Angelfairy Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 hei sann.. jeg så en kjempe nydelig hund her om dagen. han var blanding av schefer og collie. han var kjempe fin, og kjempe deilig i pelsen.. noen her som vet om noen valper av de rasene som blanding? i nærheten av buskerud, vestfold.. takker på forrhånd
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Slike ting finner du enklest selv ved å lete på finn.no eller Dyrenett. Det ser ut som det er der blandingshunder gjerne legges ut for salg. Men husk: den samme blandingen gir ikke nødvendigvis det samme resultatet...
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #3 Skrevet 15. juni 2006 hei sann.. jeg så en kjempe nydelig hund her om dagen. han var blanding av schefer og collie. han var kjempe fin, og kjempe deilig i pelsen.. noen her som vet om noen valper av de rasene som blanding? i nærheten av buskerud, vestfold.. takker på forrhånd ← Ønsker du deg en sånn hund UTELUKKENDE pga pelsen og utseende? Både schæfer og collie krever utrolig mye aktivisering, og MÅ få utløp for energien sin. Tenk deg godt om før du får deg hund basert utelukkende på utseendet! 1
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Jeg har også en forkjærlighet til blandingshunder. De er ofte veldig fine hunder. Jeg har selv en blanding mellom schafer, dobermann, greyhound og grand danois. Da jeg kjøpte han , var folk rundt meg veldig skeptiske og noen anbefalte meg faktisk å avlive han , siden de ikke hadde noen tro på blandingen. Jeg kunne aldri gjøre det selvfølgelig. Han fortjente en sjanse tenkte jeg, og han er en flott hund som jeg ikke angrer en dag på. Så blandingshunder kan være flotte dyr. Det eneste jeg tenker pånår jeg hører om denne blandingen, er at Collie hunder i de senere år visstnok skal være plaget av dårlige nerver. Venninnen min hadde en slik hund, og hun var veldig nervøs.
Gjest Ninakanin Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 collier "har" dårlige nerver, skulle jeg til å si. De har et utrolig stort behov for mental aktivisering, og blir lett stressa hvis ikke de får jobbe mange timer til dagen.. De fleste har ikke tid til det, så collier virker plutselig nervøse og rare Kombo collie og schæfer høres krevende ut. Får du feil mix kan det fort bli problemhund
Gjest Varg-Menja Skrevet 16. juni 2006 #6 Skrevet 16. juni 2006 Jeg må si meg enig med de andre her, det høres ut som en krevende bladning. Collien kan være nervøs, og mange schæfere er også ustabile psykisk, fordi det har vært mye dårlig avl, kun basert på utseendet. (Selv om dette har bedret seg litt igjen, de siste årene.) Så dette er en blanding du skal være forsiktig med å velge bare fordi du synes den ser fin ut, men dersom du er flink med hunder kan det gå helt greit også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå