*Lillian* Skrevet 15. desember 2002 #1 Skrevet 15. desember 2002 Har kjøpt meg nytt skjørt og ny overdel til jul/nyttår eller ihvertfall til en "finere" anledning... Vel, det er litt gothinspirert... Skjørtet er svart, langt med sånne "etasjer" av blondelignende saker. (Vanskelig å forklare...) Overdelen er gjennomsiktig svart med "blomstermønster" (også i svart). Under den gjennomsiktige overdelen har jeg en svart singlet. så er liksom spørsmålet da... Hva slags sko skal jeg ha til dette antrekket?? Jeg har et par svarte støvletter, ikke spisse men litt avrundet foran. (Går nesten opp til knea men det vises jo ikke under skjørtet). Kan disse brukes? De er i sånn tøystoff. Har også et par svarte pumps, ganske spisse men ikke sylspisse, med to reimer over. Kan disse brukes? Jeg har prøvd med de høye støvlettene til, synes ikke det ble så aller verst, men jeg vil helst ha antrekket perfekt... (Er litt perfeksjonist når det kommer til å skal pynte seg og sånn...) Er det noen som har tips? Skal til Oslo på mandag, noen som har tips til butikker å gå innom? (Er kjent kun midt i smørja...) BodyMap har (ihvertfall på nettet) kun boots, og det passer ikke til. Har kjøpt smykker som passer til også... Håper noen har litt peil og kan hjelpe meg litt... Koz, Lillian
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #2 Skrevet 15. desember 2002 Spør Xeyes og Milla. De er vel kvalifisert som sko-eksperter, tenker jeg :D
Gjest Lea Skrevet 15. desember 2002 #3 Skrevet 15. desember 2002 Jeg synes at det høres greit ut med både støvelettene og pumpsene jeg. Men så er jeg også en enkel sjel... med et par svarte pumps i skapet. Disse blir brukt til det meste (fordi de er så gode å gå i). Jeg vet ikke helt hvordan antrekket ser ut og vet ikke når, og til hva du skal bruke det. Dessuten er jeg ikke akkurat sko-ekspert. Men som sagt: Synes at du skal prøve med de skoene du har... Hilsen Gjerrig-Lea
Catzy Skrevet 15. desember 2002 #4 Skrevet 15. desember 2002 Det klassiske goth-antrekket pleier å ha granny-boots som preferert skotøy. Er ikke helt sikker på om vi har et tilsvarende ord på norsk, bestemorstøvler. Men i hvertfall høyhælte støvler, spisse og med snøring, som går til litt opp på leggen/ over ankelen. Du MÅ ha høye hæler. Og skoene MÅ være sorte. Pen-goth pleier å kreve litt spisse sko, eller helst støvler. Det betyr ikke at du på død og liv MÅ skaffe deg über-goth sko hvis du ikke har noe annet å bruke dem til. Men stoff-støvler som er avrunda foran høres litt feil ut. Pumpsene kan kanskje gå , hvis de er i pent skinn. Du kan finne kule støvler på Plasmatiq eller Mitt Skattkammer, tror jeg. Plasmatic's , Herslebs g 4 0561 OSLO Tlf 22 37 84 02 Kart-link Mitt Skattkammer Trondheimsv. 10, 0560 OSLO Tlf 22 71 55 66 Kart-link (Egentlig litt usikker på denne, men det er en kul butikk som jeg anbefaler å ta en titt innom.) Ellers kan du sjekke http://www.lillevinkelsko.no, og se om du finner noe der. Og så har faktisk Din Sko-kjeden noen ganske bra snørestøvler med glidelås til en ikke altfor ille pris. Det samme med Bianco. Kvaliteten er kanskje ikke helt 100%, men de skal kanskje ikke brukes så ofte like vel. Din Sko og Bianco finner du på Karl Johan. Catzy
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. desember 2002 #5 Skrevet 15. desember 2002 Snørestøvletter er helt riktig for Goth-looken. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #6 Skrevet 15. desember 2002 det vet ikke du milla, for det er boots med metall, remmer og nagler som er det beste for goth moten!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. desember 2002 #7 Skrevet 15. desember 2002 Ikke når man skal ha ett mer pyntet goth-antrekk. Milla
Catzy Skrevet 15. desember 2002 #8 Skrevet 15. desember 2002 Gjest, har du noen gang sett en victorian-goth med slike støvler? Goth-stilen rommer mange substiler, f.eks. victoriansk-inspirert goth, industrial goth, goth-stil med korte skjørt og musefletter etc etc. Sjekk div. goth-sider på nettet, så skjønner du selv. Klumpete støvler med nagler passer ikke helt inn med store skjørt, korsetter og andre ting som noen definerer sin stil som. Det funker bra til andre. Lær deg noe om forskjellige stiler utenom mainstream miss-sixty før du prøver å komme med uttalelser om dem. Catzy
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 15. desember 2002 #9 Skrevet 15. desember 2002 Ikke bry deg om Gjester som bare slenger om seg med ting de ikke har greie på. Slik Lillian har beskrevet sitt antrekk med blonder og legg så er det helt klart en Victoriansk-Gotisk stil og da er knappestøvler a là sent 1800- tall aldeles perfekt. Milla
*Lillian* Skrevet 15. desember 2002 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2002 Takk for tipset, folkens!! Jeg skal titte litt rundt i morra, og se om jeg finner noe passende sko jeg... Jeg vet hva dere mener med disse bestemorskoene, de er kjempestilige men dritvonde å gå i... (hehe, har prøvd) Jeg gidder ikke bruke maaange hundre kroner på skoene, men jeg kan jo titte og se om jeg finner noe... Jeg vet iallfall at sånne goth-boots ikke passer til dette antrekker, for det er som noen her sier, litt penere goth-antrekk alà viktoriansk goth-stil, ja... Lillian
xeyes Skrevet 15. desember 2002 #11 Skrevet 15. desember 2002 Enig med milla her ja! Snørestøvletter er perfekt! -x
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2002 #12 Skrevet 16. desember 2002 spisse sko er fælt ... uansett.. gå med de du har du..
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 16. desember 2002 #13 Skrevet 16. desember 2002 De er ikke verre å bruke enn vanlige høye sko, men passe på at du kjøper noen som sitter godt over ankelen slik at du får støtte, hvis ikke blir de vinglene og vonde å gå med. Jeg har ett par slike selv som jeg bruker til en spesiell kjole jeg har som er ganske så Goth aktig, og kunne ikke tenke meg å bruke andre sko til da jeg alltid vil at sko skal matche antrekket (mote-lov). Milla
jordbær Skrevet 16. desember 2002 #14 Skrevet 16. desember 2002 Hmm.. hihi.. Venninna mi kaller dem bare "marsj støvler" Ta deg en tur på Bodymap på arkaden. Der har de en del goth-sko i andre etg. Kjempestilige:) (men ikke billige :cry: )
*Lillian* Skrevet 16. desember 2002 Forfatter #15 Skrevet 16. desember 2002 Var på Arkaden på Body Map i dag, men pinadø!! Jeg har ikke råd til å kjøpe meg sko til slike priser... Dessuten hadde de mest slike boots der, og det er jo mer penere goth-sko jeg skulle ha meg! MEN! Jeg har fått tak i meg!! :D *strålende fornøyd* Snørestøvletter, spisse sådan, svarte såklart, til 300kr på Din Sko på Karl Johan! Sjekka dem ut med antrekket i stad, og det var PERFECT!!!! Jippi!! Har også kjøpt meg armbånd, kjede, ring og øredobber i stil, litt goth-inspirert dem også.... Herlig, nå mangler jeg bare svart undertøy så har jeg et rålækkert antrekk til jul... Skal love dere det er en viss Lillianmann som ikke har nubbsjans til å stå imot når jeg ikler meg det, vaffal... Har faktisk aldri følt meg så FIN før som jeg gjorde da jeg prøvde dette antrekket.. Som sagt, kun undertøyet som mangler så blir jeg HELT NY til jul. Skal jo til frisøren i morra! :D Jippi, en fin ending på en ellers drittmøkkdag... Lillian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå