Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 http://forbruker.no/bolig/gjordetselv/article1348577.ece Her kommer det frem litt av hvert i kommentarfeltet til artikkelen.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Ja, mulig det er noe i det som står som kommentarer, men ting har vel utviklet seg litt på malingsfronten siden den undersøkelsen som Bellona henviser til i linken. Den er nemlig 11 år gammel. Og hvem er det som har kompetanse på maling da? Er det ikke malerne?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Og hvem er det som har kompetanse på maling da? Er det ikke malerne? ← Malerne vet vel hvordan de maler vil jeg tro. At de har så veldig mye kompetanse på kjemiske sammensetninger og konsekvensene av disse er kanskje mer tvilsomt. Ellers er det interessant at du siterer en annens skepsis til Bellonalinken. Vet du noe utover det, eller så det bare bra ut å skrive det samme?
Missbumblebee Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Malerne vet vel hvordan de maler vil jeg tro. At de har så veldig mye kompetanse på kjemiske sammensetninger og konsekvensene av disse er kanskje mer tvilsomt. ← Det er nok helt sant.. Min kjære har en maler i familien, og han er løsemiddelskadet til tusen etter noen år i bransjen...
Angelheart Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Malerne vet vel hvordan de maler vil jeg tro. At de har så veldig mye kompetanse på kjemiske sammensetninger og konsekvensene av disse er kanskje mer tvilsomt. ← I utdannelsen til malere så ligger det en hel del kemi, så dette vil jeg tro de kan noe om, ja. Iallefall hvis man er fagutdannet, da. For å ta fagbrev/mesterbrev som maler så må man bla. igjennom en teoriprøve der det stilles spørsmål om diverse blandinger ol.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 I utdannelsen til malere så ligger det en hel del kemi, så dette vil jeg tro de kan noe om, ja. Iallefall hvis man er fagutdannet, da. For å ta fagbrev/mesterbrev som maler så må man bla. igjennom en teoriprøve der det stilles spørsmål om diverse blandinger ol. ← Hvis de kjenner til skadevirkningene av vannbasert maling så er det merkelig at de anbefaler noen å bruke den. Saken er at det er en interessekonflikt som malerne gjør alt for å vinne - og media går rett på. Sikkert unødvendig å nevne, for du forstår sikkert at skadevirkninger av f.eks. plasttilsetting m.m. ikke er en del av utdannelsen til malerne? Du forstår sikkert også at den kjemien de lærer under sin utdannelse har med blandingsforhold i malingen å gjøre, og ikke hvordan disse virker inn helsemessig?
Gjest Dingo Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Bare ett par spørsmål, "gjest". Hvilket grunnlag har du for å uttale deg negativt? Er du "ekspert" på området?
Gjest Gjest Skrevet 16. juni 2006 #8 Skrevet 16. juni 2006 Er du "ekspert" på området? ← Ikke jeg, men samboeren min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå