Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 hei! Har en stor, kastrert hankatt på 3 år, som jeg vurderer å sette på kattepensjonat i ferien , jeg skal til asia! Er så redd for å forlate han hjemme, fordi han er så kosete og stakkarslig ( skikkelig pyse) og jeg er livredd for at han skal forsvinne... saken er den at jeg har hatt han på kattepensjonat en gang før da han var lite, å dette syntes jeg var helt fælt. hans satt i et bur i 1 uke. er så redd for at katten skal bli preget av denne behandlinge i evt 14 dager? noen som har erfaringer i forhold til katter og å reise ifa dem? jeg vurdere å holde han inne i huset i stede, med besøk av noen annenhver dag ( innom å tar kattedoen, gir mat å van og kos.) Regner med at katten klarer seg selv, de roer seg jo når de er alene,regner jeg med! han er både ute å inne, hele året. så d blir nok grusomt for han å være innelåst i 2 uker, enten det er hjemme eller på et kattepensjonat! Blir kjempe takknemlig for råd, jeg er så i villrede og jeg er så uendelig glad i det lille kattebeiste mitt
Arkana Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Det beste er selvsagt om katten får være hjemme hos seg selv. Vi har en avtale med en nabo om at vi ser til hennes og hun ser til vår katt når vi er på ferie, og det er ypperlig. Jeg synes du skal gå for den løsningen siden du har noen som kan se til katten. Vi har hatt katten vår på pensjonat, før naboavtalen, og bortsett fra det første stedet har det gått veldig bra. Vi fant et flott pensjonat som tok godt vare på pusen vår og vi kunne se at hun ikke bare tolererte oppholdet, men faktisk hadde det godt og trivdes. Skulle dere velge pensjonat så forhør dere litt rundt og velg et dere stoler på.
Kvitil Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Takk for tips dette lurte jeg å på. Ikke lett å ta med en kattunge på 9 mnd. i bur på lang biltur og ukjente plasser. Har prøvd og den var helt rabiat i buret, før den måtte få slippes løsi bilen.
Pilar Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Jeg ville absolutt prøvd å finne noen som kan komme hjem og se etter pus i vante omgivelser der pus føler seg trygg - kattepensjonat på ukjent og trangt sted i forhold til hva katten er vant til, ville jeg brukt som en nødløsning. Kanskje du kan sette inn katteluke hvis du ikke allerede har, så kan pus komme og gå, og bare ha tilsyn en gang pr. dag eller så ?
Gjest Pusemamma Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Min lille pusefrøken pleier og være på kattepensjonat når jeg har ferie. Første gang var jeg fryktelig redd for henne. Tenkte hun ville kjede seg og slikt. Men de pleier og ta ut kattene slik at de får springe litt rundt. Sist var hun der i 14 dager og det gikk kjempefint. God og rund var hun blitt, veldig appetitt hadde hun. Nå skal hun der igjen snart så jeg bekymrer meg ikke. Alle har ferie så ingen kan stikke innom og se til henne hjemme. har pus det bra har matmor og det bra
Caramia Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Hjemme er jo selvfølgelig det optimale, men dyrepensjonat kan være helt greie de også. Jeg hadde katten min alltid på pensjonat da jeg var på ferie. De hadde stor kattegård der kattene kunne lufte seg. Jeg snakket personlig med eieren, fordi min katt også var temmelig pysete/redd av seg. De lot han derfor lufte seg alene uten de andre kattene, og ga ham litt ekstra oppmerksomhet. Det gikk alltid helt fint. Han var riktignok glad for å komme hjem...men det pensjonatet har jeg hvertfall ingenting å utsette på..
*Lene* Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Vi satte inn kattedør med magnet for våre katter, slik at de kan gå inn og ut som de vil. De eeelsker det, og ingen andre katter kommer inn. Dette gjør det lettere når vi reiser bort for noen få dager, slik at de ikke blir "innelåst" I ferien får vi besøk herfra: www.passeriet.no Ideelt Kattene våre har det som plommen i egget, og vi digger det!
jordbær Skrevet 20. juni 2006 #8 Skrevet 20. juni 2006 En ting som er viktig! Hvis du skal ha pus satt bort, MÅ pus være vaksinert først. Mange som glemmer dette... Og da står du der med skjegget i postkassa..
Gjest Ruth Skrevet 19. august 2007 #9 Skrevet 19. august 2007 hei! Har en stor, kastrert hankatt på 3 år, som jeg vurderer å sette på kattepensjonat i ferien , jeg skal til asia! Er så redd for å forlate han hjemme, fordi han er så kosete og stakkarslig ( skikkelig pyse) og jeg er livredd for at han skal forsvinne... saken er den at jeg har hatt han på kattepensjonat en gang før da han var lite, å dette syntes jeg var helt fælt. hans satt i et bur i 1 uke. er så redd for at katten skal bli preget av denne behandlinge i evt 14 dager? noen som har erfaringer i forhold til katter og å reise ifa dem? jeg vurdere å holde han inne i huset i stede, med besøk av noen annenhver dag ( innom å tar kattedoen, gir mat å van og kos.) Regner med at katten klarer seg selv, de roer seg jo når de er alene,regner jeg med! han er både ute å inne, hele året. så d blir nok grusomt for han å være innelåst i 2 uker, enten det er hjemme eller på et kattepensjonat! Blir kjempe takknemlig for råd, jeg er så i villrede og jeg er så uendelig glad i det lille kattebeiste mitt
Tabris Skrevet 19. august 2007 #10 Skrevet 19. august 2007 Kattedør var en utmerket idè. Selv har vi hatt et vindu åpent når vi har vært borte, men det er fordi vi bor i en kjellerleilighet litt utenfor allfarvei hvor det er mulig. Vi har heller ikke vært borte i to uker. Men jeg synes det høres mye bedre ut at katten får være hjemme enn at den er på kattepensjonat i bur. Hvis du lar den være ute, så kan den som kommer og gir den mat og kos slippe den inn i noen timer og så slippe den ut igjen senere osv. Da jeg var liten gjorde vi det med vår katt når vi reiste på ferie.
Gjest Driver Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 Kattedør var en utmerket idè. Selv har vi hatt et vindu åpent når vi har vært borte, men det er fordi vi bor i en kjellerleilighet litt utenfor allfarvei hvor det er mulig. Vi har heller ikke vært borte i to uker. Men jeg synes det høres mye bedre ut at katten får være hjemme enn at den er på kattepensjonat i bur. Hvis du lar den være ute, så kan den som kommer og gir den mat og kos slippe den inn i noen timer og så slippe den ut igjen senere osv. Da jeg var liten gjorde vi det med vår katt når vi reiste på ferie. Mener du virkelig at katten skal være ute uten tilsyn når eieren er på ferie?? Du er proto-typen på en uansvarlig katte-eier, slike som får andre folk (les:naboer) til å hate katter. Alle som har katt plikter å ta vare på den, gidder du ikke det skal du ikke ha katt!
Tabris Skrevet 19. august 2007 #12 Skrevet 19. august 2007 Mener du virkelig at katten skal være ute uten tilsyn når eieren er på ferie?? Du er proto-typen på en uansvarlig katte-eier, slike som får andre folk (les:naboer) til å hate katter. Alle som har katt plikter å ta vare på den, gidder du ikke det skal du ikke ha katt! De aller fleste katter som går ute er uten tilsyn når de er ute. Katten vil få mat, tilsyn og omsorg hos den som kommer og mater den.
Pusemamma Skrevet 20. august 2007 #13 Skrevet 20. august 2007 Jeg har to katter, 1 år og 4 år. Den eldste har vært på pensjonat to ganger. Opptil 14 dager og det har gått bra. Begge skal på pensjonat nå til helga for 2 uker. Jeg får ingen til og passe d. Regner med at det går bra. De skal være sammen hele tiden. Blir en overgang da den eldste kun drikker vann fra springen (borskjemte) Småen kan være kranglete men det gir jeg beskjed om. Mor trenger ferie he he. Pensjonatet jeg bruker har godt ry på seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå