Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Here goes: jeg og en venninne har en diskusjon gående for tiden, og vi blir aldri enige: Kan en mann bli voldtatt- av en kvinne? Jeg mener at det ER mulig! Jeg hørte om en slik episode en gang! Min venninne mener at alle menn uvilkårlig vil begynne å like det; på tross av at man IKKe ville i begynnelsen.... Man må jo liksom ha "stå" for at det skal være mulig, og da er man jo tent, da? Hjelp- få innspill, anyone!
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Å få stå er en fysiologisk refleks. Trenger ikke være kåt for å få stå.
Pilar Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Selvsagt kan han det, alle menn vil faktisk ikke ha sex med hvem som helst.
Gjest LilSweetie Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Jepp, og da kan de slite med skamfølelse etterpå, fordi "kroppen ikke sa nei".
Gjest Embla s Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Selvfølgelig kan en mann bli voldtatt av en kvinne!
Miami Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Dette var litt pussig. For noen dager siden satt jeg og spekulerte på akkurat dette, og spurte så min samboer hvordan det kunne være mulig. Fikk vel ikke akkurat noe klart svar.... Mener også å ha lest om rettssaker der kvinner har stått tiltalt for voldtekt, men husker ikke utfallet.
Knurr Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 For et par måneder siden var det en dame som ble dømt for å ha voldtatt en mann. Det er første gang - og det er bra! Det er overraskende mange jenter som har den holdningen at menn bare skal være glad for at de får noe, og det kan gå langt over grensa noen ganger. Så ja. Det er mulig.
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 ja hvis man binder mannen fast etter at han sover eller har dopet ham ned, og så får igang "stellet", og så rir natten lang, så ville jeg følt meg rimelig voldtatt om jeg var denne mannen og hadde dame hjemme...
Gjest 2324 Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 ja hvis man binder mannen fast etter at han sover eller har dopet ham ned, og så får igang "stellet", og så rir natten lang, så ville jeg følt meg rimelig voldtatt om jeg var denne mannen og hadde dame hjemme... ← Om han har dame eller ikke har jo ingeting å si.
Gjest 2324 Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 nei, men det er mer ukuult da. ← Så du hadde tatt det tyngre å bli voldtatt hvis du hadde kjæreste enn om du var singel??
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Trådstarter her! Takk for svar! Da fikk jeg rett, da- menn KAN bli voldtatt. Og så var det noen her som nevnte at menn liksom må finne seg i mer enn damer- jeg er så enig! Vet om ganske mye rart i den retningen...Menn som har blitt tuklet med mens de sov, var fulle osv. Det er jo like forferdelig for de! men det virker som om det er "lov" når det går den veien, liksom...
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 Så du hadde tatt det tyngre å bli voldtatt hvis du hadde kjæreste enn om du var singel?? ← neeeeeeeeeei, men jeg ser bare for meg at det scenario som jeg beskrev (uten neddoping selvsagt) ofte kan bli oppfattet som å "get lucky" og ikke å bli voldtatt for mannfolk. om du føler deg voldtatt så føles det jo like drit uansett!!! Men om man er mann, tror jeg man oftere ser på sexen som fin uansett. Med mindre man har dame. Tror du forstår hva jeg mener...
Gjest 2324 Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 neeeeeeeeeei, men jeg ser bare for meg at det scenario som jeg beskrev (uten neddoping selvsagt) ofte kan bli oppfattet som å "get lucky" og ikke å bli voldtatt for mannfolk. om du føler deg voldtatt så føles det jo like drit uansett!!! Men om man er mann, tror jeg man oftere ser på sexen som fin uansett. Med mindre man har dame. Tror du forstår hva jeg mener... ← Forstår hva du mener, men er veldig uenig. Det er ikke slik at menn har lyst til å ha sex med hvem som helst hele tiden, og etter å ha opplevd noe som det du beskrev tror jeg faktisk de fleste ville følt seg bruklt og utnyttet. Og det uavhengig av om de hadde dame eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #16 Skrevet 14. juni 2006 Fullt mulig på flere måter. Det var en sak for litt siden hvor en kvinne utførte oralsex på en mann som var delvis bevisstløs (husker ikke om han var trøtt eller full), og hun ble heldigvis dømt. Andre muligheter er analpenetrering, eller at han er fastbundet og hun fremprovoserer ereksjon på han.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #17 Skrevet 15. juni 2006 Hvordan skal en kvinne greie å overmanne en mann som er henne overlegen fysisk? Dop'en ned eller noe... enten det, så er det en veldig liten og tynn mann? he he Menn er ganske så mye overlegen i fysisk styrke i forhold til hva kvinner er da... og da mener jeg fra naturens side.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 15. juni 2006 #18 Skrevet 15. juni 2006 Denne saken illustrerer hvor langt likestillingen er kommet anno 2006. Som en del har påpekt er det fortsatt en fastgrodd holdning at menn ikke skal ha samme beskyttelse av seksuell integritet som kvinner har.
Gjest Elfrida Skrevet 15. juni 2006 #19 Skrevet 15. juni 2006 Hvordan skal en kvinne greie å overmanne en mann som er henne overlegen fysisk? ← Kanskje med et våpen? Ikke så vanskelig å forestille seg hvordan det kan skje. Full mann, eller uoppmerksom, dra til han i hodet med noe hardt, binde fast? Menn er sterkere enn kvinner generelt sett, men det betyr ikke at envher mann er sterkere enn enhver kvinne.
Gjest Rognebær Skrevet 15. juni 2006 #20 Skrevet 15. juni 2006 Jeg hadde forelesning om dette før jeg skulle på en utenlandstur i forbindelse med noe jeg studerte. Da lærte vi bl.a. om hvordan kroppen kunne reagere på en gisselsituasjon, på overfall og voldtekter o.l. Visstnok er det ikke uvanlig at menn kan få ereksjon i en sånn situasjon selv om det overhodet ikke har noe med lyst å gjøre. Naturlig nok kan det føre til skyldfølelse o.l. i ettertid. Det ligner muligens litt på det såkalte Stockholmsyndromet, som beskriver at gislene etterhvert får sympati med gisseltakerne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå