Gjest 2324 Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Har alltid hatt hund, og alltid har hunden kastet opp en gang i mellom, slik eggedosis-lignende greier, gjerne etter at de har spist gress. Men hunden jeg har nå har jeg aldri sett kaste opp. Har hatt han i ca ett år. Gress spiser han, men det kommer ikke noe opp. Er dette normalt?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Min hund spiser også gress om sommeren, av og til gulper han det opp og av og til kommer det ut andre veien.
Gjest 2324 Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Ja, at de spiser gress er jo vanlig. Men jeg skjønner ikke det at han aldri har kastet opp, trodde alle hunder gjorde det jeg?
Gjest Tanita Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Min gjør det når han er dårlig i magen. Spiser gress ute og kaster opp når han kommer hjem. Har hendt to ganger bare da. Ene gange gjorde han det ute. Dakar...
Gjest Varg-Menja Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Hunder skal helst ikke kaste opp de heller, det er ett tegn på at de er dårlige når de gjør det. Så ingen grunn til bekymring. Sånn apropos så bør en ikke la dem spise for mye gress, da det kan være skadelig for dem. Små mengder er ok.
Gjest Thalassa Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 hunder spiser gress for å regulere magen, de trenger ikke kaste opp bestandig selv om de spiser det. Det gjør ikke vår iallefall.
Imax Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Det at de spiser gress for å regulere magen er ikke entydig vitenskapelig bevist, bare så det er sagt. Men at mange gjør det, og at det ikke er noe farlig, det er en helt annen sak. Bikkja mi kaster opp noen ganger når han spiser gress, og andre ganger ikke (noen ganger må jeg dra dem hele ut av rumpa hans... ). Tror ikke jeg hadde vært veldig bekymret for at han ikke hadde kastet opp, det varierer veldig hvor ofte bikkja mi gjør det. Men når han gjør det, men han virker i grei form, stresser jeg lite med det (jeg tenker at det ikke er så rart at han kaster opp en gang i blant når han står og sleiker på bakken, sniffer i rumpa osv).
lillesky Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Min hund spiser mye gress nå på sommeren. Godt å høre at han er normal, og at det ikke gjør noe om han ikke kaster opp.
Gjest Fruktfat Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 bikkja mi eter gress fra snøen går til den kommer igjen, og bare et spesielt slag. hun tygger og eter som vi eter salat, og kaster ikke opp. ALLE kommenterer det med at "åh, er hun dårlig i magen, sånn gjorde bikkja mi også for å kaste opp" osv. hun gjør det ikke for å kaste opp, men tydeligvis fordi det er godt?
Gjest 2324 Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Kan virke som om hunden min også spiser gress fordi han synes det er godt. Det er litt artig, for når vi har marsvinet ute og han spiser gress og ikke gidder å leke med hunden, blir hunden litt snurt og begynner å spise gress han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå