majva Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Eg har ein stor last og det er kaffe, det må eg ha, helst kvar dag Er berre nysgjerrig på korleis andre likar kaffen sin? Eg sjølv er nok ganske tradisjonell å synes at nytrakta kaffe( helst nykverna kaffebønner) med litt mjølk oppi er himmelrik Eit tips eg har fått er å putte aftereight bitar i botnen av koppen, å ha kaffe over. Viss ein skal kose seg litt ekstra en dag. Noken andre serveringstips? Endret 14. juni 2006 av majva
hilli Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Jeg bruker en ganske vanlig presskanne, men drømmen er en espressomaskin med kaffekvern. Jeg er alt for lat til å male kaffe på egenhånd, vil helst bare trykke på en knapp og vips...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Akkurat nå sitter jeg her med et stort glass islatte - kruttsterk espresso, litt sukker, kald melk og isbiter. Yummi!
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Jeg elsker kaffe, men fortrekker sort kaffe fra presskanne, evnt. en skvett lettmelk i. Sukker og annet søtt i kaffe liker jeg absolutt ikke. Liker heller ikke kaffesorter som er for syrlige, men liker mørkbrent og fyldig smak.
Miami Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Må innrømme at jeg ofte tyr til pulverkaffe, både når jeg er hjemme alene og på skolen. Ellers bruker jeg presskanne, og liker helst vanlig kaffe uten smakstilsetning og gjerne med en melkeskvett i.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 2/3 presskannekaffe og 1/3 melk, sånn ca. Da blir den passe lunken til å drikke med en gang - jeg hater for varmt drikke Kjøper jeg kaffe, så kjøper jeg alltid mokka eller iskaffe med hasselnøtt.
tuji Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Jeg drikker rett og slett svart traktekaffe. Bruker av og til presskanne, men har hørt at det er mer usunt enn traktekaffe, så det blir ikke så ofte nå lenger. Fikk forresten skikkelig lyst på After Eight nå...
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 svart (god, gjerne mørkbrent) kaffe uten melk og sukker cappuchino med knøttlite dryss brunt sukker kaffe latte med litt sirup (alt fra sjokolade til hasselnøtt til kokos, blander gjerne to) og med lite eller ingenting sukker. kaffe skal ikke være for søtt.
Gjest Skya Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Jeg er altdrikkende når det gjelder kaffe, men vanlig svart kaffe er et sikkerstikk, alltid, enten det er fra trakter, automat eller presskanne.
Krista83 Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 På jobben blir det som oftest nespresso kaffe jeg drikker og i kantina på skolen så bruker de ali (gjerne med en bit kandisukker). Hjemme er det bare jeg som drikker kaffe og dermed blir det svært sjelden at jeg drikker kaffe.
salsera Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Eg har ein stor last og det er kaffe, det må eg ha, helst kvar dag Er berre nysgjerrig på korleis andre likar kaffen sin? Eg sjølv er nok ganske tradisjonell å synes at nytrakta kaffe( helst nykverna kaffebønner) med litt mjølk oppi er himmelrik Eit tips eg har fått er å putte aftereight bitar i botnen av koppen, å ha kaffe over. Viss ein skal kose seg litt ekstra en dag. Noken andre serveringstips? ← Vi drikker av latskap også for det meste traktekaffe, men hvis vi skal legge litt ekstra arbeid i kaffekosen, lager vi espresso, tilsetter varm melk og vaniljesukker eller en sirup. Endret 14. juni 2006 av salsera
Gjest Catwoman Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Kaffen er best helt enkel: svart og sterk. Lager den på trakter eller presskanne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå