tuji Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 I barnehagen vår må man ta minst tre uker sommerferie. Betaler man for disse ukene?
Gjest Fruktkake Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 I min barnehage må foreldrene ta ut 4 uker i løpet av hele barnehageåret, og tre av disse må være sammenhengende. Juli er betalingsfri. Når barnehagen pålegger foreldrene å ta ut ferie for barnet sitt, skal man heller ikke betale for den aktuelle perioden.
Gjest lilletroll Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Når barnehagen pålegger foreldrene å ta ut ferie for barnet sitt, skal man heller ikke betale for den aktuelle perioden. ← Er det en lov som sier det? Jeg tror vi betalte fullt hver mnd i hele fjor jeg, selv om det er pålagt å ta ut 4 uker ferie hvert år..
Gjest prestekrage Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Vi har også betalingsfri i juli. Ang sammenhengende ferie; Endel kommuner har endret på ordlyden i denne regelen slik at det ikke lengre trenger å være 3 uker SAMMENHENGENDE ferie men at barnet skulle ha minst 3 uker ferie i løpet av sommeren!! Dette fant jeg tilfeldigvis ut da jeg skulle søke disp fra "sammenhengende-regelen"
snøfnugg Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Vi har betalingsfri i august. Det er riktig at barna må ha 3 uker sammenhengende ferie.
Gjest Fruktkake Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Er det en lov som sier det? Jeg tror vi betalte fullt hver mnd i hele fjor jeg, selv om det er pålagt å ta ut 4 uker ferie hvert år.. ← Denne er gammel, og dermed ikke gjeldende etter den nye minsteprisen ble vedtatt. Men der finner jeg iallfall ut at dersom jeg deler 30250 på 2750, får jeg 11. Alltid har jeg hørt at foreldre bare skal betale for 11 måneder i året. Link
Sun Mei Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Her betaler foreldrene for 11 måneder i året, juli er betalingsfri og barna må ha 4 uker fri i løpet av året og 3 av dem om sommeren
Nala Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 I vår barnehage er det betalingsfri måned i juli. Barna må ta fire uker ferie i løpet av barnehageåret, og tre av disse må være sammenhengende på sommeren.
liv Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 Barnehagen kan ikke lenger med loven i hånd kreve at barn har tre uker sammenhengende ferie. Dessverre.
Leanne Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 i barnehagen vår betaler vi 11 mnd - betalingsfri i august. Barnehagen har stengt 1 uke i påska, 2 uker i månedskifte juli/august. I tillegg er vi pålagt til å ta ut 1 ferie uke i perioden 1 juni - 30 aug. Så her får alle barna i hvertfall 2 uker sammenhengende sommerferie + 1 uke til Alle barnehagene i kommuna er stengt denne perioden så de har ikke noe tilbud som gjør at de kan være i en annen barnehage da sin barnehage holder stengt!
liv Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 Kommunale barnahager er pliktet til å skaffe plass i en annen barnehage. (jeg vet for et av våre barn trenger plass og jeg har ringt ørti barnehager..)
Gjest lilletroll Skrevet 15. juni 2006 #13 Skrevet 15. juni 2006 Barnehagen har stengt 1 uke i påska, 2 uker i månedskifte juli/august. ← Vår bhg er åpen hele året med unntak av røde dager, så da er det kanskje anerledes....dette må jeg finne ut av..
Leanne Skrevet 15. juni 2006 #14 Skrevet 15. juni 2006 Kommunale barnahager er pliktet til å skaffe plass i en annen barnehage. (jeg vet for et av våre barn trenger plass og jeg har ringt ørti barnehager..) ← Seriøst??? Har ikke barna rett på ferie da? Uff...
Heidipia Skrevet 15. juni 2006 #15 Skrevet 15. juni 2006 Vår barnehage er privat, vi har betalingsfri i juli, barna må ha fire uker ferie i løpet av året, men ingen regel på at de må være sammenhengende. Men så har vi foreldre som tar ut to-tre uker i løpet av sommeren. Hvis det viser seg at de f.eks tar ut en fri dag hver uke hele året som ferie så må vi selvsagt se på mulighetene for å forandre på reglene. Tror ikke barnehager har plikt til å sørge for at barn som ikke har ferie mens barnehagen er stengt har et sted å være...men de fleste er jo behjelpelige, barnehager i mellom. Vi skal ha tre barn fra andre barnehager i to uker i sommer+ to sfo barn.
snøfnugg Skrevet 15. juni 2006 #16 Skrevet 15. juni 2006 Seriøst??? Har ikke barna rett på ferie da? Jo,barn har rett på ferie. Tenk hvis vi voksne måtte være på jobben hele tiden uten sommerferie-ville vært ganske kjipt ikke sant? En bør vel ha i bakhodet at ungen er i barnehagen ca 8 timer hver dag...og da har de jo virkelig rett på å få seg litt ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå