjæreste er nok også litt sånn. Veldig glad i utvaska, gamle gensere. Heldigvis virker det som om han har blitt noe flinkere etter at vi ble sammen. Jeg passer alltid på å kommenere det dersom han er tøft kledd. En ting han tydeligvis setter pris på er når jeg er med han på shopping, for jeg foreslår og finner plagg han aldri hadde kommet til å sett på.

Gjest Gjest
Skrevet

Er vel noe med mannfolk og butikker... Jeg får med meg min kjære i butikker. Det er inn, prøv, kjøp og ut igjen... Han blir ganske utålmodig med meg som er mer typen, inn, prøv, heng fra deg, finn no nytt, prøv igjen, heng fra deg, ny butikk, osv osv...

Men vil han bruke klærne du kjøper så hvorfor ikke handle dem for han. Du liker det sikkert bedre enn han.

Et annet alternativ er å sende han inn til en veldig sjarmerende betjening. Har en butikk her i byen med ei veldig sjarmerende jente som jobber der. Alltid blid og hjelpsom. Gutta blir helt satt ut og kommer hjem med mye mer enn de hadde tenkt... :ler::ler::ler:

Men hun er også veldig flink da. Hadde med min kjære for å kjøpe dress der, han ble kjempefin :)

Skrevet

Min mann er HELT motsatt - kan bare ikke få nok klær... Elsker også å være med meg å shoppe, finner klær til meg, hva som passer sammen osv. Han har faktisk ca dobbelt så mye klær som meg... og for ikke å snakke om sko.

Jeg skal vel ikke klage på det... :roll:

Men uansett er det nok ikke så lett å forandre en person...

Gjest BagLady
Skrevet

Kjæresten min kjøper alle klærne sine selv, noen ganger med litt input fra meg, men det er alltid han som bestemmer. Slik var det imidlertid ikke i begynnelsen, han interesserte seg null og niks for klær og gikk med for korte bukser og snodige bomullsgensere.

Jeg prøvde å oppmuntre ham til å kjøpe klær ved å si hva jeg synes var fint og hva jeg trodde ville passe fint på ham. F.eks. så er han veldig slank så han passer bedre i slim-fit t-skjorter enn vanlige, og jeg viste ham "tilfeldigvis" sånne og sa at de var fine. Men jeg tvang ham aldri til å kjøpe noe!

Etterhvert har klærne i klesskapet hans sakte men sikkert blitt byttet ut, det kan vel også skyldes at jeg har smuglet ut de verste kreasjonene :sjarmor: Men poenget er at han i dag har masse klær i skapet som han selv har valgt ut og som han trives med, og som jeg synes framhever den fine mannen han er :)

Gjest Labellamia
Skrevet

Men uansett er det nok ikke så lett å forandre en person...

Min kjære kler seg for det meste i klær han trives i, og kjøper klærne sine selv. Kler seg i dress eller en pen bukse og skjorte hvis vi skal ut. Han er vel det vi sier konservativ i stilen sin. Jeg ble forelsket i den han er, med sine klær osv, Hvorfor skal vi endre på dem så snart vi er gifte, samboere eller har vært kjærester en stund? :)

Gjest Gitte
Skrevet

Det hender han finner ut at han trenger ny bukse eller nye sko, men som regel sier jeg at "nå skal du ha nye boxere" og tar han med i klesbutikken. Han har ganske mye klær, og liker å se på klær men handler ganske sjelden.. Og når han handler tror jeg min mening betyr litt for han. Han spør hele tiden om hva jeg syns, om jeg liker eller ikke.. og at "jeg kjøpte den ikke fordi du ikke likte den".

Vet ikke om jeg liker at min mening nesten betyr mer enn hans egen til tider.. Men i visse tilfeller er det veldig bra :sjarmor:

Heldigvis lar han meg kaste hullete boxere, og "adlyder" når jeg sier han er nødt til å kjøpe nye ;) Hullete boxere, er det så farlig a?? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Min har god smak når han først kjøper klær, så jeg har aldri prøvd å påvirke han der (bortsett fra at jeg er mer kritisk og ikke ser at en bukse er fin med en gang, bestandig...). Men klær er aller nederst på shoppinglista hans - så selv om han har greit med penger i utgangspunktet har han "aldri" råd til nye klær...

Ikke gidder jeg å mase heller - det er tross alt hans ansvar. Moren hans har "løst" det ved å sette over klespenger på kontoen hans noen ganger, men nå som han tjener egne penger er det vanskeligere for han å prioritere det. Hva skal man gjøre, da? Jeg leser for tida om positiv forsterkning, kanskje vi må bli flinkere til å virkelig skryte av de fine klærne de har, bise seksuell interesse o.l når de har på seg noe fint...? Hullete boxere erter jeg han for, hiver noen ganger eller så hiver han dem selv.

Skrevet

Min kjøper bare klær når han er på ferie. Gudene vet hvorfor.. Eneste butikken han elsker å handle i er Biltema og der er det (heldigvis) ikke klær.

Men jeg kommer aldri til å kjøpe klær til han, det er jeg ikke typen til.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg kunne jo ha handlet for ham, men jeg vil ikke havne i den fella, jeg synes det er for dumt at kona handler klær for mannen på fast basis. Min mann får hetta av å være i en klesbutikk mer enn 30 minutt, og gir tydelig utrykk for at han rett og slett synes det er uutholdelig kjedelig å kikke på klær.

Så jenter, har dere noen tips?

Jeg skjønner ikke påroblemet; han hater å handle klær. Hvorfor vil du ikke hjelpe ham? Jeg hater å vaske do, så det slipper jeg. Til gjengjeld kjøper jeg klær for ham. Boksere og tskjorter kjøper jeg alene, bukser, sko og jakker må han være med og prøve, men det er jeg som plukker det ut. Han har jo selvsagt vetorett, så det vi kommer hjem med er ting han vil ha. Men han slipper å lete gjennom mange butikker selv (da kommer han bare tomhendt og sur hjem igjen).

Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig med damer som kjøper klær til mannen sin, i allfall dersom mannen ikke er med i butikken engang. Man kan kjøpe klær til barn, ikke til voksne menn. Dersom jeg var mann, ville jeg nok ha syntes det var nedverdigende at dama kjøpte klær for meg (å få klær i gave blir jo annerledes). En voksen mann bør kunne både fø seg selv og handle sine egne klær. Det er rett og slett tafatt å la dama handle klær for seg.Mange vil jo gjerne ha litt råd om hva man kler, det gjelder jo både kvinner og menn, men avgjørelsen bør de være mann nok til å ta selv.

Skrevet (endret)

Mitt tips er å få ham til å prøve noen nye klær når dere er i butikken, og så skryte av hvor flott han ser ut med de nye klærne, hvor mye bedre de kler ham osv. Samboeren min kledte seg som en typisk IT-konsulent da jeg traff ham, og etter å ha overbevist ham om at det ikke kan skade å prøve kunne han se at det finnes andre klær enn skjorter stappet ned i buksa og T-skjorter med diverse data-uttrykk på. Hadde han ikke likt de nye klærne hadde jeg selvsagt ikke presset ham til å endre stil, jeg ser ingen grunn til å bestemme hva han skal ha på seg. Og å kjøpe klær til ham, uten at han er til stede, er utelukket. Han er en voksen mann!

Endret av Arkana
Gjest 3llie
Skrevet

Jeg fikk mannen min til å kle seg bedre ved å gå igjennom kleskapet hans. Jeg tok ut alt jeg ikke ønsket å se han i, pakket det i sekker og satt det i gangen. Sa ifra til han at jeg hadde ryddet litt i skapet, at det var på tide med en fornyelse av garderoben. Så tok jeg med sekkene til fretex etter at han hadde gått igjennom klærne for å se etter om det var noe han måtte ta vare på pga minner. Det ble et par t-trøyer ble lagt tilbake.. helt greit. Så dro vi på shopping, noe han hater.. det ble til at han ga meg kortet sitt og trilla en tur med dattern vår mens jeg gikk å handla ny garderobe til han. Og siden han da ikke hadde noe annet alternativ enn å ta på seg det nye, så kunne det jo ikke bli liggende ubrukt i skapet. Samboeren min ble bare glad for det han da... kanskje ikke alle man får samme reaksjonen fra.

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Mannen min er også ganske sjeldent ute å handler. Han kjøper seg av og til en shorts hvis det er varmt..

Handler gjerne for ham, jeg. Innbiller meg at jeg finner klær som kler ham bedre enn de han finner selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...